Strzelanie jak w Comando XP
Kilka osób mnie prosiło zbym napisał poradę na temat
strzelania tak jak w grze Comando XP.
Tak więc bierzmy się do roboty...
Najpierw zróbmy sobie zdarzenie w lewym górnym rogu,
nazwijmy je strzał, ustawmy na tryb zjawy i zostawmy w spokoju...
Teraz zróbmy nowe zdarzenie startujące na równoległe
zdarzenie.
Teraz użyjemy dwóch zmiennych aby podać z pomocą
nich współżędne gracza, czyli:
Zmień zmienną, nazwijmy ją Gracz X, Ustawmy ją na współżędną
X pozycji gracza. Oraz drugą zmienną o nazwie Gracz Y ustawmy
ją na współrzędną Y gracza. A wygląda to tak:
<>Zmienna: [0001: Gracz X] = GraczWspółrzędna X
<>Zmienna: [0002: Gracz Y] = GraczWspółrzędna Y
Teraz zrobimy coś takiego że strzał będzie chodził "w nas"
Czyli bierzemy komende Lokalizacja zdarzenia, ustawiamy
zdarzenie strzał, nie wskazujemy samodzielnie tylko za pomocą
zmiennych czyli zaznaczamy: "Ustaw położenie przez zmienną"
I ustawiamy po przez nasz zmienne czyli X = Gacz X a Y = Gracz Y
Pozycja twarzy zostaje.
Teraz zrobliśmy że zdarzenie strzał będzie zawsze chodzić "w nas"
Okej dalje robimy coś deczko łatwiejszego, komende: ustaw warunek:
Przycisk A został naciśnięty.
Dalej robimy Ruch zdarzenia: strzał
Odegraj SE (jakiś co przypomina strzał)
Grafika postaci: (Zmień grafikę na grafike strzału)
I teraz takie coś:
Warunek grzacz jest odwrócony twarzą w Dół
Ruszaj zdarzeniem: Strzał (Ignoruj jeżeli ruch jest nie możliwy)
Ruch:Krok w dół
Krok w dół
Krok w dół
(I tak ile chcecie, to nadaje zasięg pociksku)
Pod komendą koniec robimy coś podobnego:
Warunek grzacz jest odwrócony twarzą w Lewo
Ruszaj zdarzeniem: Strzał (Ignoruj jeżeli ruch jest nie możliwy)
Ruch:Krok w lewo
Krok w lewo
Krok w lewo
(I tak ile chcecie, to nadaje zasięg pociksku)
Robimy tak samo z lotem w Prawo i w górę...
Pod tymi wszysdkikimi lotami dajemy komendę czekaj 2 sekundy (Czekaj: 20)
I ruch zdarznienia strzał:
Grafika brak...
Teraz już możecie sobie postrzelać, ale jeżeli wycelujemy w kogoś (przeciwnika)
I strzelimy w niego wtedy nic mu się nie stanie, teraz właśnie zajmiemy się tym.
Hmmm... naszemu pociksowi też by się przydały zmienne X i Y...
Okej robimy nowe zdarzenie startujące na: Równoległe zdarzenie i...
Zmieniamy zmienne:
Robimy tak samo jak ze zmiennymi gracza tylko że tym razem ze strzałem:
Zmienna: [0003: Strzał X] = [Strzał]Współrzędna X
Zmienna: [0004: Strzał Y] = [Strzał]Współrzędna Y
Teraz nasz pocisk ma własne zmienne.
Dajmy na to że na mapie będzie jeden wróg.
Robimy zdarzenie o imieniu Wróg z jakąś grafiką.
Tak więc jemu też musimy nadać jakieś współżędne:
Zmienna: [0005: Wróg 1 X] = [Wróg]Współrzędna X
Zmienna: [0006: Wróg 1 Y] = [Wróg]Współrzędna Y
Dobrze nasz przeciwkik ma już współżędne, teraz musimy
zrobić tak: Jeżeli współżędna strzału X będzie równa współżędej
wroga X, oraz tak samo z Y, wróg będzie musiał oberwać tak
więc robimy tak:
Warunek:Zmienna [0003: Strzał X] = = Zmienna [0005: Wróg X]
Warunek:Zmienna [0003: Strzał Y] = = Zmienna [0005: Wróg Y]
Pokaż Animację (Napszykład krwi)
Ruszaj zdarzeniem strzał:
Grafika brak.
Zmień przełączkik: Wróg 1 na ON
Koniec
Koniec.
I to tyle w tym zdarzeniu
Teraz jeszcze tylko zróbmy w zdarzeniu Wróg nową strone
startującą na przełączik Wróg 1, bez grafiki lub z grafiką trupa...
Skryptu nie dodaje ale możecie zagrać w grę Comando XP którą znajdziecie
w dziale gry.
I to tyle...
narq...
Autor: Revan (Uzjel)
email:
revan23@tlen.pl (uzjel1@tlen.pl)