No i w zasadzie ostatni dzień miesiąca, miałem zamiar wykonać coś banalnego - ale do downloadu przywracam starą grę z 2007 roku Demon. Jest to bardzo
krótka gra, demo (chyba bardzo wczesna wersja), którego autorką jest RPGFinal. Osobiście nie miałem serca, by kolejny raz przechodzić grę,
pisać opis oraz wystawiać ocenę (kryteria strasznie uległy zmianie).
Ale ochoczo na warsztat owy tytuł zabrała Lin i dość szybko z tekstem się uwinęła. Zatem zapraszam do pobierania,
a ja może przy okazji zaglądnę do archiwum po jakieś kolejne stare klasyki.
Polski system operacyjny, polska gra i wszystko działa jak należy. Polski system operacyjny i angielska gra,
też da radę. Ale co w przypadku kiedy system operacyjny jest angielski, a polska gra na dodatek
posiada PL znaczki w plikach?
To jest katastrofa. Ludzie próbowali różnych solucji by zaradzić temu problemowi. Spolszczanie systemu,
łatki, instalacje językowe. Nic nie pomagało, bo to pliki źle rozpakowane, a to aplikacje nie widzą plików.
Czy istnieje rozwiązanie? Tak!
Jest sobie taki mały program, który nazywa się Locale Emulator. Programik w teorii (nazwijmy to)
wgrywa środowisko (jakie chcemy) i oszukuje aplikację. Tym sposobem niezależnie od OS, jesteśmy w
stanie odpalić program jaki chcemy, oraz grę jaką chcemy. Nawet japońskie! Nic już nie stoi
na przeszkodzie!
Drobna notatka, aby wszystko w grach RPG MAKERa działało, należy wykonać 2 kroki:
1)Rozpakować grę przy pomocy poprawnego kodowania (WINRAR np. To CTRL-E, to by było 1250 europa
środkowa dla gier Polskich, 932 Japan dla Japońskich itd.)
2)Jak już Locale Emulator zostanie zainstalowany (instrukcja-czytaj.txt w paczce), to wystarczy
prawym przyciskiem myszki na aplikację nacisnąć, a następnie wybrać opcję Locale Emulator - [wybrać profil np.
Polish(POSLKI)] i aplikacja zostaje uruchomiona w wskazanym środowisku.
Program testowałem osobiście na 2ch systemach: Windows 7 oraz Windows 10 - oba systemy w języku angielskim.
LE sprawował się świetnie. Podziękowania dla B.N.Fa za wspomnienie i nakierowanie
na te rozwiązanie!
Witam.
Niedawno mieliśmy połowe miesiąca, a tutaj już praktycznie luty i co najlepsze witamy go ze śniegiem za oknem.
W dniu dzisiejszym do działu ze scenariuszami, dolatuje kolejna pozycja, której autorem jest niejaki Gabriel Ariel Wornisz,
pt. Kwiat Mroku.
Jest to scenariusz w początkowej fazie nazbyt przesłodzony pozytywizmem, lecz jako że zalicza się do gatunku horrorów,
akcja szybko nabiera innych kształtów. Idealny scenariusz do gier RM, które będą bazować na nieoczekiwanych zwrotach akcji,
bazujących na podejmowanych decyzjach poprzez bohaterów.
Ave
Do tabeli z programami wrzucam nieco w brzydki sposób, nowy instalator pt RPG2003RTP2 (na dniach wykombinuję coś,
by to ładniej wyglądało). Instalator postarałem się zrobić w taki sposób, aby był uniwersalny dla każdego.
Ale może zacznijmy od początku:
O co chodzi?
RTP jest to zestaw grafik dla RPG MAKERa. Kiedy pojawiła się oficjalna wersji RPG2003, powstał też
oficjalny pak RTP. Wszystko jest fajne, do momentu, gdy użytkownicy chcą uruchomić niektóre gry. RTP oficjalne
zawiera całkowicie inne nazwy plików, zatem osoby co mają tylko oficjalną wersję programu - nie zagrają w gry,
które zostały wykonane przy pomocy nieoficjalnej wersji. Oczywiście działa to w drugą stronę - osoby co mają nieoficjalne
RTP, nie mogą grać w gry nowsze.
