Formy ataków
Skrypt pozwala ustalić konkretne formuły obrażeń zadawanych przez konkretne umiejętności (na przykład zabieranie połowy aktualnego hp), co można zrobić w makerze VX Ace.
Włączamy makera, naciskamy F11 (przenosi nas to do edytora skryptów). Widzimy tam listę skryptów - za pomocą suwaka po lewej zjeżdżamy na dół. Klikamy na Main, a następnie naciskamy Insert, aby dodać nowy skrypt. W dużym polu tekstowym wklejamy kod skryptu:
W kodzie skryptu zjeżdżamy na dół do konfiguracji. Właśnie tam ustalamy nasze formuły. Może się to wydawać na początku trudne, ale przygotowałem instrukcję. Nową formułę dodajemy w ten sposób:
when *NUMER UMIEJĘTNOŚCI* - jeśli twój czar ognia ma id w bazie danych 15, to wpisujesz when 15
@hp_damage = *FORMUŁA* - w formule używamy statystyk wroga i użytkownika oraz działań matematycznych.
Statystyki możliwe do użycia:
@hp_damage - normalne obrażenia ustalone w bazie danych
self.maxhp - maksymalne hp wroga
self.maxmp - maksymalne mp wroga
self.hp - hp wroga
self.mp - mp wroga
self.atk - atak wroga
self.def - obrona wroga
self.spi - inteligencja wroga
self.agi - szybkość wroga
user.maxhp - maksymalne hp użytkownika
user.maxmp - maksymalne mp użytkownika
user.hp - hp użytkownika
user.mp - mp użytkownika
user.atk - atak użytkownika
user.def - obrona użytkownika
user.spi - inteligencja użytkownika
user.agi - szybkość użytkownika
Jeśli chcesz, by jakaś umiejętność działała po prostu normalnie, to nie konfigurujesz jej tutaj.
Oby skrypt wam posłużył
☺
Autor: Pakitos
Email:
p-akitos@o2.pl