Pływanie
Witam w mojej poradzie!
Jest to moja pierwsza porada:)
Czy nie zastanawialiście się że postać powinna umieć pływać?
To zaczynamy!
0. Zrobimy to na przykładzie wybrzeża.
1. Musimy zrobić odpowiednie grafiki:
1.1. bierzemy character swojego bohatera i kopiujemy dwa razy
1.2. Na pierwszym obcinamy grafikę po kolana i przesuwamy o tyle pikseli w dół o ile ją ześmy ją obcieli
1.3. Na drógim obcinamy po szyję i przesuwamy w dół.
1.4. Importujemy do gry
1.5. Mamy gotową grafikę!!!
Opcionalnie1. Jeśli nie robimy na wybrzeżu to musimy ustawić autotitlesy:
2.1. Wchodzimy do bazy danych i do zakładki titlesety
2.2. Jeśli na naszym titleset'cie jest autotitles 032-T_Ocean01 to zamieniamy go na 025-Ocean02,a jakieś inne nie potrzebne na 026-Ocean03 i 027-Ocean04
2.3. Jeśli na naszym titleset'cie nie ma 032-T_Ocean01, albo jeśli 032-T_Ocean01 nam się spodobał to jakieś 3 nie potrzebne autotitles'y zamieniamy na 025-Ocean02, 026-Ocean03 i 027-Ocean04.
3. Trzeba ustawić parę rzeczy:
3.1. Jesteśmy w bazie danych. W zakładce titlesety:
3.2. Cały czas robimy na autotitlesach: 025-Ocean02, 026-Ocean03 i 026-Ocean04.
3.3. W blokowaniu ustawiamy wszystkie na kółko, a w zaciemnieniu na tak (takie dwie kreski falowate)
3.4.Mamy titleseta!
4. Robimy jakąś MEGA-WYPASIASTĄ planszę albo zwykłą (jak kto woli) ale:
4.1. Umawiamy się (i tak ma być!!!) że główna woda to 027-Ocean04!!!
4.2. Pomiędzy lądem a główną wodą ma być:
4.2.1. Bliżej lądu 025-Ocean02.
4.2.2. Bliżej wody 026-Ocean03.
5.1. Na każdym 025-Ocean02 (możemy skopiować) robimy eventa (zdarzenie):
zmień grafikę bochatera na zwykłą grafikę
Warunek startu zdarzenia: zwykłe dotknięcie
5.2. Na kazdym 026-Ocean03 robimy eventa:
zmień grafikę bochatera na po kolana
Warunek startu zdarzenia: zwykłe dotknięcie
5.3. Na kazdym 027-Ocean04 robimy eventa
zmień grafikę bochatera na po szyję (płynącego)
Warunek startu zdarzenia: zwykłe dotknięcie6
6. Wlaśnie zrobiłeś efekt pływania!
Autor: Blaszek
email:
tom.bl@neostrada.pl
Pobierz:
Pływanie