Misje, pamiętniki, listy
Witam w mojej prostej zdarzeniówcę.
Pokażę wam dzisiaj jak wykonać kilka notatek, aby tworzyły jeden konkretny przedmiot (mam na myśli np. fragmenty listów, pamiętnika, jakiś notatek). No to zaczynamy.
Będzie nam potrzebne:1 przedmiot i 1 typowe zdarzenie i kilka(lub sporo)
przełączników (np. tylko na jedną przegródkę (^_^) ), pamiętajmy, że w czasie gry, gdy bohater będzie zbierał dane części pamiętnika mają się wyświetlać wiadomości, że się znalazło (konkretną) część (np.3 czy 4) tego pamiętnika.
W bazie danych, zakładka przedmioty, tworzymy nowy przedmiot o nazwie pamiętnik (czy co tam nas interesuje), powinno to wyglądać mniej więcej tak:
Używalne: Menu ( w zasadzie może być wszystko, byle nie ,,Nie używalne)
Cena: 0 (aby nie sprzedawać (^_^) )
Typowe zdarzenie: o tym poniżej
Reszta jak tam chcecie.
Teraz mocno się skupcie, bo to jest najtrudniejsze! Wchodzimy w zakładkę typowe zdarzenia (baza danych > typowe zdarzenia) i tworzymy jakieś typowe zdarzenie. Piszemy nazwę np. Pamiętnik, Funkcja: Brak, a w poleceniach (poniżej) ustawiamy takie polecenia:
Ustaw warunek: przełącznik Pamiętnik kolesia 1 jest ON
Wiadomość: Z pamiętnika kolesia 1:
Tutaj tekst...
Następnie ponownie
Ustaw warunek: przełącznik Pamiętnik kolesia 2 jest ON
Wiadomość: Z pamiętnika kolesia 2:
Tutaj tekst...
I tak dalej, aż bohater zbierze cały pamiętnik
Skoro teraz mamy typowe zdarzenie, to wracamy do zakładki przedmioty w bazie danych, tam do naszego tego przedmiotu, co na początku tworzyliśmy. W miejsce gdzie jest napisane Typowe zdarzenie, ustawmy te nasze typowe zdarzenie (pamiętnik) co dopiero stworzyliśmy. Mam nadzieję, że rozumiecie (^_^)
Tak samo można wykonać z misjami, notatnikami i innymi zapiskami.
Na mapce gdzie zdobywacie pamiętnik robicie tak (odpalcie zdarzenie):
Wiadomość: Otrzymałeś pamiętnik kolesia
Zmiana przełącznika: Pamiętnik kolesia 1 jest ON
W razie kłopotu pisać na mego maila.
Autor: Mrozik
email:
tonieja_20@o2.pl