...: Strona :...
(
0 )
- Download -
- RPG Maker -
- Projekty -
- Krypta -
...: Buttony :...
|
Wykuwanie broni
Mój pierwszy skrypt w Twierdzy Rpg Makera to wykuwanie broni.
Po pierwsze tworzymy umiejętność o nazwie Kowalstwo. Opis może brzmieć np. Umiejętność, dzięki której mogę wykuwać bronie. W zakładkę używalne dajemy nie używalne. Resztę można zostawić tak jak jest. Teraz wchodzimy do klasy i dodajemy nowo zrobioną umiejętność wojownikowi na poziomie 1. Następnie tworzymy przedmiot o nazwie Bryłka metalu. Podobnie jak w umiejętność zamieniamy zakładkę używalne na nie używalne. Jak wiadomo teraz trzeba dać jakoś bohaterowi bryłkę metalu. Więc tworzymy jakiegoś człowieka o dowolnym wyglądzie. Teraz można napisać coś w stylu Proszę o to trochę metalu wykuj coś sobie z nich. Później postać daje przedmiot bohaterowi. Resztę można na razie zostawić bez zmian. Dalej tworzymy naprzeciwko siebie dwa, w których grafikę wybieramy . Na warunek startu wybieramy naciśnięcie przycisku. Zdarzenia pierwsze nazywamy kuźnia 1 a drugie kuźnia 2.
W kuźni 1.
Zakładka 1
<>Warunek: [Bryłka metalu] posiada
<>Wiadomość: Dobra zaczynam.
<> Przełącznik: [001: Artdico: Powitanie] = ON
Inne zdarzenie
<>Wiadomość: Niestety z niczego nawet Salomon
nie wykuje a ja nie mam już żadnych materiałów.
Zakładka 2
Przełącznik [001: Artdico: Powitanie] jest ON
Warunek startu zdarzenia auto start.
<>Wiadomość Najpierw biorą kawałek metalu.
<>Zmiana przedmiotów: [Bryłka metalu] - 1
<>Zmienna: [0001: Kontakt] = Losowo (1..4)
Zakładka 3
Przełącznik [001: Artdico: Powitanie] jest ON
Zmienna [0001: Kontakt] jest większa lub równa 1
Warunek startu zdarzenia auto start.
<>Błysk ekranu: (255,255,255,255), @10
<>Czekaj: 2
<>Pokaż animacje walki[M]: [kuźnia 2], [Ogień2]
<>Wiadomość: Wykułem Miecz z brązu.
<>Zmiana broni: [Miecz z brązu] + 1
<> Przełącznik: [001: Artdico: Powitanie] = OFF
<>Zmienna: [0001: Kontakt] = 0
<>Ruszaj zdarzeniem: Gracz
<>Krok w dół
<>Zatrzymaj zdarzenia równoległe
Zakładka 4
Przełącznik [001: Artdico: Powitanie] jest ON
Zmienna [0001: Kontakt] jest większa lub równa 2
Warunek startu zdarzenia auto start.
<>Błysk ekranu: (255,255,255,255), @10
<>Czekaj: 2
<>Pokaż animacje walki[M]: [kuźnia 2], [Ogień2]
<>Wiadomość: Wykułem Miecz z żelaza.
<>Zmiana broni: [Miecz z żelaza] + 1
<> Przełącznik: [001: Artdico: Powitanie] = OFF
<>Zmienna: [0001: Kontakt] = 0
<>Ruszaj zdarzeniem: Gracz
<>Krok w dół
<>Zatrzymaj zdarzenia równoległe
Zakładka 5
Przełącznik [001: Artdico: Powitanie] jest ON
Zmienna [0001: Kontakt] jest większa lub równa 3
Warunek startu zdarzenia auto start.
<>Błysk ekranu: (255,255,255,255), @10
<>Czekaj: 2
<>Pokaż animacje walki[M]: [kuźnia 2], [Ogień2]
<>Wiadomość: O nie coś mi nie wyszło, ale udało mi
się odzyskać kawałek metalu.
<>Zmiana przedmiot: [Bryłka metalu] + 1
<> Przełącznik: [001: Artdico: Powitanie] = OFF
<>Zmienna: [0001: Kontakt] = 0
<>Ruszaj zdarzeniem: Gracz
<>Krok w dół
<>Zatrzymaj zdarzenia równoległe
Zakładka 6
Przełącznik [001: Artdico: Powitanie] jest ON
Zmienna [0001: Kontakt] jest większa lub równa 4
Warunek startu zdarzenia auto start.
<>Błysk ekranu: (255,255,255,255), @10
<>Czekaj: 2
<>Pokaż animacje walki[M]: [kuźnia 2], [Ogień2]
<>Wiadomość: O nie coś mi nie wyszło i nadodatek
straciłem kawałek metalu.
<> Przełącznik: [001: Artdico: Powitanie] = OFF
<>Zmienna: [0001: Kontakt] = 0
<>Ruszaj zdarzeniem: Gracz
<>Krok w dół
<>Zatrzymaj zdarzenia równoległe
No to już w zasadzie koniec, mimo że wygląda to skomplikowanie jest raczej proste w razie problemów piszcie
na maila
Autor: WietnamX
email: wietnamX@interia.pl
Pobierz:
Wykuwanie broni
|
|