...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Zaawansowany Print


Witam, to jest pierwsza porada Ruby ktora ja napisalem ,do tego sie tego sam nauczylem (z czego wynika ze moze zawierac błedy).

Do czego sie przydaje:
Jesli trzeba w wielu miejscach to samo print'owac i sie nie chce to zmieniac po kolei w kazdym miejscu, to mozna po prostu zmienic "cochcemyprintnac" z 4 linijki własnej klasy (niżej o co chodzi)

Po pierwsze jest potrzebna nowa klasa (kopiuj byle jaka klase i wklej PRZED klasa w której ma byc zastosowany print, w tym przykladzie przed "Scene_Title") która mozna nazwac jak sie komu zechce (tutaj "printclass"). Skasujcie cala zawartosc skopiowanej klasy. Wpiszcie "class" i po tym nazwe klasy (tutaj "printclass", bez spacji w nazwie)
To powinno tak wygladac:


jesli chcecie teraz mozecie wstawic cos takiego: #----------------------------------


to jest tylko zeby bylo ladnie i czytelne (w kazdej standardowej klasie znajdziecie takie linijki). # przed linijka powoduje ze Ruby ignoruje ta linijke.

Teraz trzeba to zainitializowac (czyli rozpoczac dzialanie tego co jest napisane miedzy initializacja i nastepnym end'em), czyli def initialize() i wydac komende print oraz zakonczyc klase i def'a za pomoca end'ow.


Na sam koniec trzeba wlozyc ponizsza linijke w miejsce gdzie chcemy wydac komende print.
Tutaj "Scene_Title", linijka 37.
Otóz ta magiczna linijka:

variable1 = printclass.new
!WAZNE! W miejscie 'printclass' w komendzie 'printclass.new' trzeba wstawic nazwe klasy (to co sie podalo w pierwszej linijce swojej klasy)

Teraz wlaczcie wasza gre. Jezeli wam sie pojawi tekst który chcieliscie wydac komenda 'print' wszystko dobrze zrobiliscie.

To wszystko.


Autor: Cheater
Email: ???


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024