...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 42 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Noc, dzień i zegar


Opisze wam jak zrobić Noc I Dzien + Zegar
Zacznijmy od Zegara (Odliczania)
Wchodzimy do Typowe Zdarzenia i tworzymy 4 zdarzenia:
  • Minuty
  • Godziny
  • Reset
  • Zmiana Pory dnia
Robimy przełącznik dla :
  • Noc
  • Dzien
W każdym ustawiamy Funkcje na : Równolegle zdarzenie, i wybieramy przełącznik, najlepiej startowy.

Teraz Dane dla TZ Minuty:

<>Czekaj:100 <---- tu ustawiamy po jakim czasie na naszym zegarze pojawi sie 10 Minut
<>Zmienna: [zmienna dla Minuty] +=1


Teraz dla Godziny:

<>Warunek: Zmienna [zmienna dla minuty] == 6
<>Zmienna: [Zmienna dla godziny] += 1
<>Zmienna: [Zmienna dla minuty] = 0
<>
: Koniec
<>


Teraz dla Reset :

<>Warunek: Zmienna [zmienna dla godziny] == 24
<>Zmienna: [Zmienna dla godziny] = 0
<>
: Koniec
<>


I Ostatnia Zmiana Pory:

<>Warunek: Zmienna [zmienna dla godziny] == 7 <---- tutaj wybieramy o której godzinie ma sie zacząc
<>Odcień ekranu: (0,0,0,0), @200 <---- @200 odpowiada ile czasu bedzie się zciemniać lub rozjasniać
<>Przełącznik: [przełącznik dla Dnia] = ON
<>Przełącznik: [przełącznik dla Nocy] = OFF
<>
: Koniec
<>Warunek: Zmienna [zmienna dla godziny] == 22
<>Odcień ekranu: (-136,-136,-136,-136), @200
<>Przełącznik: [przełącznik dla Dnia] = OFF
<>Przełącznik: [przełącznik dla Nocy] = ON
<>
: Koniec
<>


Teraz zajmniemy sie zegarem w menu otwieramy Edytor Skryptu i kopiujemy Tabele Window_PlayTime

Odnajdujemy :
def refresh

i podnim dajemy:


Teraz ustawienie jak to ma wyglądac zależy od was, jednak musicie jeszcze dodać :



i to wrzystko :)

PS : Pamietajcie aby przełącznik, który odpowiada za to wrzystko był wlączony. Wrzelkie uwagi kierowac na kspark@tvteletronik


Autor: Kspark
email: kspark@tvteletronik.pl


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024