...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 22 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Problemy z RPGVX || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker VX

Mapa Świata i Lokalizacje


Wstęp

Zdarzeniówka ''MAPA ŚWIATA I LOKALIZACJA'' pokazuje jak można poruszać się po świecie gry, poprzez ''Mapę Świata'', oraz prezentuję dogłębnie, dostępne dla gracza lokalizacje w danym świecie na danym kontynencie w którym obecnie znajduje się bohater.

INFORMACJE
Zdarzeniówka "Mapa Świata i Lokalizacja" posiada w sobie kilka prostych funkcji, które możesz zastosować w swoim projekcie. Wszystkie zdarzenia są ze sobą powiązane, więc kompiując jedno, należy skopiować pozostałe.

PONIŻEJ LISTA ZASTOSOWAŃ JAKIE ZOSTAŁY ZAMIESZCZONE W ZDARZENIÓWCE

  • [MAPA ŚWIATA + KONTYNENTY + LOKACJE] Bohater dostaje możliwość podglądu Mapy Całej Gry w której zostało stworzonych kilka kontynentów (kilka światów) Po wyborze konkretnego kontynentu np. "Kontynent Lodowa Mapa", zostaje wyświetlona grafika kontynentu który gracz wybrał, i zostają pokazane wszystkie dostępne Lokacje, do których gracz może się przeteleportować. np.
      Lodowa Mapa [3 dostępne lokacje]
      - 1) Miasteczko Eskimosów
      - 2) Opuszczone Labolatorium
      - 3) Syberyjski Las
    Dalej gracz wybiera jedną z dostępynych lokacji i zostaje do nich przeteleportowany. I tak z każdym poszczególnym kontynentem, wybierasz kontynent --> wybierasz lokacje --> teleportujesz się do konkretnego miejsca.

  • [LOKALIZACJA (GPS)] Bohater w każdej chwili może sprawdzić swoje położenie w świecie gry. Naciskając wyznaczony klawisz, zdarzenia na mapie zostają wstrzymane, a bohaterowi zostaje wyświetlona Mapa Kontynentu/Świata w którym obecnie się znajudje i znacznik w postaci (emotki twarzy), gdzie w danym momencie się znajduje na kontynencie.


[ IMPORTOWANIE ZDARZENIÓWKI DO WŁASNEGO PROJEKTU ]:


Aby zdarzeniówka Mapa Świata i Lokalizacja funkcjonowała poprawnie w Twoim projekcie należy zastosować się do poniższych wskazówek. (MECHANIKA ZDARZENIÓWKI W 95% OPIERA SIĘ NA POKAZYWANIU GRAFIK (PICTURES) - NIEZBĘDNE JEST ICH SKOPIOWANIE, LUB NARYSOWANIE WŁASNYCH.
    [1.] [WAŻNE: Należy już posiadać stworzone Grafiki Mapy Świata w Pictures]
    NAJWAŻNIEJSZE TWORZYMY PIERWSZE POLECENIE: POKAŻ WYBÓR i KOLEJNO:
    [1] TELEPORTACJA (MAPA ŚWIATA)
    [2] SPRAWDŹ LOKALIZACJE
    [3] POWRÓT DO GRY
    Zaznaczamy: GDY ANULOWANO WARIANT: 3

      [TELEPORTACJA (MAPA ŚWIATA)]
      W pierwszej kolejności zajmiemy się stworzeniem Zdarzeń odpowiedzialnych za TELEPORT na mapie świata. Tworzymy nowe zdarzenie, zaznaczamy Warunek Startu na "Równoległe Zdarzenie". Następnie przechodzimy do polecenia zdarzenia i tworzymy warunek startu z naciśnięciem przycisku: np. B w Warunku, kolejno tworzymy polecenia:


      POLECENIE ZDARZEŃ:
      - "Pokaż Obrazek nr.1" i zaznaczamy grafikę stworzonego kontynentu (czyli mapa kontynentu bez znaczników)
      - "Ustaw Warunek: Przycisk: C - został wciśnięty", oddznaczamy (ustaw inne zdarzenie jeśli warunek się nie spełni)
      W POLECENIACH ZDARZEŃ POD WARUNKIEM NACIŚNIĘCIA PRZYCISKU: C TOWRZYMY KOLEJNO POLECENA:



