...: Strona :...
(
16 )
- Download -
- RPG Maker -
- Projekty -
- Krypta -
...: Buttony :...
|
Custom Font System (1.0)
- Własna czcionka bez instalacji -
Teraz można wgrać własną czcionkę (a nawet kilka!) bez manualnej instalacji. Czcionki działają automatycznie w projekcie, tylko muszą się znaleźć w odpowiednim folderze.
Kompatybilność: RPG Maker XP i RPG Maker XPA
Jak działa Custom Font System?
Skrypt pozwala na załadowanie dowolnej czcionki, która znajduje się w folderze z grą, i przypisanie jej jako domyślnej dla całego projektu bez konieczności jej instalacji do systemu. Cały proces jest zautomatyzowany - wystarczy umieścić plik czcionki w folderze Fonts i odpowiednio skonfigurować skrypt. Dzięki temu masz pewność, że gra zawsze użyje czcionki, którą wybrałeś, niezależnie od tego, czy jest ona zainstalowana na komputerze gracza. Skrypt obsługuje różne style czcionek (np. pogrubienie, kursywa), a także rozmiary, które można dostosować do własnych potrzeb. Najważniejsze cechy:
Automatyczne ładowanie czcionki - Plik czcionki umieszczony w folderze projektu zostanie automatycznie załadowany do gry bez potrzeby instalacji na komputerze gracza. Globalne ustawienie czcionki - Skrypt nadpisuje domyślną czcionkę gry i stosuje nową czcionkę we wszystkich elementach interfejsu. Pełna personalizacja - Możesz ustawić rozmiar, styl (pogrubienie, kursywa), a także różne czcionki dla różnych elementów gry, jeśli jest taka potrzeba. Bezpieczeństwo projektu - Użytkownicy nie muszą instalować czcionek, co zapewnia spójny wygląd Twojej gry na każdym urządzeniu.
Instalacja
1. Otwórz w RPG Maker XP edytor skryptu ruby (skrót: F11). 2. Przed sekcją Main, utwórz nowy moduł i nazwij go np. CUSTOMFONTSYSTEM. 3. Do utworzonego powyższego modułu CUSTOMFONTSYSTEM wklej poniższy skrypt. 4. Zapisz zmiany (i skonfiguruj skrypt) i gotowe!
########################################################## # Custom Font System 1.0 # Haxo Game Studios # System pozwalający wgrać własną czcionkę do projektu, bez konieczności jej instalacji # do systemu operacyjnego Windows. # # Autor: Dawid Maxymilian Tomaszewski # Adres mailowy: haxogamestudios@gmail.com # Skrypt przeznaczony dla silnika RPG Maker XP i RPG Maker XPAce # # Licencja użytkowania skryptu "Custom Font System 1.0" # 1. Postanowienia ogólne # Niniejsza licencja reguluje zasady korzystania ze skryptu Custom Font System w wersji 1.0, # dalej zwanego "skryptem". Użytkownik, który korzysta ze skryptu, zgadza się na warunki niniejszej licencji. # # 2. Zezwolenia # - Korzystanie ze skryptu zarówno w grach komercyjnych, jak i niekomercyjnych. # - Modyfikację kodu w celu dostosowania go do specyfiki projektu, pod warunkiem zachowania warunków licencji. # # 3. Ograniczenia # - Zakazuje się publikacji skryptu w tej lub zmodyfikowanej wersji na innych witrynach niż # https://www.rpgmaker.pl/. Można uzyskać taką zgodę jedynie pisząc do mnie o udzielenie licencji # zezwalającej na publikację w innym miejscu niż Twierdza. # - Zakazuje się sprzedaży skryptu w jakiejkolwiek formie, zarówno oryginalnej, jak i zmodyfikowanej. # # 4. Informacja o autorze # Każdy projekt korzystający ze skryptu Custom Font System 1.0 # musi spełniać następujące warunki dotyczące uznania autorstwa: # # Podczas uruchamiania opcji "Nowa gra" należy wyświetlić poniższe informacje na ekranie przez # minimum 7 sekund, pomijając czas przejścia efektów wizualnych, takich jak tzw. "smooth": # # [=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=] # # Nazwa: Custom Font System 1.0 # Autor: Dawid Maxymilian Tomaszewski # Studio: Haxo Game Studios # Witryna: https://www.rpgmaker.pl/ # YouTube: HaxoGameStudiosOfficial # # [=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=] ##########################################################
