...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPG95 || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker 95

Wyświetlanie obrazków


Wyświetlanie obrazków w RPG95 nie jest tak proste jak w innych wersjach programów. Problemem stanowią kolory obrazka (paleta). Jak wyświetlać obrazki w RM95 aby nie miały popsutych kolorów? Obrazki wyświetlane tak by miały aktualną mapę w grze powinny mieć paletę taką samą jak plik chara.BMP. Można to uzyskać w dwojaki sposób.

Jeśli nasz obrazek ma bardzo podobne kolory do tych co są w pliku chara można po prostu zmienić mu paletę ręcznie (zazwyczaj też to nie powinno być wymagane, RM sam zamieni podobne kolory).

Jeśli odcienie znacznie się różnią od tych w charze, najlepiej jest zredukować liczbę barw do jak najmniejszej i dodać te barwy do palety chara.BMP - można skorzystać z opcji dostosowanie palet w samym programie. Ogólnie jest tu wiele sposobów, trzeba kombinować i testować aż uzyska się najlepszy efekt.

Mała rada - kopie zapasowe plików chara, i obrazków wskazane, przy intensywnych redukcjach palety, możemy stracić nasze piękne obrazki.

Dla obrazków które nie muszą mieć mapy w tle używamy opcji rozciągnięcie na pełny ekran albo (jeśli nie chcemy rozciągania) wyblaknięcie. Wtedy obrazek wyświetli się ze swoją paletą, bez żadnych zmian. Następne obrazki wyświetlane na nim (np w intro, gdzie mamy obrazek sytuacji i face do wiadomości) muszą mieć paletę tego obrazka wyświetlonego z efektem wyblaknięcie lub pełny ekran.

Filmy - tu bez problemów, paleta mapy dostosuje się do filmu, ale może przez to dziwnie wyglądać więc i tak polecam wyblaknąć ekran.

PS: W PL makerze jest błąd, nie używajcie do filmów opcji czekaj na gracza i kolor przeźroczysty - może to spowodować błąd, te opcje w oryginale są wyłączone. Tak samo nie można wybrać formatu avi, żeby więc wyświetlić film musimy mu ręcznie po przez zmianę nazwy pliku zmienić rozszerzenie na BMP. Albo po prostu użyć w tym celu wersji angielskiej. W następnej PL wersji załatamy te błędy i będzie wszycho OK.


Autor: Dragon Kamillo
Email: k.maciejewski@poczta.onet.pl
Pobierz:
  • Wyświetlanie obrazków - gra demo


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024