Archiwum 2021: Kwiecień
26 kwiecień 2021 - 19:30 (Rubin)
Witam.
Plany odrobinę się pozmieniały. Materiał miał wlecieć w weekend, ale jakoś z czasem było nie wesoło i
Hadzi
postanowił swoją kolejkę przekazać mi.
Tak więc, z ważniejszych rzeczy. Nasz koci redaktor
Enter, podesłał bardzo potężny artykuł, w którym
porusza kwestię
JavaScript.
Wszystko jest wręcz napisane od samych podstaw, po wytłumaczenie czym jest owy język, po omówienie jego
zastosowania w makerach z nowszej generacji (MV oraz MZ). Przyznam, że jeśli Enter nie poprzestanie na tym jednym artykule,
to zapowiada się cholernie dobra seria artykułów, którymi będzie szturmować twierdzę, a my, będziemy czerpać z nich
ogrom informacji!
Poniżej zachęcam do zaklikania w link, który odeśle was do artykułu, a całą serię i pozostałe
ciekawostki, znajdziecie w
Krypta -> Artykuły.
Yeah!
18 kwiecień 2021 - 13:58 (Rubin)
Doberek.
Za oknem piękna, słoneczna pogoda. Niektórzy z niej korzystają i wyjdą powdychać świeżego powietrza, inny
zaś, dostają kopniaka i weny twórczej.
Dla tych, którzy chcieli by siąść przy Wolfie. Postanowiłem załadować kolejny kurs z serii
poradnika z obśługi WRPGE, gdzie zająłem się zagadnieniem,
Tworzenia mapy!
Makerowcy będą już wiedzieć, że znajdziecie w nim informacje odnośnie warst rysowania, wyboru tilesetów, czy
doboru odpowiedniego rozmiaru dla mapy. Zachęcam do zapoznania się z poradą, a po niej. Będziecie rysować takie mapki
że mucha nie siada =].
Yeah!
15 kwiecień 2021 - 22:53 (Rubin)
Wieczór.
Nieco roboty przy stronie jest. Pracuje nad czymś, co w najbliższym czasie zobaczycie i myślę, że efekty was zadowolą.
Natomiast na teraz, mam dla was kolejny
poradnik z serii
WRPGE, gdzie opisałem
w bardzo rozległym kursie
Ustawienia - z okna, Typowego Zdarzenia!
Poradnik myślę, że na ten moment, jest najbardziej potężny z obecnych, które zostały dotychczas załadowane.
Znajdziecie w nim masę materiału, związanego z bazą danych i z guzikami, które możecie wyklikać w okienku.
Natomiast, bardzo ważna informacja. W tym poradniku, zająłem się tylko opisem samego okna z ustawieniami.
Występująca w nim funkcje oraz zastosowania, zostały rozpisane na kolojene kursy, tak więc bądźcie cierpliwi!
13 kwiecień 2021 - 19:00 (Rubin)
Doberek.
Dzisiaj się odrobinę wydarzyło w naszej społeczności i zostały przeprowadzone bardzo duże rewolucje,
jeśli chodzi o kanał discordowy (
#Chat).
Ci którzy jeszcze nie mieli okazji zobaczyć, możecie być spokojni, nadal jest to ten sam kanał
z tymi samymi użytkownikami, ale nieco się pozmieniało =]. Przejrzyjcie sobie czat, zapoznajcie się
na spokojnie z nowościami i przeklikajcie kanały.
Więcej info o zmianach, już napisał Reptile docelowo na discordzie.
Z nowości. Na dzisiaj, ląduje
zdarzeniówka, do
RPG 2k3 którą postanowiłem opublikować, bo sporo osób
podpytywało jak wykonać te zastosowanie. Mianowicie, sprawa dotyczy
licznika punktów, wyświetlanego na obrazkach.
Żeby się nie rozpisywać. Przedstawiłem dla was w poradniku, jak wykonać licznik, który pokazuje się na obrazkach, a jego
wartość wprowadzamy przy pomocy wykorzystania zmiennej!
Licznik przyda się do gier platformowych, lub do zręcznościowych, gdzie biegamy bohaterem, wybijamy potwory, lub zbieramy punkciki.
Dodatkowo jako bajery, zaimplementowałem możliwość zmiany pozycji licznika przy wprowadzeniu współrzędnych na zmiennych,
możliwość zmiany barwy cyferek, dodawanie punktów przy otwieraniu skrzynki, oraz jedno mini zadanie specjalne =].
Zachęcam do zaklikania i zapoznania się z opisem zdarzeniówki, a dla osób, które będą chciały przetestować,
na dole jest możliwość pobrania
gry demo, wraz z dostępnym projektem.
