...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 12 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Pomoc || Zgłoś nowe materiały
Strona >> Archiwum

Archiwum 2015: Maj


31 maja 2015 - 21:57 (Reptile)

Domo, Ninja-slayer desu.
Zainspirowany nowym ciekawym anime, postanowiłem coś klimatycznego przygotować dla wszystkich fanów uwielbiających ninja-katany itp rzeczy. Całkowicie, sam od siebie, dodaję coś, czego dawno nie robiłem, mianowicie z gry na Sony Playstation - Tenchu, wydobyłem wszystkie dźwięki i postanowiłem się z wami podzielić tą zdobyczą. Tym samym kolejny maj, miesiąc cudów dobiega końca. W teorii całkowicie inne newsy miały się pojawić, ale wiadomo, że teoria mija się z praktyką, przez co jakoś tak wyszło miesiąc dźwiękowy. Spokojna głowa następny maj cudów odbędzie się znacznie lepiej. Na pewno będzie mniejsza ilość zasobów dźwiękowych.
Aiiiiiyaaaaa!


30 maja 2015 - 19:11 (Pajper)

Witam!
Już nadchodzi koniec miesiąca cudów. Ten jednak nadal trwa, a wciąż nam nie brak pomysłów na nowe materiały: czy to teksty, czy też zasoby.
Dlatego też pod koniec już maja, w którym dzieją się tak dziwne rzeczy, przekazuję na Twierdzę artykuł wyjątkowo o czymś normalnym, a konkretnie o eksporcie gry do archiwum lub pliku exe. :)
Życzę miłej lektury...
PS. Tekst oczywiście można znaleźć w kompendium.


29 maja 2015 - 22:35 (Reptile)

Wieczór,
Kolejny - i zarazem ostatni pak dźwięków z serii Zbiory dźwięków 2002-2012, tematyka Inne, a w zasadzie różne różniste. Znajdą się dźwięki systemowe, ataki, ale przeważnie jakieś otoczenie. Cięzko było zaliczyć ten pak do czegokolwiek, więc tak go przydzialemy do kategorii otoczenia i już. A skoro już mamy dźwięki za sobą, to może się uda przerzucić na jakieś inne materiały? Zobaczymy co ciekawego jutro się wrzuci.
Jya na!


28 maja 2015 - 20:03 (Pajper)

Witam!
Jako, że na Twierdzy działam od ponad dwóch lat i w tym miesiącu mam chyba nieskończone pokłady twórczej weny, postanowiłem napisać coś związanego z moim brakiem wzroku. Dlatego w kompendium można znaleźć artykuł mojego autorstwa o tworzeniu gier audio.
Mam nadzieję, że ktoś skorzysta. :)
Życzę dobrej nocy i, ponownie, miłej lektury.


27 maja 2015 - 19:18 (Kleo)

Witam ponownie.
Dziś ode mnie dalszy ciąg tilesetów od Haxo. Tym razem zestaw o wszystko mówiącej nazwie Alien - w paczce znaleźć można grafiki nadające się doskonale do zbudowania statku kosmicznego oraz zapełnienia go paskudnymi stworami i walczącymi z nimi żołnierzami. Tileset jest już wprawdzie od jakiegoś czasu na stronie (RPGXP->Tilesety), ale wcześniej jakoś nie udało mi się napisać na ten temat newsa. Zatem dziś, krótko i zwięźle, nadrabiam to skandaliczne zaniedbanie.
Do zobaczenia.


26 maja 2015 - 19:14 (Reptile)

Ave,
Dosłownie szybkim przelotem, gdyż na dzisiaj mam na poważnie dosyć tekstów i pisania, a jeszcze zostaje dużo rzeczy do wykonania. A jak na szybko coś trzeba zrobić, to jedynie co zostaje - to kolejny zbiór dźwięków z 2002-2012 o tematyce Walki. Dźwięki uderzeń, krzyków, jęków i niewiadomo czego jeszcze właśnie został dodany na stronkę. Szczerze powiedziawszy, zostaje nam jeszcze jeden pak zbiorów dźwięków, ale to już będzie ostatni i prawdopodobnie jeszcze(!) w tym miesiącu. Nie miejscie mi za złe, ale Pajper układał te dźwięki przez pół roku. Należą mu się brawa. Zatem do następnego paku.
Jya na!


