...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 13 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGVX || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker VX

Extended Walls
- czyli kilka ulepszeń dla ścian -


Rozszeżenie opcji dla ścień, jak widać na zdjęciu - mimo że coś jest ustawione jako X postać może po tym chodzić, gdy jest to np. most czy dach.


W wielkim skrócie, lekko urealnia ściany (na tyle lekko, na ile da się to zrobić w makerze).

Cechy skryptu:
  • Umożliwia wchodzenie na skały (i dachy) z TileA3/A4 łatwo i bez możliwości zejście z niej inaczej niż po drabince,
  • Wirtualna wysokość ściany, umożliwiająca chodzenie za nią,
  • Rozbudowanie opcji tworzenia mostów (np. łódka może spokojnie przepłynąć pod zaznaczonymi tile, bez zatrzymywania się), oraz tajemnych przejść.

    Instalacja
    Instalacja jest bardzo prosta: kopiujesz skrypt pod skryptem Main, ewentualnie kopiujesz do projektu jeden plik tile który ma pomóc w początkowym ogarnianiu niektórych funkcji.





    Instrukcje:
    Aby utworzyć tajne przejście, musisz na elemencie, pod którym chcesz ukryć jakąś ścieżkę bądź coś innego, musisz na nim postawić tile o odpowiednim ID (domyślnie 770). To samo musisz zrobić gdy chcesz usunąć cień (domyślnie: 768), lub nie chcesz, aby łódka bądź statek mógł tam przybić (domyślnie: 769). Aby się nie pogubić, autor dodał mały tileset, który możesz dowolnie zmieniać itp.. Można numery tych tile zmienić lub całkowicie wyłączyć ich funkcję w skrypcie. Aby utworzyć most, pod którym może przepłynąć łódka/statek, tworzysz nowy obszar (inaczej area) i zaznaczasz w jego obszar most, pod którym pojazd będzie mógł przepłynąć. Nazwa takiego obszaru (area) musi sobie zawierać napis < most > . Jeżeli chcesz - z jakiegokolwiek powodu - wyłączyć na danej mapie zasady Extended Walls, musisz napisać w nazwie takiej mapy < bezprawie > .

    Instrukcje zaawansowane:
    Jeżeli masz wypasioną mapę, to podczas wczytywania chwilę może potrwać załadowanie zasad skryptu. Aby je załadować w jakimś momencie przed wejściem na mapę, możesz wywołać w dowolnym zdarzeniu komendę skrypt:
    $game_player.beforehand_load([1, 2])

    Gdzie zamiast cyfr 1 i 2 możesz wsadzić dowolne liczby do 999. Mapy, których ID jest wymienione, będą miały zasady Extended Walls załadowane zawczasu. Jedna uwaga: podczas momentu ładowania ekran się zamraża. Oprócz tych kilku wymienionych wyżej istnieje jeszcze kilka mniejszych, nie wartych rozpisywania się tutaj, a opisanych w samym skrypcie, funkcji.


    Autor: Tsukishinshi
    Pobierz:
  • Gra demonstracyjna: Extended Walls

    Tekst: Almostnoruby
    Email: almostnoruby@live.com


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024