...:
Strona
:...
News
Archiwum
Redakcja
Chat
( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio
-
Download
-
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne
-
RPG Maker
-
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE
-
Projekty
-
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza
-
Krypta
-
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły
...:
Buttony
:...
Informacje
||
Problemy z RPGXP
||
Zgłoś nowe materiały
RPG Maker
::
RPG Maker XP
Price Changer(zmiana waluty)
Wklejamy nad main - wszystkie potrzebne informacje znajdują się w skrypcie.
# ------------------www.rpgmaker.pl------------------- # --------------------Price Changer--------------------- # --Autor: Sozan ( sozan5@gmail.com ) # --Pomysłodawca: Fragin ( fragin@boo.pl ) # ------------------------------------------------------------- # -- *Jeżeli USE_VARIABLE = true (używanie zmiennej)* # # --Działanie: Skrypt pozwala na zmianę wszystkich cen # o wartość podaną w jednej zmiennej. Ceny podwyższają # się o wartość zmiennej (np. gdy zmienna wynosi 15, # wszystkie ceny zwiększają się o 15), co oznacza że # po wpisaniu wartości ujemnej, ceny obniżają się. # # --Konfiguracja: Praktycznie jej nie ma. Wystarczy zmienić # wartość $game_sozv na zmienną która ma wpływać na # ceny sklepów. Domyślnie jest to zmienna 001. # # -- *Jeżeli USE_VARIABLE = false (nie używanie zmiennej)* # # --Działanie: Skrypt pozwala na zmianę wszystkich cen # o ustaloną wartość. Ceny podwyższają # się o tą wartość (np. gdy wynosi 15, # wszystkie ceny zwiększają się o 15), co oznacza że # po wpisaniu wartości ujemnej, ceny obniżają się. # # --Konfiguracja: Aby zmienić cenę wszystkich przedmiotów # w czasie gry należy użyć komendy "Wywołaj skrypt" i wpisać # # $game_soz = wybrana wartość # # # --Zgłaszanie błędów: Znalezione błędy należy zgłaszać # na e-mail: sozan5@gmail.com # ------------------------------------------------------------- USE_VARIABLE = false #zmień na true - jeżeli chcesz użyć zmiennej, na false jeżeli nie chcesz używać zmiennej $game_sozv = 1 #zmień na numer zmiennej jeśli USE_VARIABLE = true, w przeciwnym wypadku możesz sobie darować $game_soz = 0 #domyślna wartość zmiany cen jeśli USE_VARIABLE = false, jeżeli jest true - nie musisz się tym przejmować # --Od tego momentu nie dotykaj, chyba że wiesz co robisz! class Window_ShopBuy def initialize(shop_goods) super(0, 128, 368, 352) @shop_goods = shop_goods if USE_VARIABLE == true @zmienna = $game_variables[$game_sozv] else @zmienna = $game_soz end refresh self.index = 0 end def draw_item(index) item = @data[index] case item when RPG::Item number = $game_party.item_number(item.id) when RPG::Weapon number = $game_party.weapon_number(item.id) when RPG::Armor number = $game_party.armor_number(item.id) end if item.price <= $game_party.gold and number < 99 self.contents.font.color = normal_color else self.contents.font.color = disabled_color end x = 4 y = index * 32 rect = Rect.new(x, y, self.width - 32, 32) self.contents.fill_rect(rect, Color.new(0, 0, 0, 0)) bitmap = RPG::Cache.icon(item.icon_name) opacity = self.contents.font.color == normal_color ? 255 : 128 self.contents.blt(x, y + 4, bitmap, Rect.new(0, 0, 24, 24), opacity) self.contents.draw_text(x + 28, y, 212, 32, item.name, 0) if item.price + @zmienna > 1 self.contents.draw_text(x + 240, y, 88, 32, (item.price + @zmienna).to_s, 2) else self.contents.draw_text(x + 240, y, 88, 32, "1", 2) end end end class Window_ShopNumber def initialize super(0, 128, 368, 352) self.contents = Bitmap.new(width - 32, height - 32) self.contents.font.name = $defaultfonttype # "Shop" (Quantity) window font self.contents.font.size = $defaultfontsize @item = nil @max = 1 @price = 0 @number = 1 if USE_VARIABLE == true @zmienna = $game_variables[$game_sozv] else @zmienna = $game_soz end end def refresh self.contents.clear draw_item_name(@item, 4, 96) self.contents.font.color = normal_color self.contents.draw_text(272, 96, 32, 32, "×") self.contents.draw_text(308, 96, 24, 32, @number.to_s, 2) self.cursor_rect.set(304, 96, 32, 32) domination = $data_system.words.gold cx = contents.text_size(domination).width if @price > 1 total_price = (@price) * @number else total_price = 1 * @number end self.contents.font.color = normal_color self.contents.draw_text(4, 160, 328-cx-2, 32, total_price.to_s, 2) self.contents.font.color = system_color self.contents.draw_text(332-cx, 160, cx, 32, domination, 2) end end class Scene_Shop def main @help_window = Window_Help.new @command_window = Window_ShopCommand.new @gold_window = Window_Gold.new @gold_window.x = 480 @gold_window.y = 64 if $USE_VARIABLE == true @zmienna = $game_variables[$game_sozv] else @zmienna = $game_soz end @dummy_window = Window_Base.new(0, 128, 640, 352) @buy_window = Window_ShopBuy.new($game_temp.shop_goods) @buy_window.active = false @buy_window.visible = false @buy_window.help_window = @help_window @sell_window = Window_ShopSell.new @sell_window.active = false @sell_window.visible = false @sell_window.help_window = @help_window @number_window = Window_ShopNumber.new @number_window.active = false @number_window.visible = false @status_window = Window_ShopStatus.new @status_window.visible = false Graphics.transition loop do Graphics.update Input.update update if $scene != self break end end Graphics.freeze @help_window.dispose @command_window.dispose @gold_window.dispose @dummy_window.dispose @buy_window.dispose @sell_window.dispose @number_window.dispose @status_window.dispose end def update_buy @status_window.item = @buy_window.item if Input.trigger?(Input::B) $game_system.se_play($data_system.cancel_se) @command_window.active = true @dummy_window.visible = true @buy_window.active = false @buy_window.visible = false @status_window.visible = false @status_window.item = nil @help_window.set_text("") return end if Input.trigger?(Input::C) @item = @buy_window.item if @item.price + @zmienna > 1 if @item == nil or @item.price + @zmienna > $game_party.gold $game_system.se_play($data_system.buzzer_se) return end else if @item == nil or 1 > $game_party.gold $game_system.se_play($data_system.buzzer_se) return end end case @item when RPG::Item number = $game_party.item_number(@item.id) when RPG::Weapon number = $game_party.weapon_number(@item.id) when RPG::Armor number = $game_party.armor_number(@item.id) end if number == 99 $game_system.se_play($data_system.buzzer_se) return end $game_system.se_play($data_system.decision_se) if @item.price + @zmienna > 1 max = @item.price == 0 ? 99 : $game_party.gold / (@item.price + @zmienna) max = [max, 99 - number].min else max = @item.price == 0 ? 99 : $game_party.gold / 1 max = [max, 99 - number].min end # ????????????????? @buy_window.active = false @buy_window.visible = false if @item.price + @zmienna > 1 @number_window.set(@item, max, (@item.price + @zmienna)) else @number_window.set(@item, max, (1)) end @number_window.active = true @number_window.visible = true end end def update_sell if Input.trigger?(Input::B) $game_system.se_play($data_system.cancel_se) @command_window.active = true @dummy_window.visible = true @sell_window.active = false @sell_window.visible = false @status_window.item = nil @help_window.set_text("") return end if Input.trigger?(Input::C) @item = @sell_window.item @status_window.item = @item if @item == nil or @item.price == 0 $game_system.se_play($data_system.buzzer_se) return end $game_system.se_play($data_system.decision_se) case @item when RPG::Item number = $game_party.item_number(@item.id) when RPG::Weapon number = $game_party.weapon_number(@item.id) when RPG::Armor number = $game_party.armor_number(@item.id) end max = number @sell_window.active = false @sell_window.visible = false @number_window.set(@item, max, (@item.price + @zmienna) / 2) @number_window.active = true @number_window.visible = true @status_window.visible = true end end def update_number if Input.trigger?(Input::B) $game_system.se_play($data_system.cancel_se) @number_window.active = false @number_window.visible = false case @command_window.index when 0 @buy_window.active = true @buy_window.visible = true when 1 @sell_window.active = true @sell_window.visible = true @status_window.visible = false end return end if Input.trigger?(Input::C) # ???? SE ??? $game_system.se_play($data_system.shop_se) @number_window.active = false @number_window.visible = false case @command_window.index when 0 if @item.price + @zmienna > 1 $game_party.lose_gold(@number_window.number * (@item.price + @zmienna)) else $game_party.lose_gold(@number_window.number * 1) end case @item when RPG::Item $game_party.gain_item(@item.id, @number_window.number) when RPG::Weapon $game_party.gain_weapon(@item.id, @number_window.number) when RPG::Armor $game_party.gain_armor(@item.id, @number_window.number) end # ????????????? @gold_window.refresh @buy_window.refresh @status_window.refresh # ??????????????? @buy_window.active = true @buy_window.visible = true when 1 # ???? if @item.price + @zmienna > 1 $game_party.gain_gold(@number_window.number * ((@item.price + @zmienna) / 2)) else $game_party.gain_gold(@number_window.number * 1) end case @item when RPG::Item $game_party.lose_item(@item.id, @number_window.number) when RPG::Weapon $game_party.lose_weapon(@item.id, @number_window.number) when RPG::Armor $game_party.lose_armor(@item.id, @number_window.number) end # ????????????? @gold_window.refresh @sell_window.refresh @status_window.refresh # ??????????????? @sell_window.active = true @sell_window.visible = true @status_window.visible = false end return end end end
Autor
: Sozan
email
:
sozan5@wp.pl
Twierdza RPG Maker
||
RPG Maker Polska
2002-2024