Stawianie na mapie pułapek
tej poradzie naucze was jak zrobić umiejętność dzięki której możecie zastawić
na stwora pułapke.
Potrzebne będą:
- 6 zmiennych
- 2 przełączniki
- charset pułapki
Zaczynamy od stworzenia Potwora:
Robimy zdarzenie Potwór chodzące za bohaterem. Robimy drugą strone z grafiką martwego potwora
na przełącznik [Śmierć Potwora] = ON.
Robimy na mapie zdarzenie:
Ustawiamy przełącznik [Pułapka zastawiona] = ON tryb widmo oraz równoległe zdarzenie.
<>Zmienna [Potwór X] = Współżędna X zdarzenia Potwór
<>Zmienna {Potwór Y] = Współżędna Y zdarzenia Potwór
<>Zmienna [Pułapka X] = Współżędna X tego zdarzenia
<>Zmienna [Pułapka Y] = Współżędna Y tego zdarzenia
<>Ustaw Warunek: Zmienna Pułapka X równa Potwór X
<>Ustaw warunek: Zmienna Pułapka Y równa Potwór Y
<>Pokaż animacje na zdarzeniu Potwór
<>Przełącznik [Śmierć Potwora] = ON
<>Przełącznik [PUłapka zastawiona] = OFF
Koniec
Koniec
Teraz robimy typowe zdarzenie Pułapka:
<>Zmienna [Gracz X] = Współżędna X Gracza
<>Zmienna [Gracz Y] = Współżedna Y Gracza
<>Lokalizacja zdarzenia Pułapka przez zmienne : Gracz X, Gracz Y
<>Przełącznik [Pułapka zastawiona] = ON
Robimy umiejetność Pułapka, ustawiamy typowe zdarzenie na Pułapka i ustawiamy zużyte SP.
Teraz możemy sie cieszyć umiejętnością stawiania pułapek :)
Autor: Patio
email:
patrio777@wp.pl
Pobierz:
Stawianie na mapie pułapek