...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 12 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGVX || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker VX

Mapa tytułowa
- zamiast tradycyjnego ekranu tytułowego -


Zamiast tradycyjnego ekranu tytułowego, wyświetlana jest mapa, na której można zrobić wiele rzeczy. Taki przykładowy ekran tytułowy możecie znaleźć właśnie w grze demonstracyjnej.


Ten skrypt, napisany przez OriginalWija, pozwala stworzyć mapę (lub mapki) które będą ekranem startowym dla gry, przy czym ma trochę więcej funkcji, o których za moment.

Instalacja skryptu:
Należy wstawić w edytorze Ruby nad Main nowy skrypt, a potem wkleić skrypt znajdujący się poniżej:



Co robić dalej?
Po podstawowej konfiguracji (która jest opisana dokładniej w skrypcie), bohater powinien wylądować na wybranej przez nas mapie. Jeżeli nic nie widać, to... trzeba zmienić obrazek Title. Skrypt automatycznie wyświetla obrazek Title i ustawia go na pierwszy plan (tak samo bierze zresztą muzykę tytułową). W demie jest pusty obrazek, który można zamiast Title wrzucić (w głównym folderze jako pusty.png), ale można tam wrzucić dowolny inny obrazek z waszym logiem i przezroczystym tłem (tak jak zresztą jest w demie). Aby wywołać nową grę (wylądować w miejscu, gdzie jest start drużyny), należy wpisać komendę skrypt:
$scene.do_new_game

Aby wczytać nową grę, możemy albo wywołać standarowe okno ładowania gry:
$scene = Scene_File.new(false, false, true)

albo wczytać dowolny plik zapisu tą komendą:
$scene.do_load_game(numer)
- gdzie numer to oczywiście numer pliku zapisu.


Aby sprawdzić, czy istnieje jakikolwiek zapis, należy wybrać warunek skrypt (w ostatniej karcie, na samym dole) i w tamto pole wpisać:
Dir.glob('Save*.rvdata').size > 0

Aby sprawdzić, czy zapis gry o danym numerze istnieje, należy zrobić to samo, ale zamiast gwiazki (*) wpisać numer save'a, o którym chcemy się dowiedzieć, czy istnieje, czy nie.

Autor podsunął także możliwość pokazywania pojedynczego okienka z informacjami o zapisie gry. Takie okienko można wywołać komendą:
$scene.show_load_window(numer)
- gdzie numer - znowu - to numer pliku zapisu.

Jeżeli już okienko nie jest potrzebne, można je usunąć komendą:
$scene.close_load_window

Aby wyjść z gry, należy wpisać:
$scene = nil

Demko, jak zwykle, dostępne poniżej.


Autor: OriginalWij
Tłumaczenie: almostnoruby
Pobierz:
  • Gra demonstracyjna: Mapa tytułowa

    Tekst: almostnoruby
    Email: almostnoruby@live.com


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024