...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Pomoc || Zgłoś nowe materiały
Strona >> News

News


31 sierpnia 2013 - 21:21 (Reptile)

Wieczór
Od rana (albo już w nocy) na stronie pojawiła się nowa pozycja w dziale gry, jest to słynne Saga Demonów: Inny Wymiar od Aki'ego, który od dłuższego czasu z projektem się zmierza (i dzielnie walczy!). Dziennie przesiaduje godzinami i rzeźbi takie tam drobne szczegóły, smaczki, poprawia animację, dialogi i wszystko po to, aby wyszła konkretna gra (wzorowy przykład do naśladowania). Póki co, na stronie ląduje demo - a to już jest 8 wydanie, z poprawkami, patchami, łatkami i DLCkami w jednym. Jak tylko pojawi się coś nowego w tym temacie, to oczywiście poinformujemy o tym na stronie w ramach przypomnienia o projekcie.

Ale to nie koniec na dzisiaj, gdyż na stronę zamieszczamy i drugą gierkę (w ramach wyjątku przez konkursowe Golden Forki, gdzie ludzie zabijają się o recenzje). Projekt bardzo stary, sięgający lat 2002-2003, gdzie Kulilin stworzył swoją wersję gry Dragon Ball Z. Na dzisiejsze realia, nie jest to jakaś rewelacja, jednak Kulilin potrafił dobrze kombinować (bardzo wiele ciekawych rozwiązań zastosował w grze, jak np. technikę latania, czy pojawianie się bohaterów podczas walki). Co prawda gra posiada wiele niedociągnięć, a największym problemem było ściganie autora gry, przez cały dzień w celu wyciągnięcia informacji kontaktu. Całe szczęście, że się udało (((_^)

Recenzję do gierek napisał Rahim (brawa, pomimo braku czasu, walczy jak lew). Na dzisiaj jednak to nie koniec niespodzianek, osobiście jeszcze 3 grosze od siebie w ramach napraw. Działy RPGME i RPGXP zostały poprawione (zostały dopisane takie drobne charakterystyki zasobów - oczywiście będzie to jeszcze modyfikowane, ale póki co jest ok). Linki funkcjonują poprawnie, co więcej można powiedzieć, chyba czeka mnie dzisiaj nocka i walka z kolejnymi działami czyli RPGVX i VX Ace, a później oczywiście kolejne. A na koniec jeszcze zdanko od autora Sagi Demonów:

Dziękuję Kleo za korekte, oraz wszystkim userom GospodyRMA za ich konstruktywną krytykę i pomoc, bo mogliście mnie olać i zostawić samego, a tak wyłapaliście błędy i dzięki wam mogę poprawiać grywalność ~AkiNebula_e

Eh, znowu się rozpisałem... Trudno, to jeszcze tylko przypomnę, że dzisiaj wypadają urodziny Miku, więc może warto by było posłuchać kilka utworków.
Jya!


29 sierpnia 2013 - 18:07 (Reptile)

Wieczór
Od tygodnia czasu malutki zastój (za pewne, większość osób to zauważyła, nie ma co ukrywać). Niestety tir mnie nie przejechał, jeszcze żyję i mam się świetnie (chyba), więc nie potrzeba o mnie się niepokoić. Szczerze nie miałem ochoty niczego jeszcze ruszać, ale tutaj Rahim nacisnął, wspomniał, że miło by było, gdybym to właśnie dzisiaj napisał co nie co. Dlaczego? Ano, tego, że dzisiaj (?) wypada rocznica jak INRE stworzył swoją gierkę i oczekuje, aż pojawi się na Twierdzy.

Kleo zbadała tytuł i wystawiła dość wysoką notę. Kruk ląduje do downloadu jako 175 gierka. Gra pełna, wykonana w RPGVX, przygodowa, 30MB zip, solucja w środku. Coś więcej trzeba napisać? Udanych transferów może, a tymczasem wybaczcie, wracam do swoich codziennych zadań (czyli drobnego może odpoczynku, gdyż niebawem kolejne nieprzespane noce i niekończące się modyfikacje)
Jya!


17 sierpnia 2013 - 22:27 (Reptile)

Wieczór
W zasadzie od dłuższego czasu wiele rzeczy obiecuje, a tutaj same tylko gry lądują na stronie. Mała przerwa od tego, dzisiaj nie ma nowej gry do pobrania, ale jest coś co może zainteresować wiele osób. Pajper od dłuższego czasu pracował nad kursem ruby, i w zasadzie go skończył, teraz tylko moja kolej by treść ładnie jakoś obrobić i wam przekazać, tak więc Poradnik do RGSS (RPG Maker XP) - wprowadzenie do języka ruby wylądowało u nas na stronie. Kursy oczywiście jako PDF, znajdziecie w nim wyjaśnienia, komentarze, przykłady... Wszystko zamknięte w 4 rozdziałach, a na rozdział przypada (plus minus) około 10 lekcji. Nie raz one są krótsze, nie raz dłuższe, różnie to bywa, wszystko w sumie zamyka się w 56 stronach. PDFa tak przygotowałem, że raczej nie powinien sprawić trudności podczas czytania, wyraźnie widać działy, przykłady, to co jest kodem i to co jest komentarzem. Myślę, że warto pobrać ten poradnik i rzucić chociaż na niego okiem, dla samego zerknięcia jakie w nim są poruszane tematy i problemy. A nuż (widelec) kiedyś się może to przydać. Wielkie podziękowania dla Pajpera, na poważnie odwalił kawał dobrej roboty (oczywiście mój wkład też tam występuje, ale tylko sprawy kosmetyczne). Udanych transferów i miłej lektury.
Jya!


