Witam.
Jak wiecie McLaren pracuje nad swoją świetnie zapowiadającą się fanowską grą
pt. Turtles Małe Zmiany, która poświęcona jest znanym wszystkim anime, Wojowniczym Żółwiom Ninja.
McLaren, właśnie zaprezentował progres swoich prac nad grą i muszę przyznać, że wstepnie przedstawia się
ona cholernie dobrze! Osobiście, bardzo podoba mi się charakterystyka grafik, jaką obrał dla tego tytułu, oraz
NESowo/Bitowy klimat, który wręcz wylewa się z ekranu.
Pamiętajmy, że dopiero ukończona gra i my sami zweryfikujemy, czy warto było na nią czekać.
Jednak, ja mocno trzymam kciuki, by nie zbrakło 'pasji' i projekt został ukończony jak najszybciej.
Yeah!
Ave Twierdzowicze.
Dawno nie było grafik, więc czas by zapodać porządnym packiem okiektów
do WRPGE, w którym możecie znaleźć charsety z autami, autobusami, oraz różnymi ciężarówkami o wielkich gabarytach.
Autorem plików jest Nanikasiratkool, znany głównie właśnie z autorskich, bardzo ładnie i estetycznie wykonanych graficzek.
Można je zaimplementować jako charsety, ale gdyby były za duże. To również można je na mapie zamieścić w formie obrazków.
Zachęcam do zaklikania w poniższy obrazek, aby pobrać pak z 65 sztuk grafik, a po więcej odsyłam do WRPGE --> Zasoby --> CharaChip.
Yeah!
Doberek.
Jak widać pogoda chyba sprzyja, jeśli chodzi o wenę twórczą, bo bardzo wiele osób coś tam po kontach robi.
Większe lub mniejsze projekty, no ale na #Chatcie, ktoś zawsze jakąś sałatką zarzuci i coś
tam wspomni o progresie swoich prac.
Jedną z tych osób była Alis, która całkiem z zaskoczenia, opublikowała zapowiedź swojej pierwszej gry
pt. Mermaid Might: Vanz, spod RPG VXAce!
Jak pisze autorka, gatunkowo Mermaid Might, będzie przygodowym RPGiem, rozgrywającym się na kontynencie Alvarez.
~ Młody protagonista, wracając do zamieszkałej osady, zastaję pustkę o chaos. Gdzie demon
o imieniu Vanz zaatakował osadę i wciągnął jej mieszkańców do wiecznej otchłani.
Gorąco zachęcam do przeczytania recenzji, ponieważ jest to pierwsza gra naszej forumowiczki, więc
każde słowo zwrotne, się przyda =].
A my, mocno trzymamy kciuki za Alis, aby była wytrwała i dokończyła swój projekt.
Yeah!
Witam.
Mamy słoneczny weekend, pogoda dopisuje, więc dlaczego by nie sprawić, aby po całym dniu, odprężyć się wieczorem przy
gorącej herbacie i pogierzyć w dobrą polską grę z RPG Makera?
Na twierdzową skrzynkę, została podesłana recenzja napisana przez Pioloduisza, który postanowił ograć Oczy Edycję Ulepszoną,
za których produkcję jest odpowiedzialny członek z ekipy Wilczego Miotu, Goblin.
Można by powiedzieć, że odsłona nie jest kontynuacją poprzedniej części, tylko bardziej remake (odświeżeniem). Gdzie Goblin
zamienił grafikę na swoją własną autorską, lekko zmodernizował i ulepszył techniczne zagadnienia, oraz tchnął w produkcję
ZSSRowego ducha, z czerwonego placu spod stalinowskiej gwiazdy.
Gorąco zachęcam do zagrania w reaktywację, ponieważ ta produkcja jest doskonałym przykładem, jak powinna wyglądać progresja, jeśli chodzi
o różnice między jedną grą a drugą. Pamiętam, kiedy to sam grałem w starszą edycje i miałem okazję być jednym z testerów edycji ulepszonej i
muszę przyznać, że byłem wręcz zdumiony, jak Goblin poszedł naprzód i zminił tę grę na lepszą =].
Dodatkowo mała informacja od HGS, z racji, że w ostatnim czasie na forum doszło do pewnych sytuacji, które mówiąc delikatnie
spowodowały bardzo ożywioną dyskusję na naszej discordowej #tawernie, proszę koniecznie o zapoznanie się z komunikatem(Kliknij) Tutaj.
Dzień dobry.
Za oknem majówka nadal trwa, a to za sprawą pogody z dni wolnych z początku miesiąca, która wciąż się utrzymuje. Jest to świetny czas, aby odpocząć,
zaczerpnąć świeżego powietrza i otrzymać zastrzyk świeżych pomysłów, które potem wrzucimy do naszych projektów.
Na dzisiaj, wrzucam kurs do WRPGE, a to już 15 z tej serii. Gdzie tym razem objaśnię wam, zagadnienie związane z zapisem pozycji bohatera.
Krótko mówiąc, bohater stoi w konkretnym miejscu na mapie i zapisujemy jego współrzędne, tak, by można było je wczytać i wykorzystać, m.in. do teleportu
i powrotu w to samo miejsce, ale i nie tylko!
Zachęcam do zaklikania w kurs i zapoznania się z nim.
Ave.
Kto by się spodziewał, że odezwie się do nas znany YouTuber, który lubi od czasu do czasu pośmigać
w makerówki.