25 maja 2015 - 20:13 (Pajper)

Witam!
Dzisiaj ode mnie na stronie pojawia się coś dla osób, które lubią czasem coś popsuć. :)
W kompendium mianowicie znajduje się tekst o binarnej edycji plików RGSS Playera dla RPGXP, VX oraz VX-ACE pisany na przykładzie XP.
Życzę dobrej nocy... i miłej lektury.


24 maja 2015 - 00:17 (Kleo)

Dobry wieczór.
Zgadnijcie, co Wam dziś przynoszę? Ha, niespodzianka - tym razem, dla odmiany... zasoby! Pewien pan o nicku Haxo podesłał nam mianowicie własnej roboty tileset (a nawet dwa, ale nie chciało mi się wrzucać obu na raz) wraz z kompletem grafik postaci i przedmiotów (głównie broni). Jest to spory kawał dość ciekawych kafelków do RM XP, w sam raz nadających się do gier w klimacie post-apo, i takąż zresztą autor z nich przygotował. Nosi ona tytuł Opad i, póki co, na Twierdzy jej nie uświadczycie. Czeka sobie bowiem w kolejce, aż zagram i zachce mi się napisać recenzję. Chyba że wcześniej zrobi to Reptile. Albo jeszcze ktoś inny (taa...). W oczekiwaniu na ten moment, zapraszam ponownie do działu RPGXP (Tilesety), gdzie można sobie pobrać i obejrzeć wspomniane wyżej grafiki. A potem nawet użyć ich w swojej grze, jeśli kogoś dopadnie wena.
Dobranoc.


23 maja 2015 - 21:55 (Reptile)

Ave,
Wygląda na to, że Pajper nieco poprawił licznik, działa rewelacyjnie (co widać) i cieszy oko, jednak dzisiejszy news nie należy do Pajpera, a do Reptile. Od czasu do czasu też mogę przygotować coś nowego, świeżego, godnego uwagi. Do downloadu ląduje program (a w zasadzie łatka) od Microsoftu - WIN32HLP - umożliwia ona otwieranie starych plików *.HLP, które wykorzystują starsze wersje RPG Makera. Oczywiście po zainstalowaniu łatki można jakiekolwiek pliki pomocy w formacie *.HLP sobie otwierać. Tylko dobra uwaga, każdy system posiada swoją własną łatkę, zarazem w wersji 32 jak i 64 bit. Do programu dorzucam plik czytaj mnie z dokładną instrukcją co i jak, by się nie zgubić.
Jya na!


22 maja 2015 - 23:10 (Reptile)

Ave,
W zasadzie to miał być news od Ozzaku, ale jako, że sprawy się pokomplikowały i nad materiałami trzeba będzie nieco posiedzieć, zatem wtranżalam się z nowinkami. Zatem, jak wiecie Pajperowi się strasznie nudzi w tym miesiącu i napisał pewien skrypcik - w zasadzie ruby, jednak nie dla RPG Makera, a dla Twierdzy. Jak zwrócicie uwagę na napis CHAT, można zauważyć już ilość osób przebywających na chatcie. Wszystko działa rewelacyjnie, ale jednak nie do końca, gdyż jest to zrobione (nazwijmy to) małym podstępem.

Co to oznacza, nie wnikając w szczegóły, to po prostu licznik nie aktualizuje się w automatyczny sposób, a po jakimś czasie (20-30 sekund), więc jak ktoś wejdzie na Chat, to po 30 sekundach jak odświeży stronę to dopiero Chat pokaże, że ktoś tam jest. Nie do końca działa poprawnie i jeszcze zauważam jakieś drobne problemy - ale powiedzmy że jest jeszcze w wersji testowej. Nie ważne. . . Dobrze, że jako-tako działa.
Jya na!


