Muzyka z mapy do walki
- Optional Battle Music -
Skrypt z automatu ignoruje ustawioną muzykę BGM z bazy danych i odgrywa (płynnie) melodie z mapy.
Opis
W każdym RPG MAKERze było tak, że jeżeli muzyka walki została wyłączona (ustawiona na brak), to program kontynuował melodie,
która była aktualnie odgrywana (czyli z mapy).
Niestety przy wersji RPGVX, ta opcja okazała się zbędna.
Rozwiązania tego problemu są następujące:
- przerzucić się na inną wersję RM
- szukać skryptu ruby co to by naprawiło
- porzucić pomysł i dać tą melodie walki
Szukać już nie trzeba, gdyż poniższy skrypt naprawi owy problem.
Instalacja
Skrypt instaluje się tak jak większość: wystarczy wstawić w edytorze skryptów nad Main nowy i wkleić zawartość, która jest poniżej:
Użycie
Skrypt działa automatycznie.
Działa na zasadzie, że pomija ustawienie BGM walki z bazy danych. Od tej pory, walka zawsze będzie odgrywać muzykę, która jest uruchomiona na mapie.
Może być sytuacja, że jednak będzie trzeba zatrzymać melodię i uruchomić BGM walki (np. W czasie walki z bossem).
Aby zatrzymać skrypt to należy przełącznik (domyślnie: 0001) ustawić na ON.
Jeżeli przełącznik 0001 będzie ON, to skrypt nie będzie działać.
Wyłączenie przełącznika 0001 (OFF) spowoduje, że skrypt ponownie będzie działać.
Numer przełącznika można ustalić w skrypcie. W górnej części znajdź linijkę, w której zawarto
EnableBattleMusic = 0001. 0001 to właśnie numer przełącznika. W razie problemów,
gra demonstracyjna poniżej.
Autor: sandgolem
Pobierz:
Gra demonstracyjna: Muzyka z mapy do walki
Tekst: Reptile
Email: reptile@o2.pl