...: Strona :... 
   
   
   
  
(
    12 )
 
   
   
   
   
   
   
 
-  Download  - 
    
   
   
   
   
   
 
-  RPG Maker  - 
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 
-  Projekty  - 
 
 
 
 
 
-  Krypta  - 
   
   
   
   
 
...: Buttony :... 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 
   
 | 
 
 
  
  
FMOD_AUDIER - dodatkowe formaty muzyczne
 
Witam!
Dzisiaj prezentuje skrypt, który wzbogaca RPG Makera o funkcję odtwarzania nowych formatów dźwiękowych. 
Lista obsługiwanych formatów: 
AIFF, ASF, ASX, DLS, FLAC, FSB, IT, M3U, MID, MOD, MP2, MP3, OGG, PLS, RAW, S3M, VAG, WAV, WAX, WMA, XM, XMA. 
Dodatkowo możliwa jest obsługa dźwięku tzw. 3-D przy użyciu opcji script na trzeciej karcie. 
Wymagania: do projektu należy dodać bibliotekę ruby'ego FMOD. Wymagane biblioteki dll: fmodex.dll, rgss102e.dll lub nowsza. 
1. Licencja. Ponieważ skrypt wykorzystuje komercyjne biblioteki, podaję tutaj licencję fmodex, a przynajmniej jej podstawowe założenie: 
biblioteka FMOD może być dołączana do projektów, za których publikację autor nie pobiera opłat. W przypadku projektu komercyjnego, należy kupić licencję biblioteki FMOD. Cena tej licencji wynosi $100. 
Niestety, darmowe biblioteki, które testowałem, nie obsługują Windowsa XP. 
2. Dodawanie gemu FMOD. 
W rubym podstawowym instalacja FMOD sprowadza się do jednego polecenia, w RGSS wygląda to jednak inaczej. 
Instrukcja: 
1. Pobierz bibliotekę fmodex.dll i wklej do folderu ze skryptem. 
2. Utwórz nowy skrypt w script editorze i wklej ten tekst: 
Uwaga! Oryginalny skrypt FMOD był przeze mnie edytowany tak, by łatwiej był zarządzać odtwarzaniem w pętli, nie należy więc korzystać z wersji pobranej ze strony FMOD.
 
Ok, gem FMOD został dodany. 
 
 
3. Skrypt obsługi unikodu. 
Do korzystania z FMOD_Audier wymagany jest jeszcze skrypt obsługi utf. Nie wiem, komu przyznać autorstwo, w napisaniu jego pierwszej części pomogła mi Ayene z ultimaforum, drugą napisałem, a trzecią znalazłem w Internecie. :)
 
4. Skrypt właściwy. 
Czas wkleić właściwy skrypt:
 
5. Instrukcja. 
Po dodaniu skryptu, podmieniony zostanie moduł Audio. Sprawi to, że użycie w zdarzeniach opcji typu play se, automatycznie go uruchomi, odtwarzając pożądany plik. Skrypt potrafi odszukiwać RTP kompatybilne z RMXP. Używa on kilku zmiennych: 
$bgm - zawiera uchwyt do odtwarzanego Audio bgm 
$bgs - zawiera uchwyt do odtwarzanego dźwięku bgs 
$me - tablica z uchwytami do muzyczek me 
$se - tablica z uchwytami do dźwięków se. 
 
Maksymalna ilość dźwięków SE/ME odtwarzana jednocześnie zależy od pamięci RAM komputera i przeciętnie wynosi około 1048576*128. 
Jeśli z jakieś przyczyny ktoś będzie się chciał odwołać do starej metody odtwarzania dźwięku, informuję, że zapisana została ona w zmiennej Audio_OLD, zatem przykładowe odtworzenie pliku test.ogg wygląda tak: 
Audio_OLD.se_play("test")
  
Autor: Pajper
 Email:  dawidpieper@o2.pl
Pobierz:
 Biblioteka FMODEX.DLL (spakowana w zip)
   |  
 
 |