Wieczór,
Inna rzczywistość, wewnętrzna osobowość, podwójny świat. Na dzisiaj do biblioteki gier
trafia jRPGowa produkcja pt. LifeLoop jednego z moich ulubionych Polskich twórców Jasemira
Wcielamy się w bohatera o imieniu Chris. Historia zaczyna się niewinnie, ponieważ budzi się on w swoim łóżku, gdzie wcześniej poprzedziły
go wydarzenia wypadku samochodowego w którym zmarł.
Miałem okazje ogrywać tę produkcję w tamtym roku, jednak dopiero mi się zebrało, aby wspomnieć o niej.
Autor tej gry ma na swoim koncie już kilka produkcji i przyznaje że żadna z nich mnie nie zawiodła, a wręcz przeciwnie!
Gorąco zachęcam do poświęcenia wolnego czasu i ogrania, tej 30 minutowej gierki.
Witam,
Na dzisiaj tak odrobinę informacyjnie, a mianowicie o ile nic nie ulegnie zmianom, premiera nowego RPG Makera MZ,
odbędzie się prawdopodobnie 20 sierpnia 2020 roku.
Kodakowa co jakiś czas udostępnia kolejne to smaczki, jakie będzie oferowała nowa wersja programu, tak więc po więcej szczegółów
odsyłam do zaklikania (tutaj)
.
Również, zostały potwierdzone szczegóły co do ceny nowego Makera i za niego, przyjdzie zapłacić $79.99, czyli coś (około: 300zł).
Na szczęście, dla zmartwionych osób tą wiadomością, mamy przygotowaną nagrodę pocieszenia i jeśli nie chcecie ponosić tak ogromnych kosztów
za program, możecie cieszyć się darmową alternatywą,
czyli Wolfem RPG Editorem (<-- kliknij),
który od jakiegoś czasu jest dostępny do pobrania na naszej stronce, no i oczywiście program jest w języku Polskim.
Nie przedłużając, poniżej zapraszam do obejrzenia kolejnego trailera, prezentującego kolejne funkcje z nowego RPG Makera, a jego premiera już niebawem!
Wieczór,
Jak widać, dawki dziennych informacji dobiegły końca i nieco poluzowaliśmy pasa.
Niektórzy mogą jeszcze pamiętać że nie tak dawno, nasza redakcja bardzo intensywnie pracowała,
więc proszę nie mieć nam za złe, że lekko zwolniliśmy. ^^
Na dzisiejszy wieczór, ląduje recenzja nadesłana przez McLarena, do RPGowej produkcji
pt. The Inscripptions.
Noria to świat pełen różnych ras i potworów, które stanowią dla nich ogromne zagrożenie.
Dlatego też niebawem zaczęły powstawać skupiska wojowników i rycerzy, którzy za opłatą podejmowali się
zlikwidowania narastającego problemu, z biegiem czasu sytuacja odcisnęła swoje piętno na mieszkańcach Norii.
The Inscriptions, mimo, że jest grą demo, która niewiele pokazała, wypada naprawdę nieźle, a rozgrywka sprawia wiele przyjemności.
Dodatkowo historia zaprezentowana w intrze rozbudza apetyt, więc gorąco zachęcam do zapoznania się z produkcją, której autorem jest Dragon Wings
Witam,
Dawno nic nie pisałem i wypadałoby wspomnieć w zasadzie o kolejnych informacja jakie ukazały się dla RPG MAKER MZ.
Kliknij tutaj, by czytać te informacje....
Nowości jakie się pojawiły to:
Informacje o generatorze postaci. Możliwość ustawiania elementów jak i ustawienia palety kolorów.
Polecenia zostały usprawnione oraz poszerzone (niestety konkretnych informacji na ten temat brak). Nowością będzie podglądu dla ustawionej ścieżki zdarzenia.
Informacje odnośnie wtyczek.
Prawda jest to kilka ciekawych usprawnień. Nie wiem jak was, ale mnie najbardziej te polecenia interesują (i mogę nieco wyobrazić co udało się im usprawnić, ale chyba to nie poszło w tym kierunku). Szkoda, że informacje jakie zostały podane, wielkiego szału nie robią.