16 sierpnia 2013 - 23:59 (Reptile)

Wieczór
Aż tak wielkiej treści dzisiaj nie będzie. Rahim postanowił pobawić się w archeologa, przez co wygrzebał jedną z starszych gierek Super Vegety (lata 2003 o ile się nie mylę). Szybko czym prędzej napisał recenzje do dema gry Warzelnia, wydanej w klasycznym RPG 2000. Gra waży niecałe 10MB (coś w granicy 7MB), a możemy znaleźć tam takie smykałki jak ABS wykonany na zdarzeniach (bez skryptów ruby, i niech mi nikt nie wmawia, że się nie da, bo da się, a jak!). Zapraszam do pobrania.
Jya!


15 sierpnia 2013 - 11:11 (Reptile)

Witam
Idealny dzień na odpoczynek, dlatego czym prędzej należy zrobić newsa i... no właśnie lista planów jest tak wielka, że sam nie wiem za co się zabrać. Na chwilę obecną wrzucam kolejną gierkę Quantino. Jest to tylko demo co prawda, ale od dłuższego czasu Artekwnc musiał czekać na recenzje (przepraszam, że się osobiście z tym nie wyrobiłem o(_ _o)), szczęście że Dragon Kamillo postanowił się za to zabrać i napisać małe co nie co, na temat gierki. Tutaj wielkie brawa, gdyż Dragon Kamillo jest z nami od dłuższego czasu to jednak to jest jego pierwsza recenzja (a zarazem pierwsza konkretna robota, wynikająca z jego inicjatywy... oczywiście pomijając zaangażowanie do RPG95, gdzie jeszcze ma wiele roboty, ale o tym innym razem). Miałem jeszcze kolejne działy z RPGXP do poprawy, one co prawda jeszcze nie są zrobione, ale już się za nie zabieram.
Jya!


14 sierpnia 2013 - 23:47 (Reptile)

Wieczór
Jeszcze dzień się nie skończył, a obiecałem te smolone działy (i dotrzymam obietnicy!). Udało się zrobić kolejne działy z RPGXP, mianowicie ikony i panoramy. Przyznaję, trochę był sajgon, ale to już za nami. Nowe obrazeczki, jak i odświeżone linki. Zatem można śmiało pobierać. Jutro oczywiście kolejne 2 działy.

Kleo postanowiła do newsa się dorzucić i wyciąga z zaplecza recenzje projektu nad którym pracuje Geralt - Rise Of The World. Jest to na chwilę obecną tylko demo, ale zawsze coś, prawda? Gra waży 33MB i jest wykonana w RPGVXAce. Co więcej mogę napisać, udanych transferów.
Dobra noc!


13 sierpnia 2013 - 23:13 (Reptile)

Wieczór
Jeszcze dzisiaj wyrobimy się z newsem (gorzej będzie z jutrzejszym dniem, ale myślę, że sobie poradzimy i z tym). Dzisiaj brawa w stronę Marka Mroza, który zauroczył się w gierce z maszyny produkcyjnej zwanej Zombikiem. Mowa tutaj o klimatycznej gierce Eksperyment Sen, która jest dość dziwaczną gierką. Przygodowa gra wykonana w RPGME, zajmująca kilka MB i szczerze muszę przyznać, gra posiada jakiś tam swój klimacik, ale ocena była strasznie zawyżona, przez co po prostu ją nieco obniżyłem. 8 to zdecydowanie za wysokie loty jak na to dzieło, a 6 w zupełności wystarczy... Mam nadzieję, że w przyszłości nie będę musiał robić tego typu poprawek.

Swoją drogą obiecałem, że dziennie będę co nie co przy działach działać. Dzisiaj kolejne dwa działy, skromne, ale zawsze ukończone, RPGXP: Fogs i Game Over. A jutro oczywiście kolejne (oraz mam nadzieję, że tez kolejna gierka). Jakby ktoś miał ochotę pomóc przy działach, czy po prostu pogadać (czy szuka szybkiej pomocy/rady) to zapraszam na czata, gdzie dziennie można mnie zastać (przeważnie rano do południa i nieco po).
No to Dobra noc!


12 sierpnia 2013 - 17:11 (Reptile)

Wieczór
Znając swoje życie, za sekundę będę miał jakieś kataklizmy i zdarzenia losowe, dlatego wykorzystam odrobinę wolnego czasu, aby wrzucić kolejną recenzję od Kleo dot. kolejnej części Zwiczych Opowieści. Pak był już co prawda wcześniej do pobrania, no ale dwóch recenzji na raz raczej nie da się dać (aczkolwiek nie wypada). Wydaje mi się, że i tak za szybko wrzucam kolejne gierki, ale co tam.

