Rozszerzone Drganie Ekranu
- czyli trzęsienie ekranu w poziomie, pionie i na skos -
W swojej domyślnej wersji RMXP daje nam opcję trzęsienia ekranu. Jednak jest ona dość uboga - głównie dlatego
że daje nam możliwość drgania ekranem tylko w osi X - w poziomie. A co jeśli chcielibyśmy aby ekran mógł też drgać w
pionie (osi Y) albo i nawet po skosie. Jak się okazuje wcale nie jest trudno dodać do RMXP taką funkcjonalność.
No więc po kolei.
Pierwsze wchodzimy w edytor ruby do klasy "Spriteset_Map"
Tam w około 149 linijce mamy coś takiego: "@viewport1.ox = $game_screen.shake"
Wystarczy że tą jedną linijkę zamienimy na dwie takie:
@viewport1.ox = $game_screen.shake * $game_variables[1]
@viewport1.oy = $game_screen.shake * $game_variables[2]
Tam gdzie mamy 1 i 2 to są numery zmiennych, tutaj dajemy zmienne jakie chcemy wykorzystać...
A teraz jak to będzie działać:
Przed poleceniem trzęsienia ekranu (które wklepujemy normalnie z komend efenta) ustawiamy sobie te dwie zmienne w taki sposób:
- jeśli obie będą miały wartość 0 - nic się nie stanie, ekran nie będzie drgał
- jeśli zmienna 1 będzie miała wartość 1 (lub -1) to ekran będzie trzęsł się jak zawsze - domyślnie
- jeśli zmienna 2 będzie miała wartość 1 (lub -1) to ekran będzie drgał w pionie
- jeśli zmienna 1 i 2 będą miały wartość 1 (lub -1) to ekran będzie drgał po skosie od lewego górnego rogu do prawego dolnego
- jeśli jedna zmienna będzie miała wartość 1 a druga -1 to ekran też drgnie w skosie ale od lewego dolnego do prawego górnego rogu.
A jeśli wartości będą większe od 1 i mniejsze od -1 to ekran będzie drgał mocniej.
I w sumie to tyle - można pobrać demo i przetestować jak działają poszczególne ustawienia.
Autor: Dragon Kamillo
Pobierz:
Gra demonstracyjna: RPGXP-Rozszerzone Drganie Ekranu
Tekst: Dragon Kamillo
Email: k.maciejewski@poczta.onet.pl