...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 40 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Splash - Logo przed ekranem tytułowym
Kain Nobel - Splash Script


Przed ekranem tytułowym, skrypt wyświetli (wersja podstawowa) 2 obrazki z naszym logiem.


Chociaż istnieją różne wersje tego skryptu (jak np. pominięcie ekranu tytułowego i wyświetlenie mapy, na której można zrobić co się żywnie podoba), tak trzeba przyznać wersja napisana przez Kain Nobel, jest prosta w użyciu, a zarazem wygodna.

Skrypt umożliwia wyświetlenie dwóch obrazków przed pojawieniem się ekranu tytułowego. Tak, można wyświetlić więcej obrazków (ale trzeba by było skrypt lekko modyfikować). Nasze obrazki z logiem mogą posiadać własną melodie (należy w skrypcie ustawić; domyślnie jest to wyłączone). Ważne jest aby:
  • Obrazki były w formacie: 640x480
  • Znajdowały się w folderze: Title
Oczywiście mogą być mniejsze, ale brzydko to będzie wyglądać.

Aby skrypt poprawnie funkcjonował, należy zmodyfikować kilka rzeczy (instrukcja, krok po kroku poniżej), a na samym dole dla wymagających gra demonstracyjna.

Instalacja
1. Otwórz w RPG Maker XP edytor skryptu ruby (skrót: F11).
2. Przed Scene_Title, utwórz nowy moduł i nazwij go Scene_Splash.
3. Do utworzonego powyższego modułu Scene_Splash wklej poniższy skrypt.
4. Przejdź do modułu Main i odszukaj linijkę 14: $scene = Scene_Title.new
5. Zamień $scene = Scene_Title.new na $scene = Scene_Splash.new
6. Zapisz zmiany i gotowe!

UWAGA
Aby skrypt działał prawidłowo należy w poniższych ścieżkach:
../Graphics/Titles/ - umieścić grafiki Splash/loga nazywając pliki odpowiednio: Splash01, Splash02.


Skrypt




Ustawienia dodatkowe
W skrypcie: Scene_Splash, zwróć uwagę na linijki: 20, 21, 22.
    @splash_bgm = ''
    @splash01 = 'Splash01.png'
    @splash02 = 'Splash02.png'
splash_bgm = 'nazwa pliku' - odpowiada za odegranie muzyczki dla obrazków z splashem, logiem. Jeżeli będzie pusty, to po prostu odegra melodie z ekranu tytułowego.
splash01,02 = 'nazwa pliku' - w tych miejscach znajdują się nazwy loga/splasha jakie ma zostać wyświetlone. Pamiętaj aby logo miało wymiary 640x480, tak dla bezpieczeństwa.


Autor: Kain Nobel
Pobierz:
  • Gra demonstracyjna: Splash - Logo przed ekranem tytułowym


    Tekst: Reptile
    Email: reptile@o2.pl


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024