...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Dłuższe Wiadomości
- czyli tekst na więcej jak 4 linijki -


Tutaj wykorzystamy po prostu modyfikację która została wprowadzona do najnowszej polskiej wersji programu, a która to umożliwia nam w efencie wpisać więcej jak 4 linijki wiadomości. Żeby tego dokonać trzeba wklepać 3 razy enter, potem przesunąć się wskaźnikiem na samą górę, znowu wklepać 3 razy enter i tak do tylu ile linijek potrzebujemy.

A teraz co zmienić w skrypcie coby to się w grze wyświetliło:
Wchodzimy do Window_Message, linijka 12, tam mamy:
super(80, 304, 480, 160)
tutaj należy zmienić to 160 na 480.
Oczywiście możemy się bardziej pobawić, jeśli np chcielibyśmy poszerzyć też okno to można się pobawić też przedostatnią wartością. Ogólnie zasada jest taka że 2 pierwsze liczby to położenie X i Y względem lewego górnego rogu ekranu, a 2 następne to szerokość i wysokość. Tu potrzebujemy tylko zmiany wysokości 160 na 480.

Okej, teraz zjeżdżamy około linijki 170, tam mamy coś takiego:
case $game_system.message_position
when 0
self.y = 16
when 1
self.y = 160
when 2
self.y = 304
end

No i to podmieniamy na:
case $game_system.message_position
when 0
self.y = 16
when 1
self.y = 160 - 16 * $game_variables[1]
when 2
self.y = 304 - 32 * $game_variables[1]
end

Tutaj jak widać wykorzystujemy jedną ze zmiennych z gry, tu w przykładzie jest 1, ale zmieniając tą jedynkę na jakąś inną liczbę zmieniamy tą zmienną. Chodzi tutaj o to że okno będzie mogło mieć różną wysokość, a ten kod będzie nam dawał prawidłowe ułożenie okna na ekranie.

No i ostatnia zmiana w skryptach. Parę linijek niżej mamy:
self.back_opacity = 160

No to wystarczy POD TYM dać to:
self.height = 160 + 32 * $game_variables[1]

Ta linijka ustawi nam prawidłową wysokość okna.

I w sumie to tyle, teraz jak wpisujemy dłuższą wiadomość to wystarczy w tej zmiennej wklepać wartość o ile linijek jest dłuższa niż domyślna - np wiadomość na 5 linijek, to wartość zmiennej 1, jak na 8 - to 3, a jak wiadomość do 4 linijek to po prostu wartość zostawiamy 0.

I to już tyle, można pobrać demo i się pobawić.


Autor: Dragon Kamillo
Pobierz:
  • Gra demonstracyjna: RPGXP-Rozszerzone Drganie Ekranu


    Tekst: Dragon Kamillo
    Email:


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024