...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Zaawansowana obsługa klawiatury
(Glitchfinder's Key Input Module)



Większość osób zauważyła świetną funkcję jaką jest obsługa klawiatury. Możliwość przechwycenia klawisza i wprowadzenia co nam się żywnie podoba. Wrazm z nowszymi wersjami programu, ta fonkcja została w jakiś sposób ograniczona do kilku klawiszy gamepada (strzałki, ABC XYZ LR), natomiast nie brakuje twórców, którzy chcą wykorzystać w pełni całą klawiaturę. Tym właśnie jest poniższy skrypt - zaawansowana obsługa klawiatury, która umożliwia przechwycenie każdego klawisza z klawiatury.

Instalacja
Sposób instalacji jest bardzo prosty, należy otworzyć edytor skryptu ruby (skrót: F11), następnie przed main, utworzyć nowy moduł i nazwać np: Glitchfinder keyinput. Tam należy wkleić poniższy kod. Zapisać i gotowe!

Skrypt



Keys.press?(numer)
Przycisk naciśnięty - sprawdza czy wprowadzony przycisk, został naciśnięty.
Keys.trigger?(numer)
Przycisk przyciśnięty - sprawdza czy wprowadzony przycisk, został ponownie naciśnięty. Różnica między tą opcją a poprzednią jest taka, że między wciśnięciem występuje drobna przerwa.
Keys.repeat?(numer)
Przycisk powtarzalny - sprawdza czy wprowadzony przycisk jest nieustannie naciskany.
Keys.release?(numer)
Przycisk puszczony - sprawdza czy wprowadzony przycisk nie jest już wciśnięty.
Polecenia należy wprowadzić za pomocą wywołaj skrypt, a następnie podać jedne z powyższych poleceń. Każdy klawisz posiada swój własny kod (numer), dla przykładu, literka P posiada 0x50, dlatego jak chcemy sprawdzić czy klawisz P został naciśnięty, wstawiamy polecenie zdarzenia:
ustaw warunek, skrypt,
Keys.press?(0x50)





Autor: Glitchfinder

Tekst: Reptile
Email: reptile@o2.pl


Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024