Żeby nie było, że nic nie robie, to osobiście zajmuję się działami z RPGXP (zasoby), głównie nowe obrazki (miniaturki) oraz naprawa zepsutych linków. Jeszcze trochę paprania tam mi zostało. Chociażby 2 działy dziennie zrobić, to do końca tygodnia ten dział będzie za nami, a później VX, music, sound ico i programy.
Jya!


12 sierpnia 2013 - 00:28 (Reptile)

Wieczór
Miała być kolejna gierka, jednak nie wyszło tak jak miało być (ponownie zabrakło pewnych danych i zanim się wstawi wypociny innych, to trzeba pouzupełniać braki). Lukę wykorzystała Kleo i podeslała recenzje Zwiczych Opowieści. Na Twierdzę ląduje dość specyficzna gra, która większość osób odstrasza, ale po dłuższym wciągnięciu, oraz daniu szansy (z przymróżeniem oka na pewne sprawy), ponoć można grać. Zwicze Opowieści 1 i 2, razem 300MB, kolejną recenzję dam jednak z następnym newsem, czyli w zasadzie powinno to być jeszcze dzisiaj.
Jya!


10 sierpnia 2013 - 02:19 (Reptile)

Wieczór (albo w zasadzie dobra noc?)
Wyładowania atmosferyczne, duchota, nie pozwalają mi spokojnie zasnąć. Wykorzystam tą okazję i wrzucę jakiegoś newsa. Kilka gierek się uzbierało, to co szkodzi coś nowego zarzucić (prawda?). Podziękowania dla Kleo, która dzielnie zmagała się z Opowieściami z Asgun, projektem wykonanym przez Noruj w RPGVX. Gra została oceniona dość wysoko (8/10), aż mnie korci by zagrać i sprawdzić czy faktycznie jest aż tak dobra. Mam nadzieję, że na tym newsie się nie zatrzymamy i niebawem ponownie czymś nowym uda mi się zarzucić (aktualnie kończę prace nad przygotowywaniem poradnika RGSS dla RPG Makera XP, którego autorem jest Pajper, jeszcze tylko drobne modyfikacje i dosłownie lada moment powinno wylądować ten dokument u nas na stronie).

Chyba teraz mogę śmiało napisać...
Dobra noc.


7 sierpnia 2013 - 19:00 (Reptile)

Wieczór,
Eh, te upały wcale nie wpływają dobrze na twórczość, odpoczynek, pracę czy na cokolwiek innego. Wczoraj udało się znaleźć odrobinę czasu na wrzucenie nowej gry na stronę, ale oczywiście czegoś tam zabrakło i trzeba było zwlekać jeden dzień dłużej. Barry Trotter specyficzna gierka Snickersa po strasznie długim czasie oczekiwania ląduje u nas na stronie, a wraz z nią redaktor Marek Mróz, który napisał recenzję (hurra). Można pobierać. Gra nie wymaga programu, a waży tylko 15 MB.

Z moich obserwacji wynika, że kura wodna, przecież zasoby do RPGXP jeszcze nie są naprawione. Mam co robić, na dniach, mam nadzieję, że w tym tygodniu załatwimy już ten działm a dodatkowo nowy kurs ruby pojawi się na stronie. Cierpliwości (((_^)
Jya na!


2 sierpnia 2013 - 07:36 (Reptile)

Ohayoo,
Dosłownie szybkim przelotem, coś tam napiszę. Widać nowy miesiąc, koniec obijania, stare wpisy wywaliłem do archiwum. Drobna poprawka działów w RPGXP (skrypty ruby już działają i powinny się wyświetlać dobrze). Teraz pora na nowe obrazki dla zasobów i idziemy na kolejne działy (a z tymi powinno pójść znacznie szybciej). A skoro mowa o Archiwum, Rahim postanowił napisać recenzję do gierki i tym oto sposobem na Twierdzy ląduje kolejna gra (to już 166), Z Archiwum Tsukuru. Gra opowiada o wydarzeniach sceny z dawniejszych lat (to jest mniej więcej 2009), a autorem gry jest Preki. Dziękujemy za kolejną dobrą grę (((_^)

PS: Jakby ktoś potrzebował jakiejś pomocy z czymkolwiek, to sygnalizuje, że przez ten miesiąc będę czuwał na naszym czacie (IRC) od około 8 rano do 15, różnie to bywa wieczorami. Jakbym nie odpowiadał, to spokojnie poczekać. Jeszcze tylko wspomnę, że nasz czat jest dość specyficzny (czasami zmienia pseudonimy gościom), albo przez ich nieczynność, automatycznie wywala, dlatego proponuję zainstalować jakiegoś klienta IRC do połączenia się z czatem. Program PChat do tego służy i znajdziecie go u nas w dziale programy (oczywiście wewnątrz znajdziecie instrukcje, zawierającą krok po kroku co i jak zrobić).
Jya na!




Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024