Call Event (Wywołaj zdarzenie)
Trudno to pokazać na screenshocie, ale ta kobieta nie ma po prostu przeklejonego dialogu tego gościa. tutaj zostało użyte Call Event.
Wstęp
Czy denerwuje ciebie ciągle usuwanie i dodawanie funkcji w RPG Makerze?
Okazuje się, że nagle polecenie, którego nauczyłeś się w starszej wersji Makera zostało w nowszej usunięte?
Taki los spotkał komendę ? Wywołaj zdarzenie? (ang. Call Event),
która była dostępna w wersjach 2000 i 2003 (ME), ale z nowszych została usunięta.
Ten skrypt powstał po to, aby przywrócić tą funkcjonalność w RPGVX, a jego autorem
jest znany w szerszym półświatku eremowym Yanfly.
Instalacja
Poniższy kod należy wkleić w edytorze skryptów (klawisz F11)
nad Main: Skrypt znajduje się w pliku tekstowym: ? skrypt.txt
Zastosowanie
Aby wywołać żądane zdarzenie, należy wywołać polecenie skryptu:
call_event(id, strona)
Gdzie ?id ?to jest numer zdarzenia na aktualnej mapie, a ?strona ?- to, strona zdarzenia, które
polecenie ma wywołać. Aby wywołać zdarzenie, które jest na innej mapie, trzeba dopisać do
tego normalnie opcjonalny, trzeci argument:
call_event(id, strona, mapa)
Gdzie, naturalnie, w miejscu ?mapa ?należy wpisać numer mapy, na którym znajduje się
żądane zdarzenie. Przykłady:
call_event(2, 1) - przywoła stronę pierwszą zdarzenia o numerze 2 na mapie, na której aktualnie znajduje się bohater;
call_event(4, 2, 32) - przywoła stronę drugą zdarzenia o ID 4 z mapy o numerze 32.
Autor: Yanfly
Email: - brak -
Pobierz:
Gra demonstracyjna: Call Event (Wywołaj zdarzenie)
Tłumaczenie: almostnoruby
Email: almostnoruby@live.com