...: Strona :...
(
0 )
- Download -
- RPG Maker -
- Projekty -
- Krypta -
...: Buttony :...
|
FMOD_AUDIER - dodatkowe formaty muzyczne
Witam!
Dzisiaj prezentuje skrypt, który wzbogaca RPG Makera o funkcję odtwarzania nowych formatów dźwiękowych.
Lista obsługiwanych formatów:
AIFF, ASF, ASX, DLS, FLAC, FSB, IT, M3U, MID, MOD, MP2, MP3, OGG, PLS, RAW, S3M, VAG, WAV, WAX, WMA, XM, XMA.
Dodatkowo możliwa jest obsługa dźwięku tzw. 3-D przy użyciu opcji script na trzeciej karcie.
Wymagania: do projektu należy dodać bibliotekę ruby'ego FMOD. Wymagane biblioteki dll: fmodex.dll, rgss102e.dll lub nowsza.
1. Licencja. Ponieważ skrypt wykorzystuje komercyjne biblioteki, podaję tutaj licencję fmodex, a przynajmniej jej podstawowe założenie:
biblioteka FMOD może być dołączana do projektów, za których publikację autor nie pobiera opłat. W przypadku projektu komercyjnego, należy kupić licencję biblioteki FMOD. Cena tej licencji wynosi $100.
Niestety, darmowe biblioteki, które testowałem, nie obsługują Windowsa XP.
2. Dodawanie gemu FMOD.
W rubym podstawowym instalacja FMOD sprowadza się do jednego polecenia, w RGSS wygląda to jednak inaczej.
Instrukcja:
1. Pobierz bibliotekę fmodex.dll i wklej do folderu ze skryptem.
2. Utwórz nowy skrypt w script editorze i wklej ten tekst:
Uwaga! Oryginalny skrypt FMOD był przeze mnie edytowany tak, by łatwiej był zarządzać odtwarzaniem w pętli, nie należy więc korzystać z wersji pobranej ze strony FMOD.
Ok, gem FMOD został dodany.
3. Skrypt obsługi unikodu.
Do korzystania z FMOD_Audier wymagany jest jeszcze skrypt obsługi utf. Nie wiem, komu przyznać autorstwo, w napisaniu jego pierwszej części pomogła mi Ayene z ultimaforum, drugą napisałem, a trzecią znalazłem w Internecie. :)
4. Skrypt właściwy.
Czas wkleić właściwy skrypt:
5. Instrukcja.
Po dodaniu skryptu, podmieniony zostanie moduł Audio. Sprawi to, że użycie w zdarzeniach opcji typu play se, automatycznie go uruchomi, odtwarzając pożądany plik. Skrypt potrafi odszukiwać RTP kompatybilne z RMXP. Używa on kilku zmiennych:
$bgm - zawiera uchwyt do odtwarzanego Audio bgm
$bgs - zawiera uchwyt do odtwarzanego dźwięku bgs
$me - tablica z uchwytami do muzyczek me
$se - tablica z uchwytami do dźwięków se.
Maksymalna ilość dźwięków SE/ME odtwarzana jednocześnie zależy od pamięci RAM komputera i przeciętnie wynosi około 1048576*128.
Jeśli z jakieś przyczyny ktoś będzie się chciał odwołać do starej metody odtwarzania dźwięku, informuję, że zapisana została ona w zmiennej Audio_OLD, zatem przykładowe odtworzenie pliku test.ogg wygląda tak:
Audio_OLD.se_play("test")
Autor: Pajper
Email: dawidpieper@o2.pl
Pobierz:
Biblioteka FMODEX.DLL (spakowana w zip)
|
|