Z tego też powodu zrobiłem instalator, który zawiera pakiety RTP.
Podczas instalacji użytkownik posiada możliwość wyboru jaki pak RTP chce
zainstalować na swój komputer.
(1) Pakiet oficjalny oraz nieoficjalny
(2) Tylko pakiet oficjalny
(3) Tylko pakiet nieoficjalny
Tym sposobem, każdy będzie mógł zagrać w każdą grę wykonaną w RPG2003.
Pakiet oficjalny jest w folderze RTP, a nieoficjalny pakiet będzie w RTP(old) i w nim także będzie
stare RPG_RT.EXE, które należy przekopiować do projektów, gdyby takiego tam nie było.
Udanych transferów na dzisiaj życzę i do następnego,
Jya!
Kiedy kolejne prace są rozgrzebane i czekają na swoje ukończenie, tak niestety, ale nadal borykam się z tym słabym
łączem internetowym. Na moje szczęście urządzenie wspierające na dniach zawita, zatem będzie można coś konkretnego
wrzucić, Dragon też obiecał, że zacznie więcej rzeczy dawać, gdyż od jutra ma wolne! Ehem... Znaczy się - więcej czasu, no.
Ale jako, że jeszcze jest jak jest - i jedyne co mogę zrobić to poprawić kolejny dział w archiwum, zatem 2010-03
zakończony. Hura (((-=), zatem wracam do kolejnych tekstów, mając nadzieję,
że niebawem będą wpływały konkretniejsze materiały.
Przerwę między tekstami wymusza Lin, podsyłając kolejne materiały zgromadzone z padniętej strony Kimagure. W tym miesiącu już
co prawda zawitała paczka Facesetów i myślałem aby to jakoś połączyć, ale nie dałoby rady. Kimagure Set 2 Face jest paczką,
która zawiera dość sporo stylów twarzy. Oryginalni bohaterowie, jak i postacie z RPG2000, wszystkie posiadają dodatkowe ekspresje,
niektóre ładne, a niektóre... dziwaczne to mało powiedziane.
Nowa paczka do celów indywidualnych ląduje na stronie.
Nowość: zasoby: RPGME: Facesety: Kimagure Set2 Facesets
Faktycznie powoli przypominają mi się czasy modemowe (((-=),
Ponoć w tym tygodniu przyjdzie cudowne urządzenie, co ma naprawić sytuację z internetem i może wtenczas człowiek
będzie w stanie czymś lepszym zarzucić. Jakby ktoś pytał to te RTP nadal jakoś kopiuje.
Jako, że transfer nadal się nie układa najlepiej, to nie pozostaje mi nic innego, jak obrócenie kolejnymi tekstami
w kompendium. Zakładka baza danych, ciąg dalszy, dzisiaj pod lupę leci Słownik. Za dużo informacji tam w zasadzie nie ma,
ale pewnego rodzaju oczywistości wypadało zamieścić.
Wieczór,
W oderwaniu od pracy, postanowiłem poprawić odrobinę dział ze scenariuszami, gdzie było trochę literówek i minimalistycznych błędów.
Co prawda nie jest to nic wielkiego, ale zawsze jakaś wzmianka o aktualizacji na stronie jest.
Zainteresowane osoby, zachęcam do zapoznania się z działem scenariuszy, bo można zaleźć tam bardzo dużo ciekawostek, które
z pewnością pomogą wam w produktywności fabularnej, gdy nadejdzie was brak weny.
Witam,
Dzisiaj nadal nie za owocnie, transfer jak nie dopisuje tak nadal nic się nie zmieniło
(czekam na urządzenia wspomagające) - z tego też powodu nie jestem w stanie wrzucić
większych plików o(_ _o)
Jako, że czas strasznie goni to zabieram się za to co możliwe, czyli niestety: poprawki w archiwum. Kolejny miesiąc
został naprawiony: 2010-02. Wszak dużo do poprawki nie było - ale ważne, że do przodu, a ja zabieram się za kolejne
teksty, gdyż sporo pracy przede mną z tego co widzę.