21 maja 2015 - 20:11 (Kleo)

Dobry wieczór.
Ostatnio taki jeden marudził, że jestem leniwa, bo zamiast pisać recenzje, to tylko zasoby wrzucam. Po części się z tym zgodzę, bo faktycznie, dziś znów zasoby, no i rzeczywiście, od jakiegoś czasu wena pisarska mi nie dopisuje (pewnie Pajper mi ją ukradł ;)). Ale wrzucanie zasobów wcale nie jest dowodem mojego lenistwa, bo żeby ładnie zaanonsować poprzednie, to musiałam sama skleić mapkę (czego nie umiem), zaś dziś nauczyć się robienia obrazków z przezroczystym tłem (czego również do dziś nie umiałam). A że nabywanie nowych umiejętności nie przychodzi mi już tak łatwo, jak kiedyś (ech, starość nie radość...), to uważam, że poważnie się przy tym napracowałam. Więc zamiast zarzucać mi nieróbstwo, proszę zapoznać się z kolejną częścią zasobów z Zanyzora's RMXP Resources, a konkretnie z paczką charsetów. Szukać ich należy oczywiście w dziale RPGXP (Characters). Jeśli chodzi o resztę materiałów by Zanyzora, to zostało jeszcze kilka nieszczególnie ciekawych panoram i teł walki, a także niewielka ilość windowskinów, więc w sumie zastanawiam się, czy w ogóle je wrzucać. Zobaczymy, jeśli trafią na Twierdzę, to z pewnością nie omieszkam Was o tym poinformować.
Do zobaczenia.


20 maja 2015 - 00:09 (Pajper)

Witam!
Tak, to ponownie ja...
Dzisiejszy news jest niezwykły, dlatego, że to mój pierwszy news. :)
Dzisiaj w Artykułach pojawił się kolejny tekst, w którym rozważyłem założenia RPG Makera i innych języków programowania.
To tyle na dzisiaj,
Pozdrawiam.


19 maja 2015 - 00:16 (Kleo)

Dobry wieczór.
Powracam i ja, ale - jak to w tegorocznym maju cudów - znów z materiałem, o który postarał się ktoś inny. Tym razem jest to spora (174 pliki!) paczka tilesetów do RMXP, pochodząca z nieistniejącego już, niestety, zagłębia materiałów do tegoż Makera, a mianowicie ze strony Zanyzora's RMXP Resources. Zostały one odratowane przez Reptile'a, a w planach (czy raczej już w trakcie realizacji) jest sukcesywne umieszczanie ich na Twierdzy. Zaczęłam, jak już wspomniałam, od tilesetów, ale wkrótce pojawią się również pozostałe zasoby. Aby pobrać tę paczkę, zajrzyjcie do działu RPG XP (Tilesety), gdzie możecie przy okazji zobaczyć anonsujący ją fragment mapy, dla odmiany - mojego autorstwa. Co prawda Ligi Mapperów bym tym dziełem nie wygrała, ale i tak jestem z niego dumna. Bo jest moje. :)
Dobranoc.


18 maja 2015 - 00:20 (Reptile)

No i jeszcze późny wieczór,
Na dobranoc po raz kolejny Pajper i posegregowany pak dźwięków z 2002-2012 o tematyce gadanina, gdzie można znaleźć pełno dźwięków, dialogów (zwrotów), jęków panów jak i panienek, a także i samego imperatora - Shao Khana (muhahahaha, outstanding!). Pak dość spory, 496 dźwięków do przeglądania (przesłuchania), więc jest co szukać. Dobrej nocy i niech Pajper wam się przyśni. Zombik (albo ktoś inny) zrobi sobie projekt z Pajperem przedstawionym jako wielgaśnym rzeźnikiem z tasakiem chodzącym i straszącym małe dzieci w roli głównej? A może by tak. . . Eeee nie. Nie wymyślam scenariuszy na noc, bo to źle mi idzie. Do następnego razu.
Jya!