      Dalej Tworzymy NOWĄ STRONĘ w tym samym zdarzeniu i tutaj będziemy ustawiać, dalsze funkcje kiedy wyświetli się Mapa kontynentu. Teraz Stworzymy Warunki z poleceniem naciśnięcia Strzałek: Góra, Dół, Lewo, Prawo, po naciśnięciu klawiszy na mapie świata, będzie się wyświetlać znacznik w innym miejscu na kontynencie (który pokaże do którego miejsca będzie mógł przeteleportowac się bohater)


      POLECENIE ZDARZEŃ:
      W TYM ZDARZENIU NAJWAŻNIEJSZĄ ROLĘ BĘDZIE ODGRYWAĆ ZMIENNA "nazwa.LOKALIZACJA", PONIEWAŻ KIEDY BĘDZIEMY WCISKAĆ STRZAŁKI NASZ ZNACZNIK NA MAPIE ŚWIATA BĘDZIE SIĘ PRZEMIESZCZAĆ PRZY KAŻDYM WCIŚNIĘCIU STRZAŁKI



      Tworzymy NOWĄ STRONĘ W ZDARZENIU i zaznaczamy warunek startu "Zmienna LOKALIZACJA: 1", oraz zaznaczamy warunek startu Równoległe Zdarzenie. To zdarzenie będzie tym samym co powyższe z Warunkiem naciśnięciu przycisku GÓRA, z ta różnicą, że jak bohater wceśniej wcisnął Górę, no to teraz może wybrać Dalszą lokalizacje do teleportu lub może cofnąć się do poprzedniej. Więc kolejno tworzymy polecenia zdarzeń:

      NAJWAŻNIEJSZE - TUTAJ EDYTUJEMY TYLKO WARTOŚC ZMIENNEJ "LOKALIZACJI!" ZWRÓĆ NA TO UWAGĘ. ORAZ WARUNEK NACIŚNIĘCIA PRZYCISKU USTAWIAMY DWA WARUNKI GÓRA I DÓŁ (w których tylko różnią się Zmienne oraz Obrazki nr.3 z nazwami lokalizacji"



      "Ustaw Warunek: Przycisk: DÓŁ - został wciśnięty", oddznaczamy (ustaw inne zdarzenie jeśli warunek się nie spełni) W POLECENIACH ZDARZEŃ POD WARUNKIEM NACIŚNIĘCIA PRZYCISKU: GÓRA TOWRZYMY KOLEJNO POLECENA:



      TWORZYMY KOLEJNĄ NOWĄ STRONĘ W ZDARZENIU i zaznaczamy warunek startu "Zmienna LOKALIZACJA: 2", oraz zaznaczamy warunek startu Równoległe Zdarzenie. Najlepiej będzie skopiowanie poprzedniej strony z Warunkiem Startu "Zmienna: LOKALIZACJA: 1" i tylko edytować zmienne i obrazki. I tak jak na poprzendniej stronie tworzymy warunki z przyciskami.. TYLKO TERAZ TA STRONA BĘDZIE JUŻ OSTATNIĄ DOSTĘPNĄ LOKACJĄ. WIĘC NIE MOŻNA JUŻ KLIKNĄĆ DALEJ, TYLKO COFNĄĆ SIĘ DO TYŁU

      "Ustaw Warunek: Przycisk: DÓŁ - został wciśnięty", oddznaczamy (ustaw inne zdarzenie jeśli warunek się nie spełni) W POLECENIACH ZDARZEŃ POD WARUNKIEM NACIŚNIĘCIA PRZYCISKU: GÓRA TOWRZYMY KOLEJNO POLECENA:



      PODSUMOWUJĄC: stworzyliśmy trzy lokalizacje: Oaza, Twierdza, Ruiny. Poprzez wciskanie Góra/Dół wybieramy gdzie chcemy się przeteleportować.


[2.] Teraz stworzymy zdarzenie odpowiedzialne za możliwość TELEPORTU do wyznaczonej przez nas lokalizacji.

