Mapa tytułowa
- zamiast tradycyjnego ekranu tytułowego -
Zamiast tradycyjnego ekranu tytułowego, wyświetlana jest mapa, na której można zrobić wiele rzeczy. Taki przykładowy ekran tytułowy
możecie znaleźć właśnie w grze demonstracyjnej.
Ten skrypt, napisany przez
OriginalWija, pozwala stworzyć mapę (lub mapki) które będą ekranem startowym
dla gry, przy czym ma trochę więcej funkcji, o których za moment.
Instalacja skryptu:
Należy wstawić w edytorze Ruby nad Main nowy skrypt, a potem wkleić skrypt znajdujący się poniżej:
Co robić dalej?
Po podstawowej konfiguracji (która jest opisana dokładniej w skrypcie), bohater powinien wylądować na wybranej przez nas mapie. Jeżeli nic nie widać, to... trzeba zmienić obrazek Title. Skrypt automatycznie wyświetla obrazek Title i ustawia go na pierwszy plan (tak samo bierze zresztą muzykę tytułową). W demie jest pusty obrazek, który można zamiast Title wrzucić (w głównym folderze jako pusty.png), ale można tam wrzucić dowolny inny obrazek z waszym logiem i przezroczystym tłem (tak jak zresztą jest w demie).
Aby wywołać nową grę (wylądować w miejscu, gdzie jest start drużyny), należy wpisać komendę skrypt:
$scene.do_new_game
Aby wczytać nową grę, możemy albo wywołać standarowe okno ładowania gry:
$scene = Scene_File.new(false, false, true)
albo wczytać dowolny plik zapisu tą komendą:
$scene.do_load_game(numer)
- gdzie
numer to oczywiście numer pliku zapisu.
Aby sprawdzić, czy istnieje jakikolwiek zapis, należy wybrać warunek skrypt (w ostatniej karcie, na samym dole) i w tamto pole wpisać:
Dir.glob('Save*.rvdata').size > 0
Aby sprawdzić, czy zapis gry o danym numerze istnieje, należy zrobić to samo, ale zamiast gwiazki (*) wpisać numer save'a, o którym chcemy się dowiedzieć, czy istnieje, czy nie.
Autor podsunął także możliwość pokazywania pojedynczego okienka z informacjami o zapisie gry. Takie okienko można wywołać komendą:
$scene.show_load_window(numer)
- gdzie
numer - znowu - to numer pliku zapisu.
Jeżeli już okienko nie jest potrzebne, można je usunąć komendą:
$scene.close_load_window
Aby wyjść z gry, należy wpisać:
$scene = nil
Demko, jak zwykle, dostępne poniżej.
Autor: OriginalWij
Tłumaczenie: almostnoruby
Pobierz:
Gra demonstracyjna: Mapa tytułowa
Tekst: almostnoruby
Email: almostnoruby@live.com