module FontManager FONT_PATH = "Fonts/" # Ścieżka do folderu Fonts
AddFontResource = Win32API.new('gdi32', 'AddFontResourceA', ['P'], 'L') SendMessage = Win32API.new('user32', 'SendMessageA', ['L', 'L', 'L', 'L'], 'L')
def self.load_font(file_name) font_path = FONT_PATH + file_name if File.exist?(font_path) result = AddFontResource.call(font_path) if result > 0 SendMessage.call(0xFFFF, 0x001D, 0, 0) puts "Font #{file_name} loaded successfully!" else raise "Failed to load the font #{file_name}!" end else raise "Font file #{file_name} not found!" end end end
# Wczytanie pliku czcionki FontManager.load_font("TMT_Limkin_Thin_Sans.ttf") # Poprawna nazwa pliku czcionki
# Nadpisanie domyślnej klasy Font by wymusić działanie class Font alias original_initialize initialize def initialize original_initialize self.name = "TMT Limkin Thin Sans" # Nazwa czcionki self.size = 24 # Domyślny rozmiar self.bold = false # Domyślne ustawienie: pogrubienie self.italic = false # Domyślne ustawienie: pochyłe end
class << self attr_accessor :default_name, :default_size, :default_bold, :default_italic end end
Konfiguracja Wykonaj następujące kroki
1) Nowy folder Fonts W pierwszej kolejności, w folderze głównym projektu należy stworzyć nowy folder o nazwie Fonts, a następnie do niego należy dodać czcionki, jakie zostaną użyte w projekcie.
2) Zapamiętaj NAZWĘ PLIKU CZCIONKI oraz NAZWĘ CZCIONKI NAZWA PLIKU CZCIONKI - jest to... no, nazwa pliku, to co znajdzie się w folderze Fonts, dla przykładu wezmę czcionkę: TMT_Limkin_Thin_Sans.ttf (dostarczona razem z grą demo). NAZWA CZCIONKI - to jest po prostu nazwa czcionki, jak otworzysz powyższą czcionkę (plik: TMT_Limkin_Thin_Sans.ttf), to zwróć uwagę na Font name: TMT Limkin Thin Sans.
Specjalnie wybrałem niefortunną czcionkę, która posiada spacje. Zazywyczaj nazwa pliku, a nazwa czcionki jest identyczna, ale nie zawsze.
3) Konfiguracje w skypcie, linijki: (45) FONT_PATH = "Fonts/" # Ścieżka do folderu Fonts Należy podać ścieżkę do folderu Fonts, powyższy zapis sugeruje, że folder Fonts znajduje się w głównym folderze projektu (patrz gra demo)
(67) FontManager.load_font("TMT_Limkin_Thin_Sans.ttf") Tutaj należy podać NAZWĘ PLIKU CZCIONKI, poprawną nazwę... Pamiętaj.
(74) self.name = "TMT Limkin Thin Sans" W tej linijce należy podać poprawną NAZWĘ CZCIONKI
Poniżej linijki 75, 76, 77 to są ustawienia odpowiadające za rozmiar (należy podać), pogrubienie (true/false) i pochyły (true/false)
Uwagi: (1) Pamiętaj, by sprawdzić NAZWĘ PLIKU CZCIONKI, aby była podana poprawnie, podobnie jak i NAZWA CZCIONKI. Jeżeli, coś będzie nie poprawnie to wywali błąd, bądź czcionka będzie po prostu pusta. Wzoruj się na grze demo.
(2) Gdyby z jakiegoś powodu, czcionka za pierwszym razem się nie wgrała, to zamknij projek i spróbuj go uruchomić ponownie.
Licencja Licencja Skrypt możecie wykorzystać w projektach komercyjnych, jak i niekomercyjnych, a także modyfikować go według własnych potrzeb. Jednak publikacja (w tej lub zmodyfikowanej formie) poza Twierdzą RPG Makera jest zabroniona, chyba że uzyskacie moją zgodę. Sprzedaż skryptu w jakiejkolwiek formie również jest zabroniona.
Każdy projekt korzystający z Custom Font System 1.0 musi zawierać poniższą informację:
Nazwa: Custom Font System (1.0) Autor: Dawid Maxymilian Tomaszewski Studio: Haxo Game Studios Witryna: https://www.rpgmaker.pl/ YouTube: HaxoGameStudiosOfficial
Informacja ta musi być widoczna przy uruchamianiu nowej gry przez minimum 7 sekund oraz w napisach końcowych.
Autor: HGS Email: haxogamestudios@gmail.com Pobierz:Gra demonstracyjna: RPGXP-Custom Font System (1.0)
|
|