Tworzymy NOWE ZDARZENIE, zaznaczamy warunek startu na Równoległe zdarzenie oraz Warunek Zdarzenia: NAJWAŻNIEJSZE: wybieramy przełącznik: MOŻLIWOŚĆ TELEPORTU ==ON

Pierw Tworzymy Warunek z przyciskiem -->Ustaw Warunek --> C (został wciśnięty) oddznaczamy (ustaw inne zdarzenie jeśli warunek się nie spełni)

I Kolejno w poleceniach zdarzeń pod warunkiem z przyciskiem torzymy w Poleceniach zdarzenia Ustaw Warunek --> Zmienna --> LOKALIZACJA i ustawiamy tyle wartości ile tworzyliśmy wczęśniej lokalizacji w kontynencie. poprzednio stworzyliśmy TRZY więc, wpisujemy wartość ==0. oddznaczamy (ustaw inne zdarzenie jeśli warunek się nie spełni).

- W tym warunku tworzymy Teleport i zaznaczamy lokalizacje do której bohater ma zostać przeteleportowany.
Tak robimy i tworzymy x3 warunki z każdą Inną lokalizacją i w poleceniach zdarzenia POD ,<> Koniec Warunku

Musimy wyłączyć wszystko co zostało dotychczas włączone w trakcie trwania poleceń. (POMIJAJĄC ZMIENNĄ: LOKALIZACJA)



Teraz kiedy bohater zostanie przetelepotowany do wyznaczonego miejsca, wszystkie dotychczasowe funkcje i obrazki które były wyświetlane zostaną wyłączone.


[3.] Jeszcze nie wszystko, teraz należy jeszcze stworzyć Nowe Zdarzenie które będzie odpowiedzialne za Wyłączenie możliwość wyłączenia podglądu Mapy i powrotu do gry.

Tworzymy NOWE ZDARZENIE, zaznaczamy warunek startu na Równoległe zdarzenie oraz Warunek Zdarzenia: NAJWAŻNIEJSZE: wybieramy przełącznik: WYBÓR LOKALIZACJI ==ON

Musimy wyłączyć wszystko co zostało dotychczas włączone w trakcie trwania poleceń. (POMIJAJĄC ZMIENNĄ: LOKALIZACJA)




[SPRAWDŹ LOKALIZACJE]
[4.] Ostatnie Zdarzenie jakie Stworzymy to możliwość sprawdzenia lokalizacji na mapie.

Wracamy do pierwszego zdarzenia gdzie tworzyliśmy opcję "Pokaż Wybór" i przechodzimy do poleceń zdarzeń pod "Sprawdź Lokalizacje" Teraz należy stworzyć funkcje odpowiedzialne za dokładnie pokazanie i wskazanie na mapie położenia bohatera.

Musimy Stworzyć TYLE WARUNKÓW ile jest dostępmych Lokalizacji w całej grze. (podobne działanie jak do teleportu) Jeśli mamy 3 dostępne lokalizacje to tworzymy Trzy warunki oddznaczamy (ustaw inne zdarzenie jeśli warunek się nie spełni)



I Tak Tworzymy Pozostałe Warunki



[BARDZO WAŻNE] Przy każdym teleporcie, do innej Mapy (na tym samym kontynencie/świecie), należy zawsze dodać zmienną LOKALIZACJA i wpisać odpowiednią wartość. Jest to niezbędne do poprawnego funkcjonowania SPRAWDZENIA LOKALIZACJI.


ZAKOŃCZENIE
Koncept samego zastosowania zdarzeń jest bardzo prosty, ponieważ nie jest zbyt skomplikowany. Większą trudność w zastosowaniu we własnym projekcie sprawi Wam, ustawianie lokalizacji Znacznika na Mapie Świata, lub Tworzenie Kilkudziesięciu Stron w zdarzeniu, oraz Zmiennych z Warunkami. Jest do dosyć czasochłonne i dodatkowo trzeba pamiętać o tym że niezbedne jest namalowanie własnych obrazków z Mapami.

Sam pomysł dosyć błachy, lecz czasochłonny aby były stu procentowe efekty.

Gdyby były pytania proszę pisać na adres mailowy, lub (bardziej rekomenduję), kontakt na discordzie Twierdzy. Zastrzegam umieszczania Zdarzeniówki "MAPA ŚWIATA I LOKALIZACJA" na innych forach poza Twierdzą.


Autor: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl
Pobierz:
  • Gra demonstracyjna: Mapa świata i lokalizacje (by Rubin)


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024