Ave,
W zasadzie obiecałem wrzucić nowy pakiet instalacyjny RTP dla RPG2003, ale jeszcze muszę to dokładniej
przetestować (być może jutro transfer pozwoli na wrzucenie owej instalacji). Zatem na dzisiaj podzielę się
z wami małym narzędziem, którego nazwa to: LICEcap.
LICEcap, to bardzo małe i lekkie narzędzie przy pomocy którego można nagrać wybrany obszar pulpitu i
zapisać go do pliku GIF. Dobre dla tych, co tworzą filmiki, albo chcą coś wytłumaczyć (pokazując drobną instrukcję),
a nie koniecznie interesuje ich zabawa w nagrywanie filmików.
A jako, że program nie wymaga instalacji, to tym bardziej można obadać bo co szkodzi zobaczyć
i wytestować, prawda? Udanych transferów zatem.
Bez szans. Połączenie internetowe jest tak dobijające, że człowiek nic konkretnego nie może zrobić.
Nigdy nie wierzyłem w technologie wi-fi, ale ostatnimi czasy to są szczyty. Po brutalnej walce,
cudem udało się wysłać drobny tekst - a jest to kolejna lekcja/artykuł do kompendium, ciąg dalszy zakładek
bazy danych. I chyba tyle z mojego internetu wspaniałego na dzisiaj (((-=)
Powitał.
Dzisiaj szybka wiadomość, a mianowicie do działu RPG VX, został dodany
pak z ikonami autorstwa Shigekichiego. Skromna paczuszka przedstawiająca ikonki:
- bronie, - przedmioty, - statusy zdrowia. Zachęcam do pobrania!
RPGVX > Iconset (ikony) > Shigekichi Icons.
I szybka informacja, po dłuższym zastanowieniu i rozważeniu za i przeciw, postanowiłem podjąć
decyzje i odstąpić miejsca w redakcji, dla młodej, świeżej krwi, a ja udaje się na emeryturę....,
za 30 lat, jak dożyje, bo teraz muszę tutaj pracować, bo dobrze płacą ;).
Na poważnie, szybkie wieści, mianowicie pak z tilesami z działu RPG VX, przedstawiający futurystyczne
kafelki, został odpięty od downloadu, ponieważ otrzymałem informacje od Jazzwhisky iż w paku były
pliczki, które oficjalnie są dostępne na steam, a kiedy je składano, zostały pobrane z grafik guugla i przyznam że
umknęło mojej uwadze sprawdzenie i zweryfikowanie tego. Dziękuję za informację!
Oraz od dnia dzisiejszego, będziemy w miarę sprawnie aktualizować pliczki txt w zasobach, aby miały plik z licencją autora.
No to na tyle, miłego dnia.
Wieczór.
Znowu Ja, znowu ten czerwony. Gdy chłopaki z redakcji, wyszli na łowy, aby schwytać materiały,
niezbędne do napisania newsów, by umilić wam czas oczekiwania, postanowiłem zarzucić klimatycznymi
Panoramami, pod RPG VX, których autorem jest Shigekichi.
Mroczne, klimatyczne panoramy, prezentujące ciemne uliczki, parkingi i korytarze w różnych odcieniach.
Duża paczka, gotowa, oczekuje na pobranie, a Ja udaje się na odpoczynek, ponieważ nie myślieliście chyba,
a porzekadło na dziś - Dystansu i dobrego humoru nigdy za wiele :}.
Powitał!
Noc się zaczyna, a naszło mnie na przemyślenia.
Nawiązując do wczorajszych wydarzeń jedna z osób, która nas odwiedziła, uświadomiła mi, że faktycznie, nasza strona od 09-2002r,
ma nieprzerwaną aktywność i materiały lądują nieustannie. A już od dłuższego czasu, czyli od 01-2018 plus/minus, codziennie pojawiają się Newsy!
(WOW)!, tylko pogratulować redaktorom za dbanie o nabór materiałów i dziękować wszystkim, którzy je podsyłają. Bo przyznacie że
robi to wrażenie :). Gdyby, tylko pozostali brali przykład z ciężkiej pracy i przestali ożywać od/do momentu konkursików,
to wszystkim by to wyszło na dobre. No, ale umarli z grobów nie powstaną, lecz będą wymierać pozostałości, które się jeszcze krząkają.
