Galv's Timed Button Attacks
Widać konkretnie, że przycisk A (na klawiaturze: Z) został zbyt szybko naciśnięty. Mniej więcej przyciski QTE urozmaicają zabawę, ale to wymaga drobnej zręczności.
Skrypt wyświetla tarczę (wskaźnik) nad postacią, która się kurczy. Gdy w odpowiednim momencie zostanie naciśnięty wyświetlony klawisz, to gracz
ma do czynienia z idealnym trafieniem, które umożliwia dodatkowe korzyści, typu: dodatkowe obrażenie/leczenie, wyświetlenie animacji
czy też wiadomości. Opcja wyświetlanych przycisków może zostać zastosowana do konkretnego bohatera, ekwipunku,
umiejętności czy przedmiotów. Skrypt urozmaica walkę, zmuszając gracza do pewnego wysiłku, a nie na ślepo naciskania przycisku enter (dla leniwych to jednak nie jest zaleta). Propozycja, by nie przesadzać i umożliwić graczowi dobrą zabawę.
Cechy skryptu:
- Wyświetlenie wskaźnika podczas ataku, obrony, użycia umiejętności czy przedmiotu.
- Urozmaicenie walki turowej o motyw zręcznościowy niczym QTE (Quick Time Event)
- Wyświetlenie dodatkowej animacji, czy też wiadomości, gdy trafienie jest idealne
- Dodatkowy mnożnik na zadanie obrażeń/leczenia, gdy trafienie jest idealne
- Nałożenie/Usunięcie wybranych stanów, gdy trafienie jest idealne.
Instalacja
Uruchomienie w programie edytora skryptów (F11). Odnaleźć na liście Main i nad nim wstawić nowy moduł - wpisać nazwe np: Galv TBA,
a następnie wkleić poniższy skrypt.
Uwagi:
- Skrypt używa 6 obrazków (hit_indicator1.png, hit_indicator2.png, hit_indicator3.png, hit_target1.png, hit_target2.png, hit_target3.png), które (domyślnie) powinny się znaleźć w folderze: graphics\system
Wzorować się grą demonstracyjną, tak będzie najprościej.
Przy postaciach, umiejętnościach, przedmiotach - w polu notatki, należy wpisać
komendy, które uaktywnią skrypt na przyciski. Poniżej wyjaśnienie co, gdzie i jak wpisywać:
* * * Umiejętności i przedmioty * * *
Jedno z poniższych poleceń wystarcza dla umiejętności:
< btnpress > uaktywnia przyciski do wciśnięcia, z błyskiem oraz dźwiękiem
< btnpress n > uaktywnia przycisk oraz odgrywa wskazaną animację n dla sukcesu. Owe polecenie anuluje podstawową animację.
Dodatkowe ustawienia dla umiejętności i przedmiotów
< btn x > Użyj innego przycisku do wciśnięcia (podstawowy: X)
< btnmsg x > Użyj innej wiadomości, kiedy będzie sukces.
< btnmultiply x> Mnoży uszkodzenie/leczenie przez x (podstawowo: 2)
< btnstates x,x,x > Nakłada stan o id x, kiedy będzie idealne trafienie.
< btnrstates x,x,x > Usuwa stany o id x, kiedy będzie idealne trafienie.
< btnopt a,b,c,d >
a: start,
b: czas uderzenia (kiedy przycisk ma być wciśnięty),
c: numer grafiki wskaźnika do wyświetlenia
d: trudność. Im wyższa liczba tym łatwiej na idealne trafienie.
Wskaźnik pojawi się w ustalonym czasie (a), i będzie się pomniejszał,
aż najedzie na właściwy czas uderzenia (b), kiedy gracz powinnien wcisnąć
przycisk.
Podstawowe ustawienia: a = 0, b = 31, c = 1, d = 0
Przykłady:
< btnpress 4 > Skrypt wyświetli animację id 4, kiedy będzie idealne trafienie.
< btn Y > Wyświetli Y (czyli S na klawiaturze) do naciśnięcia
< btnmultiply 3 > 3x więcej zadanych obrażeń
< btnstates 2,3> Nakłada stany z bazy danych, stan nr 2 i nr 3
< btnrstates 5,6,7 > Usuwa stany nr 5, 6, 7.
< btnopt 10,61,2,0 > Wskaźnik jest uruchomiony po klatkach animacji i kończy się na 61,
wyświetla grafikę obrazka nr 2, brak ustawień dotyczące szybkości/trudności.
* * * Bohaterowie i ekwipunek * * *
Tylko jedno z tych poniższych ustawień jest wymagane dla bohaterów czy ekwipunku.
< btnpress > Pozwala bohaterowi czy ekwipunkowi na wyświetlenie przycisków dla obrony.
< btnpress n > To samo co wyżej, tyle że wyświetla wskazaną animację, kiedy będzie idealne trafienie.
Opcja jest przystosowana tylko dla skryptów walki z bocznym wyglądem walki, i takimi które umożliwiają wyświetlenie animacji na bohaterach.
Dodatkowe ustawienia dla bohaterów i ekwipunku.
< btn x > Wyświetlenie przycisku do wciśnięcia (pierwotny klawisz: Z)
< btnmsg x > Użyj innej wiadomości, kiedy będzie sukces.
< btnmultiply x > Mnoży uszkodzenie/leczenie przez x (podstawowo: 0,5)
< btnstates x,x,x > Nakłada stan o id x, kiedy będzie idealne trafienie.
< btnrstates x,x,x > Usuwa stany o id x, kiedy będzie idealne trafienie.
< btnopt a,b,c,d >
a: start,
b: czas uderzenia (kiedy przycisk ma być wciśnięty),
c: numer grafiki wskaźnika do wyświetlenia
d: trudność. Im wyższa liczba tym łatwiej na idealne trafienie.
podstawowe ustawienia: a = 0, b = 31, c = 3, d = 0
Skrypt jest przejrzyście napisany i nie stanowi problemów przy konfiguracji. Autor zastosował
wiele komentarzy, gdzie i za co, co jest odpowiedzialne, a nawet przykłady (powyższa instrukcja jest
właśnie wzorowana na tych zapiskach). Jakby coś trzeba było przemienić, przekształcić w skrypcie, to w łatwy
sposób można to namierzyć i zmodyfikować (np. wpisanie własnej wiadomości do wyświetlenia).
Najrozsądniej będzie jednak wzorować się grą demonstracyjną albo ewentualnie pytać ludzi co bardziej ogarniają konfigurację skryptów.
Autor: Galv
Pobierz:
Gra demonstracyjna: Czasowe przyciski - Galv's Timed Button Attacks v1.7
Tekst: Reptile
Email: reptile@o2.pl