...: Strona :...
(
13 )
- Download -
- RPG Maker -
- Projekty -
- Krypta -
...: Buttony :...
|
Opis programu RPG Maker MV
Program RPG MAKER od lat jest znany za swoją prostotę, dzięki której można stworzyć własną grę RPG, bez jakiejkolwiek znajomości języka programowania. Już kilka lat upłynęło od poprzedniej wersji (RPGVXAce). Od tej pory wiele rzeczy uległo zmianie, a wraz z nimi wymagania użytkowników. Zatem nowy RPG Maker spełni oczekiwania wymagających makerowców i jest wielkim krokiem naprzód, na dzień dzisiejszy wiadomo:
:: Więcej materiałów podstawowych
Aby ułatwić tworzenie, przygotowano wiele przeróżnych zasobów, które można od razu użyć. Ponad 100 przykładowych map, generator postaci (oraz ich części), a baza RTP jest zintegrowana z silnikiem, by zaoszczędzić kłopotu użytkownikom.
:: Javascript dla bardziej wymagających
RPGMV wykorzystuje znane skrypty JavaScript w kombinacji z HTML5. Po poznaniu (i nauczeniu się) Javascript, będziesz w stanie zmodyfikować swoją grę, do swoich upodobań, walki, okienka, menu itp. Funkcja ta jest skierowana do doświadczonych programistów(!).
Za pomocą tego narzędzia, masz pełną kontrolę nad każdą cząsteczką swojej gry. Nie ma mowy o jakiś ukrytych klasach.
:: Możliwość tworzenia na multiplatformy
RPGMV jest pierwszym programem z serii który został napisany pod inne środowisko niż Windows. Za pomocą RPGMV możesz tworzyć gry nawet na Macintoshu. Program na MacOS ukaże się w tym samym czasie co dla Windows. Natomiast ukończone gry można wyeksportować do następujących formatów:
Windows/EXE
MacOSX/APP
Android/APK
iOS/IPA
HTML5 dla przeglądarek
:: Myszka, oraz dotyk
Gry mają wspomaganie na urządzeniach dotykowych, za pomocą palca będzię można sterować drużyną, zatwierdzać opcje itp., natomiast na komputerze będzie to wykonane za pomocą myszki.
:: Większa baza danych
Ilość pól w bazie danych (np. maksymalna ilość przedmiotów), została zwiększona do 2000, jest to 2 razy więcej niżeli w swoim porzedniku RPGVXAce.
:: Wybór systemu walki
Za pomocą zwykłego zaznaczenia opcji (prawdopodobnie w bazie danych), będzie możliwe dokonanie wyboru wyglądu walki:
- widok z przodu (front View - tak jak było to w RPGXP/RPGVX/RPGVXAce)
- widok boczny (side view - RPG2003, FFV, widać bohaterów i przeciwnika)
:: Trzy warstwy dla mapy
Dla polepszenia tworzenia map, została przywrócona trzecia warstwa dla rysowania dodatkowych elementów
:: Wyższa rozdzielczość ekranu
Poprzednia rozdzielczość ekranu wynosiła 544x416, w RPGMV rozdzielczość wynosi 816x624. Zatem rozmiary zasobów zostały 1.5 krotnie powiększone, dla przykładu charactersy(podstawowe) posiadały 32x32, teraz posiadają 48x48.
Powiększona gra z RPGMV, ponownie będzie dziwaczna rozdzielczość...
:: Dodanie wtyczek (dodatków)
Poprzez dodanie plików *.js (javascripts) folderu z wtyczkami (plugin), będzie możliwość wyboru tego dodatku w zarządzeniu wtyczkami (Plugin Menager). Teraz będzie mozliwośc wyświetlenia szczegóły skryptu, jego parametry, oraz możliwość włączenia i wyłączenia go (bez usuwania, prosty przycisk ON/OFF). Za pomocą zarządzeniu wtyczkami (Plugin Manager), będzie prościejsze zarządzanie skryptami, co pozwoli użytkownikom na uniknięcie błędów.
:: Opcja: szukaj zdarzenia
Jedna z zabranych opcji, od RPG Makera 2003, została przywrócona. Wiadomo, iż gra się rozrasta, będzie potrzebowała więcej przełączników, więcej zmiennych no i więcej zdarzeń. Czasami ciężko jest znaleźć konkretny parametr gdzie został wykorzystany. Za pomocą tego narzędzia zaoszczędzisz sobie czasu! Opcja szukaj zdarzenia w szybki sposób pokaże gdzie co i jak wykorzystałeś.
:: Minimalne wymagania
OS: Windows 7/8/8.1/10 (32/64bit) lub Mac OSR X10.10 (albo większy)
CPU: Intel Core 2 Duo lub lepszy
RAM: 2GB lub więcej
HDD: Instalacja potrzebuje ponad 2GB
Grafika: Zgodna z OpenGLR
Ekran: rozdzielczość 1280x768 lub większa
:: Inne wiadomości (komentarz: Reptile)
Sam program ma się ukazać tej zimy, kiedy dokładnie to nie wiadomo. Podejrzewam, że to będzie wersja japońska. Kiedy ukaże się wersja angielska, osobiście nie wiem. Kiedy polska - też tego nie wiem. Zanim napalimy się na nową wersję programu, że jest super hiper mega i cuda na kiju - dla przypomnienia, jedyna super nowość, to faktycznie możliwość odpalenia programu na MacOS oraz eksportowanie projektów do innych formatów.
Jeśli chodzi o inne funkcje - typu rozdzielczość, ponownie jakaś dziwaczna, ilość w bazie danych (te 2000 miejsc) to przypomnienie że w wersji 2000 i 2003 maksymalna ilość wynosi 5000. Myszka w grze występowała po raz pierwszy w RPG95, a w RPGXP/VX/VXAce można spokojnie dorobić bo są skrypty. Walka typu widok z boku, ala Final Fantasy V, też już było w wersji 2003, a w nowszych wersjach programu to za pomocą ruby się załatwiło sprawę. Trzy warstwy tez już były w wersji RPGXP (dlaczego to wyrzucono, nikt nie wie),
a te wtyczki nie wydaje mi się aby były czymś dobry, ale zobaczymy to w akcji jak się będzie sprawowało. No i prawdopodobnie - skoro jest Javascript, to nie będzie ruby.
Zatem z niecierpliwością czekamy na nową wersję programu i jak to dalej się potoczy.
Także odsyłam do filmiku, zapowiedzi/prezentacji.
Kliknij na powyższy obrazek, by zobaczyć filmik
UWAGA!!
Seria programów RPG MAKER należy do oprogramowania komercyjnego (płatnego). Z tego też powodu zalecamy wypróbować
30 dniową wersję trial oprogramowania, które można pobrać bezpośrednio ze strony producenta. Zaleca się też
dokonanie zakupu licencji na oficjalnej stronie programu.
|
|