...: Strona :...
(
13 )
- Download -
- RPG Maker -
- Projekty -
- Krypta -
...: Buttony :...
|
Extended Walls
- czyli kilka ulepszeń dla ścian -
Rozszeżenie opcji dla ścień, jak widać na zdjęciu - mimo że coś jest ustawione jako X postać może po tym chodzić, gdy jest to np. most czy dach.
W wielkim skrócie, lekko urealnia ściany (na tyle lekko, na ile da się to zrobić w makerze).
Cechy skryptu:
Umożliwia wchodzenie na skały (i dachy) z TileA3/A4 łatwo i bez możliwości zejście z niej inaczej niż po drabince,
Wirtualna wysokość ściany, umożliwiająca chodzenie za nią,
Rozbudowanie opcji tworzenia mostów (np. łódka może spokojnie przepłynąć pod zaznaczonymi tile, bez zatrzymywania się), oraz tajemnych przejść.
Instalacja
Instalacja jest bardzo prosta: kopiujesz skrypt pod skryptem Main, ewentualnie kopiujesz do projektu jeden plik tile który
ma pomóc w początkowym ogarnianiu niektórych funkcji.
Instrukcje:
Aby utworzyć tajne przejście, musisz na elemencie, pod którym chcesz ukryć jakąś ścieżkę bądź coś innego, musisz na nim postawić tile o odpowiednim ID (domyślnie 770). To samo musisz zrobić gdy chcesz usunąć cień (domyślnie: 768), lub nie chcesz, aby łódka bądź statek mógł tam przybić (domyślnie: 769). Aby się nie pogubić, autor dodał mały tileset, który możesz dowolnie zmieniać itp.. Można numery tych tile zmienić lub całkowicie wyłączyć ich funkcję w skrypcie.
Aby utworzyć most, pod którym może przepłynąć łódka/statek, tworzysz nowy obszar (inaczej area) i zaznaczasz w jego obszar most, pod którym pojazd będzie mógł przepłynąć. Nazwa takiego obszaru (area) musi sobie zawierać napis < most > .
Jeżeli chcesz - z jakiegokolwiek powodu - wyłączyć na danej mapie zasady Extended Walls, musisz napisać w nazwie takiej mapy < bezprawie > .
Instrukcje zaawansowane:
Jeżeli masz wypasioną mapę, to podczas wczytywania chwilę może potrwać załadowanie zasad skryptu. Aby je załadować w jakimś momencie przed wejściem na mapę, możesz wywołać w dowolnym zdarzeniu komendę skrypt:
$game_player.beforehand_load([1, 2])
Gdzie zamiast cyfr 1 i 2 możesz wsadzić dowolne liczby do 999. Mapy, których ID jest wymienione, będą miały zasady Extended Walls załadowane zawczasu. Jedna uwaga: podczas momentu ładowania ekran się zamraża.
Oprócz tych kilku wymienionych wyżej istnieje jeszcze kilka mniejszych, nie wartych rozpisywania się tutaj, a opisanych w samym skrypcie, funkcji.
Autor: Tsukishinshi
Pobierz:
Gra demonstracyjna: Extended Walls
Tekst: Almostnoruby
Email: almostnoruby@live.com
|
|