A dzisiaj kolejna recenzja, którą napisała Lin. Głównymi bohaterami gry są przyjaciele którzy można powiedzieć,
że ''wychowali się na tym samym podwórku'', to Burek - biały zwykły kundelek, oraz Lipa - różowa kocica. - Pierwszy wątek opowiada o wkroczeniu lisa na gospodarstwo
- Drugi wątek, a raczej misja gry jeśli można tak to nazwać jest odnalezienie kuraka, który organizował liczne dżamprezy w kurniku.
Autorem gry pt. Burek i Lipa - Świąteczny Chaos, jest Foxer, poniżej zachęcam do zapoznania się z recenzją i do pobierania gry!
Ohajo!
Gdy pomarańczowe lisy wybrały się nad azjatyckie tereny, muszą być ostrożne, bo mogą zostać odstrzelone przez Stalina,
a ich głowy zawisną nad kominkami w syberyjskich twierdzach. A przynajmniej tak głoszą plotki.
Dzisiaj spotkała mnie bardzo miła niespodzianka, ponieważ napisał do mnie Vitold i podrzucił bardzo ciekawy tekst.
Mianowicie, jest nim recenzja do gry Zombika, która nosi tytuł Władca Ptaków.
Bohater tej opowieści jest bardzo wrażliwym i delikatnym stworzeniem,
nie bawią go grubiańskie i nieśmieszne żarty rówieśników, jest po prostu inny.
Władca Ptaków jest przedstawicielem gatunku opowieści interaktywnej, posiadający niesamowity klimat i kunszt graficzny.
Poniżej zachęcam do pobrania gry, zapoznania się z recenzją, oraz do obejrzenia krótkiej zapowiedzi,
a od siebie kieruję podziękowania dla Vitolda, za podesłanie tekstu.
Wieczór.
Po całodniowym wyczekiwaniu na fachowca odpowiedzialnego za przepychanie dopływu kanalizacyjnego,
aby ściek znalazł się tam gdzie jego miejsce. W międzyczasie miałem chwilę na przygotowanie materiałów,
od Shigekichi'ego, które dzisiaj lądują na stronie.
Są to charsety przedstawiające obiekty, w szczególności drzwi, ale też w paczce znajdziemy m.in. zegarki,
komputerki, tv i halloweenowe dynie. Polecam zaklikać w obrazek i pobranie paczuszki, a jeśli chcecie więcej
rozejrzyjcie się po całym dziale.
Wieczór, a w zasadzie ciemna noc, miała być bo usnąłem, a news ląduje teraz
Ostatnio wspominałem o kryminalnym scenariuszu, a na dzień dzisiejszy, podrzucam wam grę o
zbrodniczym zabarwieniu pt. Oczy, której autorem jest niejaki Goblin!!!.
Jest to kolejna produkcja, która załapała się na konkurs GF2019.
Wcielamy się Bezimiennego bohatera, który przybył na targi do wiejskiego-miasteczka o nie ważnej nazwie. - Dlaczego Bezimiennego boli głowa po powrocie z pracy?
- Dlaczego jest bezrobotny kiedy ma prace?
- Po co był w szpitalu imienia Doktora Żywego?
Na te pytania i wiele innych znajdziecie odpowiedź, klikają w download, a przynajmniej tak głoszą plotki.
Ohayo Gozaimasu.
Korzystając z ostatnich dni istnienia, na dzień dzisiejszy podrzucam nowe okienka window od Shigekichi.
Pak z 15stoma plikami systemów o niebiesko-czerwonym zabarwieniu w różnych odcieniach z kilkoma wyjątkami.
Chętnych którzy chcą pobrać pak, zachęcam do zaklikania w poniższy obrazek, a jeśli chcecie więcej materiałów z okienkami,
odsyłam do całego działu
Dzień dobry.
Mamy już praktycznie połowe miesiąca, nowy rok pędzi, a lat nie ubywa.
