Zniecierpliwiony kot, to bardzo zły i nie miły kot. A tym kotem, jest redaktor EnterVPL, który podrzucił bardzo
obszerny poradnik dot. Ruby w Rpg Makerze.
Enter zaskoczył i tym razem zamiast wideo prezentacji, napisał bardzo porządny i obszerny artykuł o samym ruby w rpg makerach.
Czym on jest, przykłady jego stosowania, oraz czy warto skryptować w rpg makerach, bawiąc się w tym języku.
Świetnie, że Enter jako jedyny wziął się za dziedzinę tę dziedzinę, bo tego, zdecydowanie brakowało na PL scenie.
Czekamy na więcej takich artykułów, a po drodze, z pewnością czeka nas wideo poradnik z dalszej części kursu programowania w ruby.
Yeah!
Jest to powieść wywodząca się z gatunku przygodówek, w której rolę protagonisty obejmuje nieustraszony Daniel.
Osadnik, będzie starał się chronić wioskę przed jej wrogami, ale czy sprosta zadaniu?
Zachęcam do zapoznania się ze scenariuszem do gry, oraz do zerknięcia w jego podgląd w formacie PDF (kliknij),
gdzie będziecie mieli okazję, podziwiać przepiękne karykatury zamków, panoramy wiosek, oraz rysunki bohaterów powieści.
Dzień dobry.
Trochę się porobiło. Spora aktywność na forum, wpadło kilka gier i jeszcze kilka testów projektów, które dostałem na PW.
Na szczęście udało znaleźć w tym wszystkim małą lukę i na dzisiaj ładuje kolejny poradnik z serii kursu do WRPGE.
Informacje w nim dość znane, zwłaszcza dla tych, którzy używają RPG Makera. Zająłem się tutaj Ustawieniami tilesetów,
czyli załadowaniem grafiki kafelków, blokowaniem, kierunkami, oraz ustawieniem auto uzupełniania.
Zainteresowanych zachęcam do zaklikania i zapoznania się z kursem, ale nie ma to jak zajęcia praktyczne niżeli teoretyczne, więc
najlepiej włączyć Wolfa i osobiście przetestować, a nóż widelec, może przy okazji jakiś mały projekt z tego powstanie? =]
Witam.
Plany się zmieniły, bo z tego co pamiętam, Hadzi zgłaszał chęci napisania newsa, ale gdzieś
zaginął w akcji, a tutaj prywatna skrzynka pęka od napływających wiadomości.
Ich autorem jest Piolodiusz, który napisał dość ciekawy artykuł, gdzie
postanowił wziąć na tapetę temat dotyczący najczęściej popełnianych błędów przy tworzeniu questów do gier RPG.
Fajnie, że zajął się odświeżeniem tego wątku, bo nie ma co ukrywać, takich zagadnień było od groma. Jednakże
odświeżony temat z oka nowego pokolenia makerowców może rzucić całkiem inne światło na ten dość kłopotliwy wątek.
Dziękuje ci Piolodiusz za nadesłanie tekstu, a poniżej zachęcam do zaklikania i zapoznania się z ciekawym artykułem.
Jeszcze mała notatka, a w zasadzie informacyjnie. Śnieżek został już naprawiony w działach (imprezy, archiwum oraz odcinek specjalny VT).
Został po prostu wywalony, a za czujność i nadesłanie informacji, dziękuję Pinrozowi =].
Wieczór.
Postanowiłem tak niespodziewanie napisać, a to dlatego, bo mój redakcyjny koci przyjaciel, zaskoczył nie tylko mnie,
ale całą naszą makerową społeczność. Umieszcząjac zapowiedź swojej gry pt. K-8-0!
Ze wstępnych informacji, dowiadujemy się, że Enter, tworzy zręcznościową przygodówkę. Opowiadającą
historię psów Toto, oraz Białego kła. Jeden z nich, narzekając na ustroje polityczne,
zechciał obalić obecną panującą władzę Ramzesa, w galaktyce K-8-0.
Z tego też powodu, wybudował machinę do podróży na której rozwój, poświęcił 2 lata. Jednak, aby machina ruszyła,
niezbędne jest, zasilenie ją w energię kryształów mocy, które zwierzaki, będą zdobywały po swojej kosmicznej drodze, ku obaleniu władzy.
Fabuła zapowiada się bardzo interesująco, natomiast zachęcam do obejrzenia traileru z gry, który pokazuje dość interesujące
mechanik i (to co zwróciło moją szczególną uwagę), oskryptowanie projektu. Jak wiecie Enter, prowadzi bardzo obszerny
kurs z programowania ruby, więc tym bardziej moja ciekawość do tej produkcji, znacznie wzrasta =].
Zakilkajcie proszę (tutaj), Zapowiedź K-8-0 [wątek forum]
i po obejrzeniu filmiku, przeczytajcie zapowiedź gry.
Yeah!!!
Wieczór.
Nie ukrywam, że jest trochę ciężki okres i nie, to nie ma nic wspólnego z żadnym C-19. Tylko odrobinę obowiązków dnia codziennego
się nałożyło i z czasem ciężko.
Na dzisiejszy wieczór przygotowałem dla was niespodziankę, która dotyczy postaci o białych włosach i jest wiedźminem!
O dziwo, nie ma to nic wspólnego z zespołem Wilczego Miotu, który jak wiecie pracuje nad projektem wszystkim nam znanym.
Tylko o grze pt. Wiedźmin. Wykonaną przez Dudka w 2002 roku.