Jedni, mogą go kojarzyć z serii Twierdzy, którą okopuje swój kanał, drudzy, z Lost Sagi, przy której siedzi już kilka miesięcy
i o niej opowiada. Jeśli jeszcze nie wiecie o kim mowa, to mogę wam zdradzić, że chodzi o PInroza!
Autor Anvocun postanowił chwilowo oderwać się od swojego projektu i napisał recenzję do gry autorstwa INRE
pt. Zakon Rubinowego Smoka.
Gra wywodzi się z gatunku RPGa i przyznam, że posiada bardzo interesującą oprawą wizualną.
Zachęcam was, do przeczytania recenzji, ponieważ PInroz swoim fachowym okiem przeanalizował pewne aspekty gry i
opisał z detalami wszystko w dość obszernej recenzji. W sumie chciałbym jeszcze PInroza zapytać ~ kiedy demo Anvocun, ale tym
pytaniem, zadręczać go będę już na naszym #czacie =].
Yeah!
Wieczór.
Majówkę można spokojnie zaliczyć do pozytywnych. Wypoczynek udany, trochę czasu się poświęciło na to i owo,
więc myślę, że niebawem, efekty będziecie mogli podziwiać, co udało się zrobić =].
Na dzisiaj, wlatuje kurs do WRPGE z objaśnieniem, jak ustawić pozycję startową bohatera. Przekładając
na język zrozumiały. Pokaże wam, jak ustawić miejsce startu gry, od którego bohater rozpocznie swoją przygodę. Ale nie tylko,
bo w większości przypadków, funkcja ta, głównie posłuży do testowania różnych elemtów na danej mapie.
Osoby, które już odrobinę dłubali w edytorze WRPGE jak i w RM, będą wiedziały o co chodzi.
Nie przedłużając, poniżej odsyłam
do kursu, a ja zbieram się do roboty.
Witam.
Otrzymałem wczoraj maila od gościa, który chodzi w ciemnych okularach i niekiedy, lubi mnie odwiedzać.
Nie ukrywam, że przed każdą jego wizytą, chowam wszystko do szafek, no ale dlaczego tak robię, to będą o tym
wiedzieć tylko i wyłącznie wtajemniczeni =]
EnterVPL przygotował bardzo obszerny wideo Kurs z programowania Ruby, gdzie obrał na celownik, podstawowe typy danych, a konkretniej
omówi w nim teksty i napisy.
Sam kurs, jest dość długi czasowo, gdzie w sumie został podzielony aż na 10 części, więc za nim zasiądziecie do niego,
to proszę się zregenerować, aby mieć dużo sił, na przyswajanie wiedzy.
Jako dodatek dla forumowiczów, Enter przygotował niespodziankę, więc z uwagą przeczytajcie wątek z forum, a zostanie to
wam sowicie wynagrodzone.
Yeah!
Ave, wieczór.
Po krótkiej przerwie, postanowiłem rzucić wszelkiego rodzaju zadania na bok w celu napisania skromnej
wiadomości. Od lutego non stop grafik się zmienia i nie sposób przystosować się do pracy. Ci co potrzebują
pomocy przy programie/projektach nadal mogą na mnie liczyć - bo mimo, że mnie dość często nie ma, to jednak pomoc
jestem w stanie udzielić (jak się pojawię to copy-paste wiadomość z telefonu).
Ostatnio przeglądałem skrypty ruby i zauważyłem, że dość wiele materiałów przepada. Dla użytkowników RPGXP,
udało mi się wykopać z jakiś archiwalnych stron skrypt ENEMY HP (wyświetlenie HP przeciwnika) podczas walki.
Niestety ale autora pierwotnego nie do końca jest znany. Prawdopodobnie skrypt jest od niejakiego Raziela,
ale mogę się mylić.
Prosty skrypt, kopiuj wklej i działa, gotowy do zastosowania. Wyświetla HP przeciwnika oraz jego nazwę. Owszem
mogło to by być w jakieś ramce może, albo coś dla estetyki, no ale, nie ma co narzekać. Kto będzie potrzebował
to pewnie sobie zmodyfikuje w jakiś sposób (Enter za pewne pomoże).
Jya!
Witam.
Mamy już po świętach, można by powiedzieć, że kwiecień minął jak jeden dzień i właśnie on, ląduje do starych
jak świat, twierdzowych ksiąg archiwalnych.
Przeglądając forum, zauważyłem nieco nowych rzeczy i miałem co prawda inne plany na dzisiejszego newsa. Jednak
Pinroz, postanowił je pokrzyżować i zaprezentował kilka nowości ze swojego dotychczasowego projektu, nad którym pracuje,
czyli Anvocun.
Ze wstępnych informacji, dowiadujemy się, że do gry zostały dodane:
Minimapa.
Zmiana wyglądu protagonisty, oraz dodatkowe animacje, zbudowane przy pomocy programu graficznego.
Rozmiary map zostały ograniczone do minimum. Z: (75x75) klatek, zostały zmniejszone do: (56x56).
Nowa mechanika, wprowadzająca ciemność, gdy bohater jest np w jaskini. No i oczywiście przedmioty, które pozwolą ją oświetlić.
Pinroz, z całą pewnością się ucieszy, jeśli uzyska od was informacje zwrotne. Więc zachęcam od ożywionej dyskusji w wątku z gry na
naszym forum.