Przeglądając stronę, znalazłem odrobinę nieścisłości i tak na dzień dzisiejszy ląduje
aktualizacja działu z artykułami w krypcie, gdzie co nie co, skorygowałem (a dokładniej), poprawiłem
błędy wynikające z formatowania tekstu, czy literówek.
Miłego dnia.
Witam zgromadzonych.
W dniu dzisiejszym ładuje kolejne materiały od Shigekichi'ego, którymi są kolorowe
Ekrany Końca Gry. Skromna paczka grafik pod RPG VX, które znajdą zastosowanie w futurystycznym projekcie,
jak i takim w którym rozgrywka trwa w epoce kamienia łupanego.
Zainteresowanych standardowo zachęcam do pobrania, poprzez zaklikanie w obrazek, a jeśli chcecie
więcej smaczków, polecam rozejrzeć się po całym dziale.
Nowość: zasoby: RPGVX > System Game Over (ekran końca gry) > Shigekichi Game Over Pack
Doberek,
Dawno mnie nie było, ale dużo obowiązków na mnie spadło, dzieci płaczą, żona wałkiem po głowie tłucze, a teściowa palcem grozi.
Dzisiaj ląduje recenzja konkursowej gierki demo z Golden Forków 2019, pt. Osseus.
Jest to jedna z pierwszym gier wykonana przez PuchaczaJJ i na moje oko, ten projekt jest największym dowodem,
na to że pierwsze projekty jakie zostały stworzone przez każdą osobę mającą styczność z RM, nie powinny ujrzeć światła dziennego nigdy, przenigdy.
Chętnych którzy chcą obcować z konkurentem kultowego Alf'a, zachęcam do pobrania i zapoznania się z recenzją.
Kolejny dzień masakrycznych zajęć, na szczęście już za mną. Jutro powinno być zdecydowanie lżej
(ale czy tak będzie faktycznie - to się dopiero okaże!). Tradycje nie przerywanych newsów podtrzymuje Lin z
nadesłanymi materiałami od Kimagure. Zestaw twarzy bohaterów z RPG2000 wykonanych w oryginalnym stylu.
Dodatkowo postacie posiadają po kilka twarzy ukazujących różne emocje. Bardzo dobra paczuszka,
którą warto jest przygarnąć.
Chyba będę musiał sporządzić listę życzeń od niektórych osób, gdyż zaczynam się gubić w zleceniach.
Swoją drogą też tak macie, że /w życiu/ jest spokojnie, może nieco więcej czasu, no to komuś chcecie pomóc i nagle brak czasu i natłok zadań specjalnych <(((-=)>
Nienawidzę, gdy tak się dzieje. Z tego też powodu na szybko ponownie ruszam nieco przy archiwum: 2010-01
został właśnie przeformatowany i obawiam się że niestety na dzisiaj to tyle (trzeba będzie się
zabrać za te kolejne recenzje). Miłego wieczoru,
Jya!
Wieczór
Jak większość rzeczy jest zaplanowanych, tak dzisiejszy wpis jest efektem zbiegu okoliczności (a nawet i dobrze,
taka drobna odskocznia od szarej codzienności). Wcale nie muszą dziennie być materiały pod postacią zasobów,
może to przecież być jakiś konkretny tekst, jakiś artykuł. Tak się składa, że tego typu tekst został napisany
przez Prekiego, ale... No, nie udało się go opublikować, aż do dzisiaj.
Umarłem bo się nie umyłem! czyli analiza i zażalenia za wykonane błędy w grze Paraller Worlds od TiTka. Poniżej zamieszczam link do artykułu.
A teraz jeszcze miła niespodzianka; ci co zaglądają na kanały discordowe, może mają szczęście zagadać do Zombika.
Ostatnio pochwalił się, że rozpoczyna pracę nad nowym projektem: Chantlicoatl. Gra inspirowana wydarzeniami
historycznymi i faktycznymi postaciami, nawet powstało jakieś krótkie intro (pre alpha) i można już zauważyć bardzo
ładny klimat! Zapraszam do obejrzenia filmiku:
Doberek,
Przed wyjściem do pracy, wyszukałem na dysku dosyć interesującą paczkę grafik pod RPG MV, przedstawiającą animacje broni, którą w sumie
na dzień dzisiejszy postanowiłem zarzucić na stornę.
