...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 16 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP

Custom Font System (1.0)
- Własna czcionka bez instalacji -


Teraz można wgrać własną czcionkę (a nawet kilka!) bez manualnej instalacji. Czcionki działają automatycznie w projekcie, tylko muszą się znaleźć w odpowiednim folderze.


Kompatybilność: RPG Maker XP i RPG Maker XPA

Jak działa Custom Font System?

Skrypt pozwala na załadowanie dowolnej czcionki, która znajduje się w folderze z grą, i przypisanie jej jako domyślnej dla całego projektu bez konieczności jej instalacji do systemu. Cały proces jest zautomatyzowany - wystarczy umieścić plik czcionki w folderze Fonts i odpowiednio skonfigurować skrypt. Dzięki temu masz pewność, że gra zawsze użyje czcionki, którą wybrałeś, niezależnie od tego, czy jest ona zainstalowana na komputerze gracza.

Skrypt obsługuje różne style czcionek (np. pogrubienie, kursywa), a także rozmiary, które można dostosować do własnych potrzeb.

Najważniejsze cechy:

  • Automatyczne ładowanie czcionki - Plik czcionki umieszczony w folderze projektu zostanie automatycznie załadowany do gry bez potrzeby instalacji na komputerze gracza.
  • Globalne ustawienie czcionki - Skrypt nadpisuje domyślną czcionkę gry i stosuje nową czcionkę we wszystkich elementach interfejsu.
  • Pełna personalizacja - Możesz ustawić rozmiar, styl (pogrubienie, kursywa), a także różne czcionki dla różnych elementów gry, jeśli jest taka potrzeba.
  • Bezpieczeństwo projektu - Użytkownicy nie muszą instalować czcionek, co zapewnia spójny wygląd Twojej gry na każdym urządzeniu.



    Instalacja
    1. Otwórz w RPG Maker XP edytor skryptu ruby (skrót: F11).
    2. Przed sekcją Main, utwórz nowy moduł i nazwij go np. CUSTOMFONTSYSTEM.
    3. Do utworzonego powyższego modułu CUSTOMFONTSYSTEM wklej poniższy skrypt.
    4. Zapisz zmiany (i skonfiguruj skrypt) i gotowe!



    ##########################################################
    # Custom Font System 1.0
    # Haxo Game Studios
    # System pozwalający wgrać własną czcionkę do projektu, bez konieczności jej instalacji
    # do systemu operacyjnego Windows.
    #
    # Autor: Dawid Maxymilian Tomaszewski
    # Adres mailowy: haxogamestudios@gmail.com
    # Skrypt przeznaczony dla silnika RPG Maker XP i RPG Maker XPAce
    #
    # Licencja użytkowania skryptu "Custom Font System 1.0"
    # 1. Postanowienia ogólne
    # Niniejsza licencja reguluje zasady korzystania ze skryptu Custom Font System w wersji 1.0,
    # dalej zwanego "skryptem". Użytkownik, który korzysta ze skryptu, zgadza się na warunki niniejszej licencji.
    #
    # 2. Zezwolenia
    # - Korzystanie ze skryptu zarówno w grach komercyjnych, jak i niekomercyjnych.
    # - Modyfikację kodu w celu dostosowania go do specyfiki projektu, pod warunkiem zachowania warunków licencji.
    #
    # 3. Ograniczenia
    # - Zakazuje się publikacji skryptu w tej lub zmodyfikowanej wersji na innych witrynach niż
    # https://www.rpgmaker.pl/. Można uzyskać taką zgodę jedynie pisząc do mnie o udzielenie licencji
    # zezwalającej na publikację w innym miejscu niż Twierdza.
    # - Zakazuje się sprzedaży skryptu w jakiejkolwiek formie, zarówno oryginalnej, jak i zmodyfikowanej.
    #
    # 4. Informacja o autorze
    # Każdy projekt korzystający ze skryptu Custom Font System 1.0
    # musi spełniać następujące warunki dotyczące uznania autorstwa:
    #
    # Podczas uruchamiania opcji "Nowa gra" należy wyświetlić poniższe informacje na ekranie przez
    # minimum 7 sekund, pomijając czas przejścia efektów wizualnych, takich jak tzw. "smooth":
    #
    # [=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=]
    #
    # Nazwa: Custom Font System 1.0
    # Autor: Dawid Maxymilian Tomaszewski
    # Studio: Haxo Game Studios
    # Witryna: https://www.rpgmaker.pl/
    # YouTube: HaxoGameStudiosOfficial
    #
    # [=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=][=]
    ##########################################################

    module FontManager
    FONT_PATH = "Fonts/" # Ścieżka do folderu Fonts

    AddFontResource = Win32API.new('gdi32', 'AddFontResourceA', ['P'], 'L')
    SendMessage = Win32API.new('user32', 'SendMessageA', ['L', 'L', 'L', 'L'], 'L')

    def self.load_font(file_name)
    font_path = FONT_PATH + file_name
    if File.exist?(font_path)
    result = AddFontResource.call(font_path)
    if result > 0
    SendMessage.call(0xFFFF, 0x001D, 0, 0)
    puts "Font #{file_name} loaded successfully!"
    else
    raise "Failed to load the font #{file_name}!"
    end
    else
    raise "Font file #{file_name} not found!"
    end
    end
    end

