Komenda w menu
Dobrze, to moja pierwsza lekcja w
RUBY, ale mam nadzieje przydatna.
No to tak.
Najpierw Znajdujecie sobie cos takiego jak
Window_Status i kopiujecie sobie to. Wklejacie to pod
Window_DebugRight.
Zmieniacie nazwę na
Window_rpg. A w środku" jest takie coś:
class Window_Status < Window_Base
Zmieniacie
Window_Status na
Window_rpg
Jeszcze w 22 jest [b]@status_window = Window_Status.new(@actor) zamieniacie
Status na rpg
Teraz kopiujecie
Scene_Status i robicie to samo ( zmiana nazwy, i klasy ) ( wklejacie nad Main )
Teraz wchodzicie w
Scene_Menu i znajdujecie tam:
Dodajecie cos takiego
s7 = "Rpg"
Następnie w tym
@command_window = Window_Command.new(160, [s1, s2, s3, s4, s5, s6,])
Po
s6, dodajecie
s7 Czyli wygląda to tak:
No. Teraz zjeżdżacie do 144 linijki i macie cos takiego
Kopiujecie i w 167 linijce wklejacie zamieniając
3 na
6. Wyglada to tak:
No teraz zjeżdżacie do 212 i macie tam:
Kopiujecie, wklejacie w 217 i zmieniacie
3 na
6 i
$scene = Scene_Status.new(@status_window.index) na
$scene = Scene_rpg.new(@status_window.index)
Teraz wchodzicie w
Window_rpg. Znajdujecie
def refresh i mażecie wszystko do 64 lini ( wszystko pod spodem def refresha ).
Teraz możecie tam umieszczać zmienne, texty, czy co tam chcecie. Przypominam jak:
Text
self.contents.draw_text(x, y, w, h, "Od tego co tu napiszecie juz nie jestem ja")
Zmienne
Pod [b]def refresh[/b] wstawiacie
zmienna = $game_variables[1].to_s
Gdzie [b]zmienna[/b] tam nazwa zmiennej a gdzie [1] tam Id zmiennej w programie.
Teraz gdzie chcecie wstawiacie
self.contents.draw_text(x, y, w, h, "Opis zmiennej")
self.contents.draw_text(x, y,w, h, zmienna)
Gdzie [b]zmienna[/b] tam nazwa zmiennej.
x - Współrzędna X
y - Współrzędna Y
w - szerokość tekstur>
h - wysokość tekstu ( domyślnie 32 )
Gdy włączycie gierkę wszystko biedzie śmigać ( o ile dobrze zrobiliście to ) Ale pozostaje jedna kwestia. Nasza komenda "wcina" się na kreskę od Czasu gry. No to trzeba ja obniżyć.
W Scene_Menu skaczecie do 45 linii. Jest tam cos takiego
@playtime_window.y = 224
Zamieniacie
224 na
240
Teraz dla uelastycznienia wszystkiego w 49 linijce zamieniacie
@steps_window.y = 320
Zamieniacie
320 na
325. Teraz wszystko powinno działać. Jeżeli nie to piszcie to sprawdzę, co i jak.
Teraz uwaga, użyłem przykładowego menu pod tytułem Rpg ale oczywiście możecie to zmienić.
Pozdro, mam nadzieje, że zrozumieliście i wam działa.
Autor:Kushi
Email:
kushi@tlen.pl