...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 14 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGVX || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker VX

Muzyka z mapy do walki
- Optional Battle Music -


Skrypt z automatu ignoruje ustawioną muzykę BGM z bazy danych i odgrywa (płynnie) melodie z mapy.


Opis
W każdym RPG MAKERze było tak, że jeżeli muzyka walki została wyłączona (ustawiona na brak), to program kontynuował melodie, która była aktualnie odgrywana (czyli z mapy). Niestety przy wersji RPGVX, ta opcja okazała się zbędna.

Rozwiązania tego problemu są następujące:
  • przerzucić się na inną wersję RM
  • szukać skryptu ruby co to by naprawiło
  • porzucić pomysł i dać tą melodie walki
Szukać już nie trzeba, gdyż poniższy skrypt naprawi owy problem.

Instalacja
Skrypt instaluje się tak jak większość: wystarczy wstawić w edytorze skryptów nad Main nowy i wkleić zawartość, która jest poniżej:



Użycie
Skrypt działa automatycznie. Działa na zasadzie, że pomija ustawienie BGM walki z bazy danych. Od tej pory, walka zawsze będzie odgrywać muzykę, która jest uruchomiona na mapie. Może być sytuacja, że jednak będzie trzeba zatrzymać melodię i uruchomić BGM walki (np. W czasie walki z bossem).

Aby zatrzymać skrypt to należy przełącznik (domyślnie: 0001) ustawić na ON. Jeżeli przełącznik 0001 będzie ON, to skrypt nie będzie działać. Wyłączenie przełącznika 0001 (OFF) spowoduje, że skrypt ponownie będzie działać.

Numer przełącznika można ustalić w skrypcie. W górnej części znajdź linijkę, w której zawarto EnableBattleMusic = 0001. 0001 to właśnie numer przełącznika. W razie problemów, gra demonstracyjna poniżej.


Autor: sandgolem
Pobierz:
  • Gra demonstracyjna: Muzyka z mapy do walki

    Tekst: Reptile
    Email: reptile@o2.pl


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024