Kto nie czytał jeszcze informacji o nowym RPGMZ, to odsyłam do tego działu, gdzie także można zobaczyć filmiki.
Doberek.
Weekend czas zacząć, obowiązki, praca, dom, teściowa.. Wszystko zostawić i zasiąść do tego co w sercu gra.
By umilić wam ten czas radości, do bazy gier ląduje zręcznościowa produkcja pt. Dark Grounds - Legendary Castle,
której autorem jest Focer.
Wcielamy się w bohatera o imieniu Martin.
Budzi się on w swoim łóżku, gdy jego sen zostaje przerwany przez matkę, wołającą swoją pociechę na śniadanie. W trakcie posiłku,
bohater dowiaduje się od rodziców, iż do wioski od kilku dni, nie powróciło kilku mieszkańców, którzy wyruszyli
w podróż do Resuce Villahe za poszukiwaniem... Mąki...
Jest to lekki i przyjemny tytuł, sądzę że bardziej trafi w gusta, trochę starszych wyjadaczy, którzy są przyzwyczajeni do takich
gier które były wydawane X lat temu, ponieważ nie ma tutaj zbyt złożonych mechanik.
Niemniej, zwracam uwagę iż jest to tylko gra demo, więc przyjdzie jej poświęcić do 20 minut,
ale mimo wszystko, dla chwilowego odprężenia, warto zaklikać w download i na moment, wcielić się w skórę Martina.
Witam.
Myślę że nadszedł czas, by udostępnić kolejną grę, ale tym razem będzie to tylko aktualizacja produkcji,
którą już mamy w naszej bazie, a mianowicie, mam na myśli, tytuł autorstwa AkiNebula_e, pt. Saga Demonów: Inny Wymiar v1.3
Aki, podesłał na forum nową i znacznie poprawiona wersje Sagi Demonów nad którą pracuje już od kilku lat i nadal nie poprzestaje.
Nowa wersja, zawiera znacznie więcej pobocznych zadań, dodatkowe wątki fabularne, odświeżoną grafikę i wiele, wiele, więcej
zmodernizowanych elementów.
Podziękowanie nie należą się tylko dla Akiego, ale tak że dla osób, które mają wkład w tę produkcję, czyli: PInroz, Tanatos, Squall i Lunafrey
(mam nadzieję że nikt nie został pominięty ^^). Produkcja, na przestrzeni czasu, uległa znacznym zmianą, więc kto jeszcze nie grał
gorąco zachęcam do pobrania gry, a Ci którzy już mieli okazje, warto zerknąć na odświeżoną wersję!
Pełna lista zmian, jest dostępna na Forum(<- kliknij tutaj), więc dla
zajawkowiczów tego tytułu, odsyłam do pełnego wątku, który przygotował dla nas Aki.
Oczywiście, poprzednia wersja 0.8, pozostaje nienaruszona i można ją pobrać klikając w informacje dodatkowe.
Wieczór.
Od jakiegoś czasu na naszym forum, widnieje zapowiedź dużego projektu pt. Wiedźmin Kres Cechu, za którego produkcję
jest odpowiedzialna ekipa z Wilczego Miotu.
Około roku temu, pojawił się pomysł na stworzenie projektu Wiedźmina w RPG Makerze.
Wilczy Miot, nadal bardzo ciężko pracuje nad tytułem i przedstawiono nam, jaką metamorfozę
przechodziła gra, na przestrzeni czasu.
Począwszy od dopracowania autorskiej grafiki, konstrukcji i budowy lokacji, zgłębienie w odcienie
i barwy ekranu, po autorską muzykę, dubbing, oraz profesionalne przygotowanie dialogów, to tylko
jedne z wielu aspektów, nad którymi pracuje grupa.
Jak podano w informacji, gameplay gry jest wstepnie zaplanowana na: 10 października 2020 roku.
Natomiast jak to tylko teorytycznie, bo w praktyce, zdajemy sobie sprawę że mogą zdarzyć się +/- osunięcia.
