Łowienie rybek
Najpiew tworzymy 4 charactersy:
Spławika ( najlepier skopiować taki z wajchą i zmazać dół )
Gostka z wędką
takich prożków które się pojawiają na wodzie jak ryba chlupie
i dwójnoga ( to formalność, jak nie chcecie to nie trzeba )
Teraz tworzymy 2 ikony
wędki
rybki
Teraz tworzymy przedmioty
wędki
rybki ( moze dodawać HP, co chcecie )
Robimy na wodzie event z 3 stronami
1 strona
jest równoległa, chodzi po ścieżce; x4 szybciej; z Wyższą częstotliwością:
Krok:
w dół
w lewo
w prawo
w górę
w prawo
w lewo
< powtarzaj>
< ignoruj ruch niemożliwy>
2 strona
Działa na przełącznik wędka
I.. Scieżka; normalnie; wyzsza
Twarzą:
w dol
w lewo
w prawo
w lewo
3 strona
dziala na zmienna: ilosc rybek
wieksza lub rowna 5 ( # tu ustawiacie ile rybek będzie dało się złowić )
i tu bez animacji
# to u góry jeżeli chcecie żeby rybki się wyczerpywały
Teraz robimy eventa z grafiką dwójnogu...
1 strona
<>Warunek wędka posiada
<>Pokaż wybór Rzuć wętkę, nic nie rób
: Rzuć wętkę
<> Ruszaj zdarzeniem: gracz: zmiana grafiki ( na gostka z wędką )
<> Przełącznik Wędka = ON
<> Zmienna: łowienie = losowo (1...3)
<>Warunek zmienna łowienie =2
<> Czekaj 40
<> Wiad: Złowiłeś rybkę
<> Dodaj przedmiot: Rybka 1
<> Ruszaj zdarzeniem: gracz: zmiana grafiki ( na gostka bez wędki )
<> Przełącznik Wędka = Off
<> Zmienna ilość rybek = +1
# to u góry jeżeli chcecie żeby rybki się wyczerpywały
: Inne zdarzenie
<> Czekaj 40
<> Nie udało się.. TRY Again :p
<> Ruszaj zdarzeniem: gracz: zmiana grafiki ( na gostka bez wędki )
<> Przełącznik Wędka = Off
Koniec
: Nic nie rób
<>
Koniec
: Inne darzenie
<> Wiad: Najpierw trzeba mieć wędkę!
2 strona # to jeżeli chcecie żeby rybki się wyczerpywały
działa na zmienna ilosc rybek = 5 ( ile chcecie )
<>Wiad: Tutaj już nic nie złowisz!
Chyba nie muszę tłumaczyc że najpierw trzeba bochaterowi sprawić wędkę, można se ją kupic w sklepie :P.
Co do rybek to można np. uzupełniać HP albo zarabiac :)
See Ya!
Autor: Grzeb (Kushi)
email:
grzeb@o2.pl (kushi@o2.pl)
Pobierz:
Łowienie rybek