Roślinka
Dzisiaj zobaczymy jak wyhodować własną roślinkę w rpgmakerze xp.
Należy zacząć od stworzenia cztery przedmiotów:
Nazwa: Doniczka. Cena: 200. Opis i ikona: Dowolny. Reszta bez zmian.
Nazwa: Ziemia z super nawozem. Cena: 0. Opis i ikona: Dowolny. Reszta bez zmian.
Nazwa: Zasadzone ziarenko. Opis: Dowolny. Reszta bez zmian.
Nazwa: Roślinka Używalne: Menu. Typowe zdarzenie: 3:zrywaj. Opis i ikona: Dowolny. Reszta bez zmian.
Uwaga potrzebne są jeszcze dwa przedmioty, ale można użyć tych już stworzonych ziarno życia i zioło lecznicze. Dostępne w standarowym wyposażeniu rpgmakera. Dobra a więc nasz bohater ma zdobyć na początku trzy przedmioty może je dostać od dobrej wróżki kupić w sklepie lub po prostu znaleźć na ziemi. To początek następnie tworzymy trzy typowe zdarzenia.
1) nazwa: łącz, funkcja równoległe zdarzenie, przełącznik: (pierwszy przełącznik, który używa nasza postać)
Warunek: [ziarno życia] posiada
Warunek: [Doniczka] posiada
Warunek: [Ziemia z super nawozem] posiada
Zmiana przedmiotów: Zmiana [ziarno życia]- 1
Zmiana przedmiotów: Zmiana [Doniczka] -1
Zmiana przedmiotów: Zmiana [Ziemia z super nawozem] -1
Wiadomość: (dowolna informacja, że połączono przedmioty)
Zmiana przedmiotów: Zmiana [Zasadzone ziarenko] +1
2)nazwa: rośnij, funkcja równoległe zdarzenie, przełącznik: (przełącznik, którego wynikiem są opady deszczu)
warunek: [Zasadzone ziarenko ] posiada
czekaj: 200
czekaj: 200
czekaj: 200
Wiadomość: (informacja, że roślinka kiełkuje)
Zmiana przedmiotów: Zmiana [Zasadzone ziarenko] -1
Zmiana przedmiotów: Zmiana [Roślinka] +1
No i mamy wreszcie wyhodowaną roślinkę, ale przecież chyba nie będzie po prostu nam zajmowała miejsce w plecaku musi do czegoś służyć. A więc robimy trzecie ostatnie już typowe zdarzenie.
3) nazwa: zrywaj, funkcja brak
Wiadomość: Czy mam zerwać z niej zioła?
Pokaż wybór: Tak, nie
Opcja[tak]
Wiadomość Dobra zyskałem 4 zioła lecznicze, jedno ziarenko życia i jedną doniczkę.
Zmiana przedmiotów: [zioła lecznicze] + 4
Zmiana przedmiotów: [ziarenko życia] + 1
Zmiana przedmiotów: [Doniczka] + 1
Opcja[nie]
Wiadomość: Ty tu jesteś szefem.
Zmiana przedmiotów: [roślinka] +1
Koniec
I tak w kółko sadzimy, rośnie, zbieramy. Oczywiście warto by ktoś sprzedawał, dawał towary potrzebne do hodowli roślinki.
No i po długiej drodze dobrnęli my do końca mam nadzieje, że porada będzie zrozumiała. Jak komuś się nie chce przechodzić całego skryptu to można skorzystać z zapisu gry. Miłej zabawy.
Autor: WietnamX
email:
wietnamX@interia.pl
Pobierz:
Roślinka