Wyświetlanie obrazków
Wyświetlanie obrazków w RPG95 nie jest tak proste jak w innych wersjach programów. Problemem stanowią kolory obrazka (paleta).
Jak wyświetlać obrazki w RM95 aby nie miały popsutych kolorów?
Obrazki wyświetlane tak by miały aktualną mapę w grze powinny mieć paletę taką samą jak plik chara.BMP. Można to uzyskać w dwojaki sposób.
Jeśli nasz obrazek ma bardzo podobne kolory do tych co są w pliku chara można po prostu zmienić mu paletę ręcznie (zazwyczaj też to nie powinno być wymagane, RM sam zamieni podobne kolory).
Jeśli odcienie znacznie się różnią od tych w charze, najlepiej jest zredukować liczbę barw do jak najmniejszej i dodać te barwy do palety chara.BMP - można skorzystać z opcji dostosowanie palet w samym programie. Ogólnie jest tu wiele sposobów, trzeba kombinować i testować aż uzyska się najlepszy efekt.
Mała rada - kopie zapasowe plików chara, i obrazków wskazane, przy intensywnych redukcjach palety, możemy stracić nasze piękne obrazki.
Dla obrazków które nie muszą mieć mapy w tle używamy opcji rozciągnięcie na pełny ekran albo (jeśli nie chcemy rozciągania) wyblaknięcie. Wtedy obrazek wyświetli się ze
swoją paletą, bez żadnych zmian. Następne obrazki wyświetlane na nim (np w intro, gdzie mamy obrazek sytuacji i face do wiadomości) muszą mieć paletę tego obrazka wyświetlonego z efektem wyblaknięcie lub pełny ekran.
Filmy - tu bez problemów, paleta mapy dostosuje się do filmu, ale może przez to dziwnie wyglądać więc i tak polecam wyblaknąć ekran.
PS: W PL makerze jest błąd, nie używajcie do filmów opcji czekaj na gracza i kolor przeźroczysty - może to spowodować błąd, te opcje
w oryginale są wyłączone. Tak samo nie można wybrać formatu avi, żeby więc wyświetlić film musimy mu ręcznie po przez zmianę nazwy pliku zmienić rozszerzenie na BMP. Albo po prostu użyć w tym celu wersji angielskiej. W następnej PL wersji załatamy te błędy i będzie wszycho OK.
Autor: Dragon Kamillo
Email:
k.maciejewski@poczta.onet.pl
Pobierz:
Wyświetlanie obrazków - gra demo