11 kwiecień 2021 - 17:15 (Rubin)
Witajcie Twierdzowicze.
Siedząc sobie dzisiaj w spokoju i dłubiąc przy swoich rzeczach, dostałem niespodziewaną informację
od
McLarena, który podrzucił autorskie charsety przedstawiające
Rycerzy białej czaszki do
WRPGE!
W paczce jest 10 plików, które prezentują rycerzy jak i szkielety. Niektóre z nich mają miecze
na swoich plecach, zaś inne, są ubrane od stóp do głów w potężne zbroje.
Muszę przyznać że McLaren, bardzo się postarał i
przyłożył do wykonanej pracy, bo owe graficzki prezentują się świetnie!
Zainteresowanych zachęcam do przetestowania szkielecików, oraz gdyby były pytania,
(Kliknij) wątek na forum
pozostaje do waszej dyspozycji.
9 kwiecień 2021 - 20:00 (Rubin)
Wieczór.
Jedziemy dalej z kontynuacją poradnika z serii
WRPGE, gdzie tym razem postanowiłem
omówić
Wybór mapy.
Polecenia w okienku jak zauważycie, są bardzo podobne do tego, które otwieramy w RPG Makerze.
Drzewko map, zmienianie ich lokalizacji, oraz podstawowe funkcję przy pomocy wciśnięcia PPM.
Zachęcam poniżej do zaklikania i zapoznania się z mini poradnikiem.
5 kwiecień 2021 - 11:00 (Rubin)
Witam.
Odrobinę rzeczy na głowie, przeglądałem stronkę i forum rozmyślając co by tutaj zrobić/poprawić/usprawnić, by było lepiej
i kilka pomysłów podrzuciłem do redakcji, aby to wspólnie przeanalizować.
Zobaczymy co z tego wyjdzie
Na dzisiaj przygotowałem dla was zalegający materiał, który był już na forum a z jakiegoś powodu na twierdzę jeszcze nie trafił.
Jest nim
zdarzeniówka do
WRPGE w której pokazuje, jak zrobić
(Kliknij) zaawansowane menu.
Pamiętam jak w 2009r, próbowałem coś podobnego zrobić w RMXP, jednak tam na samych zdarzeniach, bez możliwości wyłączenia ekranu
tytułowego bez pomocy skryptów było ciężko.
Wolf na tyle różni się do RM, że od razu w poleceniach zdarzeń możemy ustawić pozycję okienka, dostosować jego rozmiar do
ilości poleceń i można ich dopisać, ile fabryka dała.
Z okienka z trzema opcjami:
Nowa gra, wczytaj, zamknij, przy pomocy prostych poleceń, możemy je powiększyć o trzykrotną
ilość, co widać na poniższym obrazku.
Nie przedłużając, zachęcam do zapoznania się z opisem, oraz do pobrania gry demo i przetestowania zdarzeniówki
w edytorze!
3 kwiecień 2021 - 00:21 (Rubin)
Wieczór.
W końcu doczekałem się recenzji mojej pierwszej
i mam szczerą nadzieję, nie ostatniej gry. Ciesze się
że niektórym się spodobała, oraz dziękuję za cenne uwagi w wątku na forum. Przydadzą się na przyszłość.
Nie musicie się obawiać, nie zpomniałem o kursie do WRPGE i właśnie dzisiaj ląduje
kurs nr.10 w którym
zająłem się analizą zagadnienia związanym z
właściwościami mapy.
Jest to bardzo mały poradnik, jeśli chodzi o samą treść. Natomiast, polecam zerknąć i się z nim zapoznać, bo
poczytacie w nim o ustawieniu wielkości mapy, wygenerowaniu grafiki tilesetów, oraz lokalizacji plików w folderze gry.
Yeah!
1 kwiecień 2021 - 19:30 (HGS)
Ave!
Tu srebrnowłosy ninja z Twierdzy.
No więc dziś mamy 1 Kwietnia, natomiast news będzie w 100% autentyczny w swej treści. Zacznę od tego, że poprzedni miesiąc ląduje
oczywiście w archiwum. Żegnamy stare, by powitać nowe :) Z nowości mamy nie byle co, ponieważ na Twierdzy pojawiła się
właśnie recenzja do gry naszego redakcyjnego kolegi
Rubina.
BIT MAN trafia do działu gier wraz z recenzją autorstwa
Krisuroku.
Dla niewtajemniczonych przypominam, że na naszym forum znajduje się odpowiedni dział do komentowania gry. Ja się będę zwijał
pracować nad swoją własną produkcją, o której niebawem pojawi się stosowny news :)
BIT MAN
* * * RECENZJA //
POBIERZ GRĘ * * *