16 sztuk, oryginalnych grafik broni i przedmiotów, których autorem jest Shigekichi. Bardzo ładnie i estetycznie wykonanych.
Kolejna interesująca praca z jego ramienia.
Tymczasem, mam nadzieję że niebawem wrzucę jakąś recenzję, lub moją autorką poradę w postaci zdarzeniówki, która oczekuje na
dokończenie. Potrzeba tylko mobilizacji i samozaparcia aby siąść i się za to zabrać.
Więc myślę że na dniach będzie coś porządniejszego.
Do następnego!
Nowej paczuszki możecie szukać w zasobach: RPGMV > System: Weapons (Bronie) > Shigekichi Weapons Pack.
Wieczór,
Dzisiaj święto magów, więc każdy kto posiada stopień maga, gratulacje. Wszystkiego dobrego. Zdrowia, szczęścia,
w zasadzie te święta, które są jakoby drugimi Świętami Bożego Narodzenia (w szczególności u naszych
wschodnich sąsiadów).
Powiem wam szczerze, że nigdy nie przepadałem za pisaniem (jakimkolwiek), czy to porada, jakaś wypowiedź, wstęp,
życzenia. To po prostu mi nie idzie, a najgorsze co może mnie spotkać, to właśnie podsumowanie poprzedniego roku.
Jednak obiecałem o tym napisać, więc postaram się jakoś to wszystko streścić.
Rok 2019 to był kolejny rok z rzędu, gdzie każdego dnia pojawiały się wpisy i materiały na stronie. Dużo modyfikacji,
dużo zasobów, nieco gier oraz poprawek. Większość rzeczy zrobiła redakcja, ale też znalazły się inne osoby skore do pomocy.
Poniżej streszczenie każdego miesiąca (a raczej próba streszczenia): *Jeżeli kogoś pominąłem, to przepraszam, palcem wskazać, spokojnie wprowadzę korektę. Kolejność wypisanych osób: przypadkowa/losowa,
jakby ktoś pytał.
Styczeń 31 newsów, w głównej mierze materiały, zasoby oraz poprawki działów na stronie.
Osoby udzielające się: Reptile, Almostnoruby, Dragon Kamillo
Luty 28 newsów, ponownie w głównej mierze materiały oraz nowa gra: Lost Saga
Osoby udzielające się: Reptile, Dragon Kamillo, Almostnoruby
Marzec 31 wiadomości, materiały, poprawki przy archiwum, nowa gra: Wanderign Wolf Treat, nawiązanie współpracy z nowymi stronami, oraz nowy dział na stronie: Inne
Osoby udzielające się: Reptile, Dragon Kamillo
Kwiecień 30 wiadomości, miesiąc ostrych zmian. Redukcja redakcji, przejście na nowy chat -Discord- no i masa materiałów (głównie zasoby i 1 skrypt)
Osoby udzielające się: Reptile, Dragon Kamillo, Versu, Almostnoruby
Maj 31 wpisów, kilka nowych gier: Dreaming Treat, Kimyona Yama, Czeluść, dalsze poprawki w dziale archiwum no i masa zasobów. W tym miesiącu także GoniecRM został oficjalnie zamknięty.
Osoby udzielające się: Reptile, Dragon Kamillo, Versus, Almostnoruby
Czerwiec 30 wpisów, jakby inaczej: masa materiałów (ponownie głównie zasobów graficznych jak i skrypty), poprawa księgi gości
Osoby udzielające się: Reptile, Dragon Kamillo, Versus, Almostnoruby, Rubin
Lipiec 31 newsów, materiały, poprawki archiwum (to się ciągnie latami...), nowa gra: Ultimate Galactic Saga, aktualizacja działu z linkami, konkurs: Konrad Championship oraz tradycyjne spory i liczne walki (poszło o 1 wyraz) oraz kilka skryptów.