17 maja 2015 - 21:54 (Reptile)

Wieczór,
Przez ostatni tydzień w newsach co chwilę widać tylko nazwę Pajper, Pajper, Pajper - dzisiaj jest Niedziela i znowu Pajper! Tym razem drobna modyfikacja jego skryptu dla RPGXP - VarSave. Dodaliśmy (w zasadzie razem) drobną modyfikację i teraz jest opcja zapisywania zmiennych jak i przełączników do plików, a następnie w dowolnym momencie możliwość odczytania ich.

No cóż, jeżeli ktoś nie może czytać wiadomości co dzisiaj Pajper skonstruował - to mam dla was dobrą radę: ruszcie się do roboty i pomóżcie z materiałami! (((-^)

Z miłą chęcią wrzucamy nowe materiały na stronę, które są bardzo dobrze przygotowane i nie wymagają od nas jakiejś większej modyfikacji. Tutaj pole do popisu mogą być jakieś oryginalne zasoby graficzne, bądź (kompletne) ripy z gier. Nowe gry, też z miłą chęcią przyjmujemy, jednak zanim wrzucimy je na stronę to - wiadomo recenzja, a to niestety czasami trwa. Nie mam bladego pojęcia co będzie dalej, ale z pewnością Pajper jeszcze w tym miesiącu się pojawi.
Jya!


16 maja 2015 - 22:05 (Reptile)

Wieczór,
Wiecie co? Nie miałem za bardzo czasu więc ponownie z rzeczy archiwalnych, które uporządkował Pajper, dziwnym trafem w paczkach dźwiękowych wydobył muzyczki(!). Kilka niewiadomych utowrów, oraz melodie z Age Of Embires I - muzyczki te wrzuciłem do paczki, która już znajduje się na stronie. W dziale music, zostało zaktualizowany pak o nazwie: Zbiory utworów z różnych gier. Po ciężkim dniu pracy, można w końcu nieco się zdrzemnąć, a ten kto ma siły, niechaj projektuje dalej.
Jya!


15 maja 2015 - 23:00 (Reptile)

Wieczór,
Nie zgadniecie co dzisiaj dla was przygotowaliśmy, chociaż wydaje mi się, że wszystkim to powoli bokiem zaczyna wychodzić, ale cóż, kolejny pak dźwięków od Pajpera. Tym razem są to zbiory z 2002-2012 o tematyce System, czyli dźwięki zatwierdzeń, buczków, kliknięć itp. koniecznie muszę znaleźć nieco czasu i wyczarować inne materiały, gdyż co prawda kilka ciekawych smaczków mam już przygotowane, jednak potrzebują (jak zwykle) drobnego wykończenia. Ale! Spokojna głowa! Dobra wiadomość - Dragon Kamillo zgłosił się na ochotnika, i planuje coś przygotować - a zatem być może niebawem coś nowego zobaczymy na stronie. Oby tylko nie kolejny pak dźwięków...
Jya!


14 maja 2015 - 22:15 (Reptile)

Ave,
Dzień za dniem jakoś to szybko leci, dla przypomnienia dzisiaj czwartek i kolejny pak soundów - zbiorów z 2002-2012 roku posegregowanych przez Pajpera. Szczęście dla nas wszystkich, że zbliża się weekend, gdyż będziemy mogli zobaczyć coś nowego na stronie, niżeli kolejny pak dźwięków, a może (może), ktoś jeszcze napisze newsa? Kto wie... Zbiory dźwięków z 2002-2012 o tematyce przyrody można znaleźć w dziale Sound. Udanych transferów!
Jya!


13 maja 2015 - 21:38 (Reptile)

Ave,
Nie jest to co prawda piątek, ale chyba i tak pechowa trzynastka, gdyż kompletnie zero sukcesu czy brnięcia w bieżących sprawach do przodu. Jednak do końca dzień stracony nie jest, gdyż materiały nadal są dostępne dzięki Pajperowi. Kolejny pak dźwięków z poprzednich lat, tym razem są to dźwięki otoczenia, wiadomo, można je pobrać w dziale Sound. No to do następnego paku z dźwiękami.
Jya!


