Warunek zakończenia walki
Jedną z nowości wprowadzonych względem RM95 w RM2k było to, że wybierając komendę
Walka w zdarzeniu, mogliśmy ustawić co ma się dziać gdy:
a) wygramy walkę,
b) skopiemy,
c) uciekniemy.
Jednak jak można zauważyć w RM95 polecenie
Walka nie ma żadnych warunków, więc czy wygramy walkę, czy z niej uciekniemy - zdarzenie będzie miało te same polecenia dalej. Oczywiście jakimś rozwiązaniem jest zablokowanie ucieczki w walce ze zdarzenia, no ale takie rozwiązanie mnie nie zadowala. Ja chcę mieć i ucieczkę i inne działanie zdarzenia w zależności od wyniku walki. No więc wpadłem na pewne rozwiązanie tego zagadnienia.
1. Walka przegrana
Normalnie gdy przegramy walkę uruchamiane jest zdarzenie
Game Over - Koniec Gry. Ale jak można zauważyć to zdarzenie ma dostępne 4 strony do zagospodarowania, można więc, jeśli chcemy zrobić jakieś wydarzenie po przegranej walce, poświęcić jedną stronę i dać w niej tylko
Zmień przełącznik które wywoła nam odpowiednia zdarzenie, na samej mapie gdzie była walka itp. Nie trzeba się o nic martwić, zdarzenie
Koniec Gry po przetworzeniu wszystkich komend teleportuje nas automatycznie w miejsce w którym staliśmy przed walką.
Instrukcja
Żeby uruchamić specjalną stronę w zdarzeniu Koniec Gry, najlepiej przed walką dać przełącznik na ON, który wywołuje daną stronę. W samym zdarzeniu można zmienić przełącznik który wywoła odpowiednie zdarzenie na mapie i wyłączyć przełącznik który wywołał specjalny Koniec Gry. To już zależy od was jak to wykorzystacie.
Stosując tą samą zasadę, można np stworzyć opcję, że gdy posiadamy jakąś postać w drużynie, która ma umiejętność wskrzeszania po walce, to prosto warunkiem że mamy ową postać możemy zrobić efekt wyleczenia drużyny po przegranej walce.
2. Ucieczka
Tutaj w sumie prosto. Wystarczy w tym samym zdarzeniu co mamy walkę, pod samą komendą
Walka zrobić to co ma się dziać gdy uciekniemy. Może to być np cofnięcie się o parę kroków, jakiś teleport itp, co tylko przyjdzie nam do łba.
3. Walka wygrana
Poświęcamy jeden przedmiot z bazy danych. U każdego przeciwnika w bazie danych który ma mieć walkę wywołaną zdarzeniem wstawiamy owy przedmiot na 100% nagrodę. Jeśli wygramy
walkę nasza postać otrzyma owy przedmiot. Trzeba jednak pamiętać, że przeciwnik też nam nie może uciec, dlatego przynajmniej jeden w hordzie nie może mieć ustawionej
ucieczki w jego możliwych atakach podczas walki.
Potem wystarczy że w tym samym zdarzeniu co była komenda
Walka na następnej stronie ustawimy start na dany przedmiot i na auto start, w poleceniach usuniemy drużynie zdobyte przedmioty podczas walki i zrobimy to co chcieliśmy po wygranej walce. Można oczywiście dodać tu przedmioty które na prawdę znaleźliśmy przy przeciwnikach, bezograniczeń co do ilości. Komunikaty podczas walki o zdobytych przedmiotach, które się wyświetlają możemy albo zostawić puste, albo wymyślić w ich miejsce coś ciekawego.
Oczywiście potwory które mają ustawiony ten przedmiot do warunku, nie mogą być używane podczas zwykłych losowych walk.
To by było chyba na tyle, w razie pytań ślijcie mejle, lub wchodźcie na chata.
Autor: Dragon Kamillo
Email:
k.maciejewski@poczta.onet.pl