Osoby udzielające się: Reptile, Rubin, Almostnoruby, Dragon Kamillo, Versus
Sierpień 31 wiadomości, tradycyjnie materiały, poprawka działu kompnedium jak i wprowadzenie nowych poddziałów: eksperymenty makerowe oraz zdarzeniologia, wprowadzanie poprawek do chatu (nowe rangi, kanały, boty), nowe gry na stronie: Trzy małe Świnki, Świnie w Kosmosie. Nowy program na stronie: Pngry, aktualizacja niektórych programów.
Osoby udzielające się: Reptile, Versus, Almostnoruby, Dragon Kamillo, Rubin, Crashykk
Wrzesień 30 wpisów, miesiąc w którym zaczęto powoli kłaść nacisk na pracę z tekstem; rozbudowanie kompendium o kolejne artykuły, nowe gry na stronie: OFF, Soulcage, Ezechiel Jones i klątwa czarnej świni, Elfen Lied; materiały graficzne i pierwsze eksperymenty makerowe (w dziale kompendium).
Osoby udzielające się: Almostnoruby, Rubin, Reptile, Versus, Dragon Kamillo, Crashykk
Październik 31 newsów, materiały graficzne (tradycyjne), nowe gry: Mind Witch Koneko, Toilet in Wonderland; Podsumowanie konkursu Konrad Championship, zagadnienia techniczne w postaci zdarzeniówek jak i kontynuacja artykułów w kompendium.
Osoby udzielające się: Reptile, Rubin, Versus, Dadi, Almostnoruby, Dragon Kamillo
Listopad 30 wiadomości, nowy sposób wpisywania materiałów graficznych (newsy zostały wzbogacone o malutką ramkę która ma wyświetloną miniaturkę zasobów graficznych), zasoby graficzne. Nowe gry: Kable, Nina Aquilla: Legal eagel, Mochi in Frosting. Zagadnienia techniczne - ciąg dalszy artykułów w kompendium, zdarzeniówki. Aktualizacja działu z projektami: Pogromca II oraz przygotowanie do Golden Forków 2018-2019
Osoby udzielające się: Almostnoruby, Versus, Reptile, Rubin, Dragon Kamillo, HGS
Grudzień 31 newsów; zagadnienia techniczne: zdarzeniówki. Nowe gry: Neko Meido, 8 Bit Quest, Assassins Creed Blades of the future, Dzień Pana Kuro, Family Tale. Nowe artykuły w kompendium. Masa materiałów (jak zwykle) oraz aktualizacja działu z projektami Virtua Twierdza - wprowadzono krótkie filmiki (eksperymentalnie) oraz zakończenie imprezy z Golden Forkami 2018-2019.
Osoby udzielające się: HGS, Rubin, Reptile, Dragon Kamillo oraz Lin
W zasadzie tyle z podsumowania. Rok temu obiecałem, że postaram się napisać jakoś lepiej, nie wyszło / przepraszam, trudno, świetnie. Wszystkim osobą za ciężką pracę i trud włożony w rok 2019 dziękuję, oczywiście będzie bardzo miło jeżeli rok 2020 w podobny sposób zaowocuje i dziennie będą pojawiały się wpisy, nie tylko z materiałami, ale i grami, poradami i innymi wiadomościami. Czy owa akcja wypali i w tym roku? Nie mam optymistycznego podejścia co do tej kwestii (podejrzewam, że Dragon Kamillo też). Wszystko jeszcze się zobaczy. Do następnego,
Jya na!
A-YO,
Ciąg dalszy odkopywania starszych wiadomości, zalegających w skorzynce odbiorczej.
Tak, tak! wróżbitą nie trzeba być, aby przewidzieć że dziś w nocy będzie ciemno i tak samo w tym wypadku.
Gdyż, albowiem, ponieważ, niczym podróżnik zwiedzający skażoną strefę o podniesionym ryzyku
zagrożenia życia, natrafiłem na paczkę Charsetów pod RPG ME nadesłaną przez Versusa.
Skromna paczka, przedstawiająca grafiki bohaterów, potworów i edytowane obiekty w różnych kolorach z podstawowego RTP,
których autorem jest Starlight.
Paczkę znajdziecie w RPG ME >> Zasoby: Charset >> Starlight Dream Pack.
Standardowo dla ciekawskich polecam zwiedzenie całego działu z Charsetami.