12 maja 2015 - 22:12 (Reptile)

Wieczór,
Najbliższe dni będą bardzo ciężkie, gdyż, większośc materiałów to zaległa praca, z którą uporał się Pajper (z pomocą Kleo), czyli przesłuchanie wszystkich dźwięków z paczek (2002-2012), a następnie ułożenie ich w jakąś pasującą kategorie, co nie było łatwym zadaniem. A wierzcie mi, mało kto był chętny w coś takiego się bawić. Żeby nie wyszło, że przez najbliższy tydzień będą na stronie ukazywały się jedynie nowe paczki plików dźwiękowych, to postaram się jakoś to urozmaicić w miarę możliwości - ale tylko sygnalizuje, że może nastąpić taka sytuacja.

Kończąc ten news - dzisiaj pierwszy pak posegregowanych dźwięków: zbiory 2002-2012 czary. Oczywiście dostępny do pobrania w dziale Download, Sound.
Jya!


11 maja 2015 - 22:11 (Reptile)

Wieczór,
Mały włos, a by można było przegapić newsa - chwała najwyższemu, że udało się zdobyć nieco czasu i przygotować dla was coś nowego. Do downloadu wrzucam nowy, drobny program graficzny wprost idealny do grafiki 8-bitowej -Aseprite. Z taki zalet na szybko co mogę wymienić to: bardzo dobre powiększenie, zakładki umożliwiają otwarcie kilku prac na raz, paleta kolorów, nie wymaga instalacji, oraz sympatyczny 8bitowy interface programu.

Więcej informacji oczywiście w opisie programu, zachęcam do pobrania i wypróbowania!
Jya!


10 maja 2015 - 19:28 (Reptile)

Wieczór,
Weekend wypadł całkowicie do duszy - jak Dragon przepowiedział. No ale najważniejsze, że mnie tir nie uderzył na przejściu i mogę napisać kolejnego newsa sponsorowanego materiałami przez Kvacha. To już trzecie i póki co ostatni pak ripów z gry RPG Maker na Sony Playstation, a dzisiaj pak charsetów dla RPGME, w ilości 34 plików, a każdy z plików oczywiście wypchany postaciami do maksimum. Autor nawet nie miał miejsca na zamieszczenie swoich inicjałów. Ripowanie też zajmuje nieco czasu, dlatego jakby ktoś wykorzystał, weźcie podziękujcie, bo materiały pobierają masę czasu, energii, a pamiętajcie, że tworzymy je dla was za darmo.
Do następnego newsa!


9 maja 2015 - 00:51 (Dragon Kamillo)

Dobry, a może raczej zły...
Jak już wiecie, w miesiącu maju odbywają się takie cosie, jak matury. I oto ja właśnie wdepnąłem w to coś. Ale jako że ma to być ponoć maj cudów, to liczę, że jakiś prawdziwy cud się zdarzy, bo póki co, to tak se jest. Na polskim nie rozpoznałem Pana Tadka, z matmy mam na pewno jeden błąd (o reszcie póki co nie wiem), a angielski to w sumie łatwy był (więc boję się o wynik). No ale dzisiaj dowalili z matmą rozszerzoną. Niby większość zrobiłem, choć pewnie źle, ale wszystko w jakimś stopniu pozaczynałem. Nie poddałem się, jak niektórzy, po 5 minutach... No to już wiecie, czemu wieczór raczej zły. W poniedziałek jeszcze zawalczę z fizyką, a potem tylko ustne i pewnie za rok będzie powtórka. XD
Dobra, ale się rozpisałem, a ja tu miałem tylko poinformować, że dodaję tekst o tym, jak podmienić tileset w RM95 (żeby ich więcej było), który udało mi się wypocić między egzaminami. Częściowo jest to tłumaczenie zagranicznego poradnika, część nowości pochodzi ode mnie. A więc zapraszam do działu RM95, obiecuję, że będzie się w przyszłości zapełniał.
Good night.