Zachęcam do zapoznania się z wątkiem na forum, klikając w link, a poniżej podsyłam jedną z zapowiedzi gierki
przygotowaną przez Wilczy Miot.
Witam.
Wspieranie naszego nowego silnika WRPGE, trwa nadal i tak na stronę
zostaje przeniesiona zdarzeniówka z forum pt. Kafelki życia, którą wykonałem, jako
skromną poradę, by pokazać graczowi jak wstępnie, stworzyć podstawowe zdarzenia, które posłużą
jako wprowadzenie do naszego nowego programu, by pomóc zainteresowanym, wstępnie oswoić się z nowym silnikiem.
Zdarzeniówka polega na tym iż gracz, po wejściu w kawałek trawy, traci punkty życia, a gdy
jego zdrowie zostanie zredukowane do zera, pojawia się ekran końca gry, lub gra demonstracyjna zostaje wyłączona.
Poniżej zachęcam do zapoznania się z opisem zdarzeniówki, a dla tych którzy będą mieli problemy na dole opisu
jest przygotowana gra demo, do pobrania. Śmiało można otworzyć projekt i zbadać budowę zdarzeń.
Kolejne wieści dotyczące nowej odsłony RPG MAKER MZ. Informacje w dziale zostały zaktualizowane, największą niespodzianką jest powrót systemu rysowania map przy pomocy warstw (RPGMZ ma ich mieć 4), ale także będzie możliwość rysowania w trybie automatycznym (program sam sobie będzie przydzielał te warstwy), czyli w zasadzie sposób rysowania jaki jest znany w RPGVX/VXAce/MV.
Poniżej oczywiście nowy filmik z wyjaśnieniami nowych funkcji.
Wieczór
Na dzisiaj przed zakończeniem dnia, ląduje zręcznościowa gra spod RM2k3, pt. Bogini Wojny,
której autorem jest Mikan
W produkcji przyjdzie nam się wcielić w tytułową Boginię wojny, której zadaniem jest
ocalić ludzi przed armią nieumarłych, na której czele stoi Shogun, niegdyś znakomity i nieustraszony władca,
teraz, diabloczne wcielenie zza światów, które powróciło jak zły byt w celu odzyskania swojej władzy.
Dla tych którzy, lubią się odstresować i posiekać nieumarłych niczym w hack'n'slashu, ten tytuł jest
zdecydowanie dla was. Do tego dochodzi bardzo ciekawy wątek fabularny, więc nie dość że w produkcji
powybijamy odrobinę potworków, to jeszcze przyjdzie graczowi, obcować z wątkiem fabularnym.
Czy czegoś więcej potrzeba? - Raczej nie ;). Zachęcam do pobrania nowej gierki z naszej bazy.
Wieczór
Myśleliście zapewne że żaden wpis się dzisiaj nie pojawi (?), ale spokojnie, nic bardziej mylnego!
Trochę musiałem popracować i przebudować, dział aby móc dodać dzisiejszy materiał, a mianowicie,
almostnoruby, przygotował zdarzeniówkę Czas i Pora dnia, przedstawiająca bardzo proste mechanizmy
jak operować czasem za pomocą zdarzeń, do którego jest przystosowane otoczenie.
Gdy jest dzień, spotkamy NPCa, informującego gracza o słonecznej pogodzie, zaś w nocy przyjdzie się nam spotkać
z zakapturzoną tajemniczą postacią.
Bardzo ciekawa i prosta zdarzeniówka, polecam do niej zajrzeć bo jak wiemy, na dzisiejsze standardy, efekty
związane z czasem jak i porą dnia, możemy napotkać w praktycznie każdej gierce, więc gdyby były kłopoty ze stworzeniem
takowego systemu, tutaj możemy się posłużyć projektem. Dodatkowo almost, był na tyle miły iż przygotował
obszerną poradę i 3 wersje gry demonstracyjnej, pod WRPGE, VXAce oraz RM2k3.
Zasoby pod WRPGE, które były zamieszczone w dziale Download >> Inne, zostały przeniesione do WRPGE >> Menu: i przypisane do
w poszczególnych kategorii: BasicData, CharaChip, oraz MapChip.
