...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

FMOD_AUDIER - dodatkowe formaty muzyczne


Witam! Dzisiaj prezentuje skrypt, który wzbogaca RPG Makera o funkcję odtwarzania nowych formatów dźwiękowych.
Lista obsługiwanych formatów:
AIFF, ASF, ASX, DLS, FLAC, FSB, IT, M3U, MID, MOD, MP2, MP3, OGG, PLS, RAW, S3M, VAG, WAV, WAX, WMA, XM, XMA.
Dodatkowo możliwa jest obsługa dźwięku tzw. 3-D przy użyciu opcji script na trzeciej karcie.
Wymagania: do projektu należy dodać bibliotekę ruby'ego FMOD. Wymagane biblioteki dll: fmodex.dll, rgss102e.dll lub nowsza.

1. Licencja. Ponieważ skrypt wykorzystuje komercyjne biblioteki, podaję tutaj licencję fmodex, a przynajmniej jej podstawowe założenie:
biblioteka FMOD może być dołączana do projektów, za których publikację autor nie pobiera opłat. W przypadku projektu komercyjnego, należy kupić licencję biblioteki FMOD. Cena tej licencji wynosi $100.
Niestety, darmowe biblioteki, które testowałem, nie obsługują Windowsa XP.

2. Dodawanie gemu FMOD.
W rubym podstawowym instalacja FMOD sprowadza się do jednego polecenia, w RGSS wygląda to jednak inaczej.
Instrukcja:
1. Pobierz bibliotekę fmodex.dll i wklej do folderu ze skryptem.
2. Utwórz nowy skrypt w script editorze i wklej ten tekst:
Uwaga! Oryginalny skrypt FMOD był przeze mnie edytowany tak, by łatwiej był zarządzać odtwarzaniem w pętli, nie należy więc korzystać z wersji pobranej ze strony FMOD.


Ok, gem FMOD został dodany.

3. Skrypt obsługi unikodu.
Do korzystania z FMOD_Audier wymagany jest jeszcze skrypt obsługi utf. Nie wiem, komu przyznać autorstwo, w napisaniu jego pierwszej części pomogła mi Ayene z ultimaforum, drugą napisałem, a trzecią znalazłem w Internecie. :)


4. Skrypt właściwy.
Czas wkleić właściwy skrypt:


5. Instrukcja.
Po dodaniu skryptu, podmieniony zostanie moduł Audio. Sprawi to, że użycie w zdarzeniach opcji typu play se, automatycznie go uruchomi, odtwarzając pożądany plik. Skrypt potrafi odszukiwać RTP kompatybilne z RMXP. Używa on kilku zmiennych:
$bgm - zawiera uchwyt do odtwarzanego Audio bgm
$bgs - zawiera uchwyt do odtwarzanego dźwięku bgs
$me - tablica z uchwytami do muzyczek me
$se - tablica z uchwytami do dźwięków se.

Maksymalna ilość dźwięków SE/ME odtwarzana jednocześnie zależy od pamięci RAM komputera i przeciętnie wynosi około 1048576*128.
Jeśli z jakieś przyczyny ktoś będzie się chciał odwołać do starej metody odtwarzania dźwięku, informuję, że zapisana została ona w zmiennej Audio_OLD, zatem przykładowe odtworzenie pliku test.ogg wygląda tak:
Audio_OLD.se_play("test")


Autor: Pajper
Email: dawidpieper@o2.pl
Pobierz:
  • Biblioteka FMODEX.DLL (spakowana w zip)


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024