Walka duchem (spirit)
Witam w mojej poradzie dla prawdziwych szamanów.
Tak tak... nie przesłyeszeliście się dla szamanów bo dzisiaj dowiedzie się jak można
uczynić sobie za towarzysza jednego z duchów którego będziemy kontrolować za pomocą
klawiatury.
Potrzebne będą:
- 2 przełączniki
- 8 zmiennych
no i...
- chęci?
Najpierw zajmijmy się za naszego ducha:
Zróbmy zdarzenie o nazwie Duch, Tryb Widmo, brak animacji, na przełącznik
Duch Widoczny = ON, Równoległe.
A w nim ustalamy sterowanie na jakie chcemy (standardowo robiłem W, A, s, D)
Warunek: Przycisk Y został naciśnięty
Ruszaj zdarzeniem: To Zdarzenie
Krok w Dół
Czekaj: 5
Koniec
Warunek: Przycisk Z został naciśnięty
Ruszaj zdarzeniem: To Zdarzenie
Krok w Prawo
Czekaj: 5
Koniec
Warunek: Przycisk R został naciśnięty
Ruszaj zdarzeniem: To Zdarzenie
Krok w Górę
Czekaj: 5
Koniec
I to tyle Jeśli chodzi o ducha. Należy mu nadać jakiś Wygłąd stwora i Nieprzejrzystość
(ja ustawiłem na 165).
Teraz robimy typowe zdarzenie Przywołanie Ducha (wszystko zostawiamy)
A w nim:
Zmienna [0001: GraczX] = Gracz Współżędna X
Zmienna [0002: GraczY] = Gracz Współżędna Y
Zmienna [0001: GraczX] -= 1 {dzięki temu duch pojawi się zboku}
Zmiana położenia zdarzenia: [Duch], przez zmienne [0001][0002]
Warunek: Przełąćznik jest [0001: Duch Widoczny] == ON
Przełącznik: [0001: Duch Widoczny] = OFF
Inne zdarzenie
Przełącznik: [0001: Duch WIdoczny] = ON
Koniec
Teraz możecie przyzwać swego ducha i nim poruszać.
Teraz zajmiemy się teleportem do gracza.
Robimy typowe zdarzenie, ustawiamy na równoległe, na przełącznik Duch Widoczny = ON,
nazwijmy je Teleport.
Warunek: Przycisk A {czyli Z} został naciśnięty
Zmienna: [0001: GraczX] = Gracz Współżędna X
Zmienna: [0002: GraczY] = Gracz Współżędna Y
Zmienna: [0001: GraczX] -= 1
Zmiana położenia zdarzenia: [Duch], przez zmienne [0001][0002]
Koniec
Powinno chodzić bez problemowo.
Teraz troche trudniejsze Walka.
Ustawmy na mapie zdarzenie: Atak Ducha, brak animacji, Tryb Zjawy, Równoległe Zdarzenie,a w nim:
Zmienna: [0003: AtakDuchaX] = To zdarzenie Współżędna X
Zmienna: [0004: AtakDuchaY] = To zdarzenie Współżędna Y
To wszystko.
Teraz sama Walka:
Robimy Typowe zdarzenie o nazwie Walka, ustwaiamy równoległe zdarzenie, na przełącznik Duch Widoczny = ON.
Warunek: Przycisk L został naciśnięty
Zmienna: [0005: DuchX]=[Duch] Współżędna X
Zmienna: [0006: DuchY]=[Duch] Współżędna Y
Zmiana położenia zdarzenia: [Atak DUcha], przez zmienne [0005][0006]
Warunek: [Duch] jest odwrócony twarzą w Dół
Ruszaj Zdarzeniem:: [Atak Ducha]
Krok w Dół
Krok w Dół
Krok w Dół
Koniec
Warunek: [Duch] jest odwrócony twarzą w Lewo
Ruszaj Zdarzeniem:: [Atak Ducha]v
Krok w Lewo
Krok w Lewo
Krok w Lewo
Koniec
Warunek: [Duch] jest odwrócony twarzą w Prawo
Ruszaj Zdarzeniem:: [Atak Ducha]
Krok w Prawo
Krok w Prawo
Krok w Prawo
Koniec
Warunek: [Duch] jest odwrócony twarzą w Góra
Ruszaj Zdarzeniem:: [Atak Ducha]
Krok w Górę
Krok w Górę
Krok w Górę
Koniec
Czekaj: 1
Pokaż animacje walki: [Atak Ducha], [Tu dajecie animacje do ataku ducha]
Czekaj: 10
Zmienna: [0005: DuchX]=[Duch] Współżędna X
Zmienna: [0006: DuchY]=[Duch] Współżędna Y
Zmiana położenia zdarzenia: [Atak Ducha], przez zmienne [0005][0006]
Koniec
Teraz możemy wypróbować system walki na czymś.
Zróbmy zdarzenie Potwór.
Dajmy Grafike Potwora.
Ustawmy Równoległe zdarzenie.
A w środku:
Zmienna: [0007: PotwórX] = To zdarzenie Współżędna X
Zmienna: [0008: PotwórY] = To zdarzenie Współżędna Y
Warunek: Zmienna [0003: AtakDuchaX] == Zmienna [0007: PotwórX]
Warunek: Zmienna [0004: AtakDuchaY] == Zmienna [0008: PotwórY]
Przełącznik: [0002: ŚmierćPotwora] = On
Koniec
Koniec
Teraz robimy następną strona i ustawiamy że ma startować na
przełącznik ŚmierćPotwora = On
To wszystko
Autor: Patrio
email:
patrio777@wp.pl
Pobierz:
Walka duchem