Witam,
Tak jak wspominałem w dniu wczorajszym, wracamy do korzeni i na dzisiaj ląduje pierwsza skromna recenzja
przygodowana przez Piolodiusza, do jednej z bardzo znanych produkcji pt. ArkanA 2.
Fabuła jest osaczona w mrocznych klimatach, gdzie jako sługa śmierci Aidan, mamy za zadanie odnalezienie pięciu artefaktów.
W tym celu pomagamy królowi Arneathowi w działaniach wojennych - oblężeniu Fathgranu
Za stworzenie tej rpgowej i mrocznej gry demo odpowiada nie kto inny, a Diablo.
Tytuł, zdecydowanie zalicza się do tych z wyższej półki. Oferuje, klimatyczną muzykę pomieszaną z RTPowymi odgłosami,
ABS w czasie rzeczywistym, oraz niesamowite efekty świetlne, połączone z paletą wszelakich odcieni
nadające kazuistycznnego klimatu.
Zachęcam do zapoznania się z recenzją, oraz dla tych którzy
znają tytłu, o wyrażenie opinii na forum (kliknij tutaj)
Witam po dłuższej przerwie.
Nieplanowany urlop dał trochę odpocząć od maratonu z materiałami, ale poczynimy wszelkich starań, by
wrócić do starych nawyków i nadrobić czas postoju.
Na wstępnie kieruje podziękowania dla Sefiro, oraz B.N.Fa, za czujność i zgłoszenie
problemów z działem z Grami. W niektórych z nich, a to nawaliła grafika główna, lub linki kierujące do recenzji
jak i forum nieco szwankowały. Wszystko było spowodowane masowym transferem plików, przy podłączeniu
recek z forum i po prostu niektóre rzeczy nam umknęły. Na szczęście dobra informacja, już sobie z tym poradziliśmy i
problem został zażegnany.
Jako że przez dłuższy czas, głównie przebywaliśmy na Forum i tam przybyło nieco ciekawych temtów
od użytkowników, o których warto wspomnieć:
Gry
Zapowiedzi
Recenzje
Zdarzeniówki
Skrypty
Materiały, z czasem pojawią się oczywiście na stronie - ale dla tych, którzy nie lubią czekać, odsyłam do Forum
i spokojnie możecie sprawdzić, wszystkie nowości.
Nie zapominając o wskazówkach X-techa. odnośnie forum. W dziale z grami, dodano [GATUNEK], który jest wyświetlany przed
nazwą projektu. Zdecydowanie jest to bardzo dobry pomysł, który wprowadzono, by ułatwić wam poszukiwania gier, wedle poszczególnego gatunku, tak by każdy
użytkownik, mógł skupić się na tytułach, którymi jest zainteresowany, nie szperając w obszernej liście z grami. Oraz w dziale Pomoc,
pojawiło się odrobinę pytań, odnośnie WRPGE(Wolf), oraz RMXP - więc warto tam zerknąć, może komuś się przyda.
Nie przedłużając, myślę że z ogłoszeń to na tyle. Pozostajemy do dyspozycji na Discordzie
Można się zarejestrować i dołączyć do naszej społeczności. Ktoś zawsze jest, więc gdyby były kłopoty, odpowiedź będzie natychmiastowa :)
Bye!
Wygląda na to, że awaria jakoś minęła i wszystko wróciło w miarę do normy.
Przez ten okres, niektóre osoby mogły mieć problemy przy odświeżaniu strony - ale na szczęście
forum jak i chat funkcjonował w tym czasie sprawnie.
Warto ten miesiąc zacząć od wzmianki, że Kadokawa szykuje nowy silnik: RPG MAKER MZ.
Tak jest, nowa wersja RPG Makera i szczerze? Pojawi się niebawem (gdyż ustalono premierę na lato, tak w tym roku ).
Tym samym powstał nowy dział RPGMZ po lewej stronie. Wypisałem większość
informacji co na chwilę obecną zostało zaprezentowane.
Kilka suchych informacji, minimalne wymagania jak i odnośniki do filmików. Kto jeszcze się
z tym nie miał styczności, no to może warto rzucić okiem.
Zatem do następnego razu,
Jya!