    # Wczytanie pliku czcionki
    FontManager.load_font("TMT_Limkin_Thin_Sans.ttf") # Poprawna nazwa pliku czcionki

    # Nadpisanie domyślnej klasy Font by wymusić działanie
    class Font
    alias original_initialize initialize
    def initialize
    original_initialize
    self.name = "TMT Limkin Thin Sans" # Nazwa czcionki
    self.size = 24 # Domyślny rozmiar
    self.bold = false # Domyślne ustawienie: pogrubienie
    self.italic = false # Domyślne ustawienie: pochyłe
    end

    class << self
    attr_accessor :default_name, :default_size, :default_bold, :default_italic
    end
    end

    Konfiguracja
    Wykonaj następujące kroki

    1) Nowy folder Fonts
    W pierwszej kolejności, w folderze głównym projektu należy stworzyć nowy folder o nazwie Fonts, a następnie do niego należy dodać czcionki, jakie zostaną użyte w projekcie.

    2) Zapamiętaj NAZWĘ PLIKU CZCIONKI oraz NAZWĘ CZCIONKI
    NAZWA PLIKU CZCIONKI - jest to... no, nazwa pliku, to co znajdzie się w folderze Fonts, dla przykładu wezmę czcionkę: TMT_Limkin_Thin_Sans.ttf (dostarczona razem z grą demo).
    NAZWA CZCIONKI - to jest po prostu nazwa czcionki, jak otworzysz powyższą czcionkę (plik: TMT_Limkin_Thin_Sans.ttf), to zwróć uwagę na Font name: TMT Limkin Thin Sans.

    Specjalnie wybrałem niefortunną czcionkę, która posiada spacje. Zazywyczaj nazwa pliku, a nazwa czcionki jest identyczna, ale nie zawsze.


    3) Konfiguracje w skypcie, linijki:


      (45) FONT_PATH = "Fonts/" # Ścieżka do folderu Fonts
      Należy podać ścieżkę do folderu Fonts, powyższy zapis sugeruje, że folder Fonts znajduje się w głównym folderze projektu (patrz gra demo)

      (67) FontManager.load_font("TMT_Limkin_Thin_Sans.ttf")
      Tutaj należy podać NAZWĘ PLIKU CZCIONKI, poprawną nazwę... Pamiętaj.

      (74) self.name = "TMT Limkin Thin Sans"
      W tej linijce należy podać poprawną NAZWĘ CZCIONKI

      Poniżej linijki 75, 76, 77 to są ustawienia odpowiadające za rozmiar (należy podać), pogrubienie (true/false) i pochyły (true/false)


    Uwagi:
    (1) Pamiętaj, by sprawdzić NAZWĘ PLIKU CZCIONKI, aby była podana poprawnie, podobnie jak i NAZWA CZCIONKI. Jeżeli, coś będzie nie poprawnie to wywali błąd, bądź czcionka będzie po prostu pusta. Wzoruj się na grze demo.

    (2) Gdyby z jakiegoś powodu, czcionka za pierwszym razem się nie wgrała, to zamknij projek i spróbuj go uruchomić ponownie.


    Licencja
    Licencja Skrypt możecie wykorzystać w projektach komercyjnych, jak i niekomercyjnych, a także modyfikować go według własnych potrzeb. Jednak publikacja (w tej lub zmodyfikowanej formie) poza Twierdzą RPG Makera jest zabroniona, chyba że uzyskacie moją zgodę. Sprzedaż skryptu w jakiejkolwiek formie również jest zabroniona.

    Każdy projekt korzystający z Custom Font System 1.0 musi zawierać poniższą informację:

      Nazwa: Custom Font System (1.0)
      Autor: Dawid Maxymilian Tomaszewski
      Studio: Haxo Game Studios
      Witryna: https://www.rpgmaker.pl/
      YouTube: HaxoGameStudiosOfficial

    Informacja ta musi być widoczna przy uruchamianiu nowej gry przez minimum 7 sekund oraz w napisach końcowych.


    Autor: HGS
    Email: haxogamestudios@gmail.com
    Pobierz:
  • Gra demonstracyjna: RPGXP-Custom Font System (1.0)



  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024