...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Go¶ci
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przegl±darce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgło¶ nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

G±sieniczka (caterpillar system)


System g±sieniczki jest systemem do¶ć znanym i spotykanym motywem w grach RPG, w szczególno¶ci tych starszych. Chodzi o to, że drużyna pod±ża za bohaterem. Jest to o tyle dobry skrypcik, gdyż wystarczy przekopiować i wkleić nad main.

Instalacja
Otwieramy edytor skryptu. Pod modułem z materiałami (nad MAIN) należy dodać nowy moduł, podpisać go np. g±sieniczka, czy fukuyama caterpillar. A po prawej stronie należy wkleić poniższy skrypt

Skrypt



Drobna uwaga:
Mimo iż jest to typowy skrypt, kopiuj wklej i działa, to warto zwrócić uwagę na pewne linijki:
TRANSPARENT_SWITCH = true
Linijka ta odpowiada za przezroczysto¶ć g±sieniczki (sojuszników co chodz± za naszym bohaterem). Gdy jest ustawione na TRUE to wtenczas przeł±cznik o numerze 0090 odpowiada za przezroczysto¶ć g±sieniczki. Gdy przeł±cznik 90 będzie ON, to g±sieniczka (inni bohaterowie z drużyny) s± niewidoczni, gdy przeł±cznik 90 jest OFF, dużyna jest widoczna. Opcję tę można spokojnie wył±czyć za pomoc± małej modyfikacji (usuń napis true, i napisz false).


Autor: Fukuyama

Tekst: Reptile
Email: reptile@o2.pl


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024