Ave,
Ostatnio dość często nadrabiamy zaległości z grami, które pojawiły się dość dawno. W sumie, bardzo dobrze! Może te gry nie
zginą gdzieś w tłumie i przestrzeni czasowej internetu. Kolejną gra która trafia na stronę, to mini gierka konkursowa
wykonana przez Prekiego o Ninja Kocie. Śmieszna, zabawna gra i niestety też krótka, chociaż -uwaga uwaga - autor
zapowiadał, że ma w planach dokończenie gry! Jakby tak się stało, byłoby superowo!
A skoro mowa o kotkach, to recenzją zajęła się nasza miłośniczka kotów - Lin. Podziękowania za
recenzję i za grę o(((-^). Ten kto nie grał to zapraszam!
Dobry wieczór.
Kolejny rok cudów uważam za otwarty i tak o to wkraczamy w lata dwudzieste.
Dzisiejszej nocy niejaki Surusek, znany bardziej pod nickiem almostnoruby, postanowił podesłać tłumaczenie skryptu, Call Event (Wywołaj zdarzenie) pod RM VX którego autorem jest Yanfly.
Skrypt przywraca funkcję będącą w RPG Makerach 2000 i 2003 (ME), pozwalającą na wywołanie dowolnego zdarzenia na mapie w podobny sposób,
jak typowe zdarzenie. Można za pomocą tego skryptu wywołać każde zdarzenie z dowolnej mapy.
Natomiast jeśli, dysponujecie czasem, nudzi się wam, lub jest jeszcze cokolwiek innego co może wam dolegać, zachęcam do przejrzenia działu
RPG VV >> Skrypty (Ruby).
Miłej nocy!
Dzień dobry, nic z tego nie będzie i tak dalej,
Dzisiej stała się rzecz niebywała, napisałem i dodałem recenzje gry. Tak, dobrze przeczytaliście - recenzje. Dawno nic takiego odemnie nie było, a dzisiej jest więc się cieszcie. A może i w krótce będą kolejne, kto wie - choć pewnie nie.
Tak więc na twierdzy ląduje ostatnia gierka Ska'cia pod tytułem Operacja KaNapomelon Trzy, dwie poprzednie części też mamy na twierdzy, wyjątkowo zawarte w jednej paczce z jedną recenzją. Co więcej mogę powiedzieć o części 3, no to że jest po prostu lepsza,
dłuższa, ciekawsza i bardziej urozmaicona (choć dwójka też tu była całkiem dobra). No nic, polecam całą trylogię jak ktoś jeszcze nie grał - wszystkie 3 gry starczą pewnie na jakieś 4-5h zabawy. A to całkiem sporo jak na taki typ gier!
Witam w roku 2020,
Jak to się mawia, nowy rok, nowy ja, pewnie większość osób już sobie przygotowała jakąś
listę zmian, postanowień czy coś w ten deseń, którą poleci do kosza - jak co roku i tyle z postanowień.
Jakimś zbiegiem okoliczności udało nam się przetrwać kolejny rok, w którym dziennie pojawiały
się wpisy - przeważnie materiały, ale też i komunikaty i modyfikacje. Trochę rzeczy w tym 2019
się działo, ale to jest sprawa na inny dzień (wypada zrobić jakieś podsumowanie). Źle nie było,
ale najlepiej przytoczyć słowa Dragona Kamillo:
Ale to nic, bo nic się nie zmieni a jak się zmieni to tylko na gorsze - tak być musi.
inspirowanego Krzysztofem K.
Wraz z nowym rokiem i nowym miesiącem, tradycyjnie - stare wiadomości poleciały do
archiwum, a na dzisiaj paczuszka od Lin, która wydobyła z japońskiej (padniętej strony/bloga)
Kimagure. Na dzisiaj skromnie, tylko pak systemów dla RPG2000. Prawie 50 systemów, większość nich
podchodzi pod klimaty SCI-FI. Dobrze, że graficzki udało się uratować.
Nowość w RPGME - System - Kimagure set2 systems
A co do życzeń noworocznych, to już chyba tradycyjnie,
Nawzajem!