Jak na ironię losu, protagonista, ma również białe długie włosy, przypadek? =]
Zwracam uwagę na rok wydania produkcji i potraktowanie jej z przymrużeniem oka. Na tamten okres, była dość
popularnym tworem, który nie jedną osobę, zachęcił do makerowania!
Witam.
Wcześniej HGS, zapodał kursem od naszego kociego przyjaciela. To i ja sobie również przypomniałem o mojej serii poradnika
do WRPGE. Więc na dzisiaj udostępniam wam, tym razem prosty (w porównaniu z poprzednikami), kurs z
tworzenia pliku instalacyjnego.
Wolf odrobinę różni się od RPG Makera, jeśli chodzi konkretnie o to zagadnienie, ponieważ w nim mamy możliwość kompresowania konkretnych plików gry.
Oraz, przy użyciu pliku EDITOR.INI, możemy ręcznie ustawić, czy tworzyć kopie zapasowe plików, czy nie.
Po więcej info z kursu, zachęcam poniżej do zaklikania w odnośnik.
Ja natomiast uciekam, bo doszlifowuję mój projekt, nad którym już bardzo długo pracuje, więc dzień premiery zbliża się, wielkimi krokami =]
AVE!
Tu srebrnowłosy ninja z Twierdzy! Nasz redakcyjny kot w okularach przygotował dla was kolejny odcinek kursu z języka Ruby.
Tematem tej lekcji są 'Liczbowe typy danych', czyli tak naprawdę czas najwyższy zmierzyć się ze swoimi lękami z młodzieńczych lat.
Przed wami największy wróg na sprawdzianach i pogromca uśmiechów - MATEMATYKA!.
W zasadzie sam odcinek jest tylko o liczbach, natomiast autor zaznacza, że podstawowa wiedza z matmy się wam tutaj przyda lub
co bardziej trafne pomoże zrozumieć treść odcinka.
Enter prosił mnie, bym przypomniał, że warto zajrzeć do opisu jego filmu. Znajdziecie tam krótką informację o pojęciach,
które powinniście znać, zanim przystąpicie do odcinka.
Dobry wieczór.
Dzisiaj informacyjnie, a w zasadzie taka mini przypominajka, która dotyczy aktualności na forum.
Mianowicie, dla tych, którzy jeszcze nie mieli okazji zagrać. Od jakiegoś czasu, jest dostępna gra
pt. Umiłowanie, autorstwa Katarzyn Pleopucjana (kliknij).
Jest to gra demo, ale za to jaka obszerna! Gameplay rozciąga się spokojnie aż do 40 minut, więc będzie co tutaj robić.
Jak sam autor wskazuje, gatunkowo, tytuł odnajduje sie w sferze, obyczajowo-logicznej przygodówki, z zabarwieniem pseudo humoru.
Produkcja jest wykonana w RM VXAce i przedział wiekowy według notatek, rozpoczyna się od 18+, więc prosimy o zachowanie rozwagi, przy próbie pobierania
tytułu. Nie zapominając. Autor, również będzie wdzięczny, jak po zagraniu, skomentujecie wątek na forum i udzielicie informacji zwrotnych, z waszych
doświadczeń przy tym tytule. A przynajmniej, będzie mu zdecydowanie milej na serduchu... =]
Wieczór.
Na ten moment krótka informacja, a mianowicie upload kolejnego kursu do WRPGE, czyli (Wolf RPG Edytora).
Ten poradnik jest kontynuacją kursu nr.7, który został w zasadzie podzielony na trzy części, tak by nie wrzucać wszystkiego do jednego wora
i nie było natłoku informacji.
Poradnik dotyczy Konfiguracji, czyli ustawień gry, które są generowane z pliku confing.exe.
Dzięki tej funkcji, z poziomu programu, można edytować tryb wyświetlania graficznego (3D lub Software), określić wersję Direct X,
czy ustawić jakość przetwarzania. Zainteresowanych, zachęcam do zapoznania się z poradnikiem.
W ramach przypomnienia, całą serię kursów, znajdziecie w WRPGE > Menu > Kursy.
Witam.
Jak szybko luty się rozpoczął, tak jeszcze szybciej, przeszedł do historii i trafił do kart archiwum.
Na dzień dzisiejszy mogę poinformować, że marzec może być bardzo produktywnym miesiącem dla redakcji. Chociażby z tego względu,
że mamy dla was przygotowanych duuużo porad, jeśli chodzi o poradnik z obsługi WRPGE, oraz wideo porady, z kursu programowania ruby, które jak wiecie
prowadzi EnterVPL.
Oprócz tego dziękujemy za dotychczasową aktywność na forum, oraz za zaangażowanie (pisemne i głosowe)
na naszych kanałach discordowych. Z pewnością, dla mnie osobiście, jest to ogromne twórcze wsparcie, dające mocnego kopniaka do działania =].
Natomaist przechodząc do konkretów. Dzisiaj, ląduje kolejny poradnik do WRPGE.
Jest to jeden z ważniejszych kursów, jeśli chodzi o obsługę programu. Gdzie omówiłem okno z podstawowymi ustawieniami gry.
Początkujące osoby, które korzystają z Wolfa, bądź dopiero będą, zalecam, aby zapoznły się koniecznie z tym kursem.
Co prawda, jest on dość obszerny w porównaniu z poprzednikami, ale jest niezbędnym elementem, który wypadałby wybadać z serii kursów do WRPGE.
Yeah!