Punkty nauki
Witajcie w kolejnej poradzie
RUBY; krótka, ale przydatna.
Wchodzisz w Skrypty.
Znajdujesz okienko
Window_MenuStatus
Zjeżdżasz do 23 linijki. Będziesz tam miał coś takiego
def refresh pod spodem wklej to
zmienna = $game_variables[1].to_s Gdzie
[1] tam wpisujesz ID zmiennej w grze np. Zmienna 0005:PN to wpisujesz [5]
Dalej masz kod:
Pod tym wpisujesz
Gdzie w cudzysłowie PN tam dajesz np. Punkty Nauki albo zostawiasz PN.
Pod tym wklejasz
Oczywiście mogłeś inaczej nazwać zmienną i wtedy wpisać, co innego, ale ja ci daję wzór. Parametry też możesz zmieniać tylko to jest instrukcja.
x - współrzędna X
y - współrzędna Y
w - szerokość dla tekstu
h - wys. dla textu ( domyślnie [b]32[/b] )
No a teraz w gierce wstawiasz np. kowala, który powie ci:
Mogę nauczyć cię kuć miecze ( 5PN )
Pokaż wybór:
Tak, Nie
Gdy: Tak
Ok!
Zmień zmienną 0001:PN -5
Dodaj umiejętność kowalstwo
Teraz tworzysz kowadło i dajesz tam
Pokaż wybór: kujesz, nie kujesz
Gdy: kujesz
Warunek: Umiejętność: kowalstwo
Warunek: Przedmiot pręt jest w posiadaniu.
Zmień barwy na czarne
Czekaj: 40
Odegraj SE jakiegoś kucia
Czekaj: 40
Odejmij przedmiot pręt
Dodaj przedmiot miecz
Zmień barwy na zwykłe
Wyświetl wiad.: Stworzyłeś miecz!
Gdy: nie
<>
Pozdro
Autor Kushi
Email:
kushi@tlen.pl