8 maja 2015 - 20:26 (Reptile)

Wieczór,
Aż coś mi mówiło, że Maj nie będzie łatwym miesiącem, a dzisiejszy dzień nieziemsko dał mi po kościach. Na szczęście to jest do przewidzenia i resztkami sił dodam kolejny pak od Kvacha, ponownie ripy z tej samej gry. Czyli dzisiaj Twierdza wzbogaciła się o kolekcję przeciwników z gry RPG Maker na Sony Playstation. Jest co pobierać. Do następnego razu!
Jya na.


7 maja 2015 - 20:54 (Reptile)

Wieczór,
W zasadzie 25 newsów do końca miesiąca, materiały się nie kończą, ale tak dla urozmaicenia chciałem wrzucić jakieś zasoby graficzne. Gdy zabierałem się za ripowanie materiałów z RPG MAKERa na Sony Playstation, okazało się, że przyjaciel z dawnych lat z dwóch stron na których razem pracowaliśmy - Kvachu - już coś takiego wykonał, zatem nie ma sensu ponownego ripowania czegoś co już zostało zripowane i to w bardzo dobrej jakości! Dzisiaj pierwsza paczka RPG MAKER (PSX), animacje walki dla RPGME znajduje się już na stronie.
Jya na.


6 maja 2015 - 00:03 (Kleo)

Witam ponownie.
Nasz redakcyjny maturzysta, Dragon Kamillo, jęczy, że wczorajszy (a ściślej biorąc, przedwczorajszy), poetycki news Reptile'a wspominał o maturze z języka polskiego, a o dzisiejszej (no, już wczorajszej) matematyce nasz naczelny zapomniał zupełnie. Więc ode mnie mała rekompensata za to niedopatrzenie, a mianowicie garść liczb: IV, 32, 153, 680. Coś wam to mówi? Jeśli tak, to właśnie zdaliście maturę ze scenowej matematyki. A jeśli nie, to udzielę Wam szybkich i zupełnie darmowych korepetycji - w IV sezonie Ligi Mapperów brało udział 32 zawodników, mogliśmy obejrzeć 153 konkursowe mapy, na które ogółem oddano 680 głosów. Zwycięzcą tegorocznej edycji został ligowy debiutant, Prometherion, któremu serdecznie gratulujemy. A piszę o tym dlatego, że dziś (wróć, wczoraj) wieczorkiem przysiadłam przez chwilę nad twierdzowymi sprawami i zrobiłam mały porządek w dziale Imprezy, a konkretniej we fragmencie dotyczącym właśnie Ligi. Bo ta już niestety za nami, a kto nie brał udziału, niech żałuje - zabawa była świetna. Za co podziękowania należą się głównie organizatorowi, Jazzwhisky'emu (o rany, jak ten nick się odmienia? Mam nadzieję, że nie zrobiłam błędu), ale także wszystkim zawodnikom i kibicom. Do zobaczenia w następnej edycji!
PS. Jeśli pomyśleliście, że sama liczyłam LM-owe statystyki, to wyprostuję Wam poglądy - dane zaczerpnęłam z Gońca, więc jeśli się nie zgadzają, to tam zgłaszajcie ewentualne reklamacje (pozdrowienia dla Redakcji, tak przy okazji :)).
Dobranoc.


5 maja 2015 - 19:56 (Reptile)

Wieczór,
Wczoraj tak jakoś wyszło poetycko nieco, ale spokojnie - to tylko było na wczoraj ze względu na maturę z języka polskiego (a tak coś mnie naszło). W każdym razie, kiedyś w internecie napotkałem takie narzędzie BFXR. Jest to (aczkolwiek w moim mniemaniu) generator to tworzenia dźwięków.

Narzędzie posiada przyciski generowania szybkich dźwięków jak np. skok czy atak; ale dźwięki są generowane niczym na starych konsolach gier video typu NES. Istnieje także mikser (pozwalający wrzucić 4 wygenerowane dźwięki na raz i odegrać je jako jeden), oraz istnieje możliwość tworzenia własnych dźwięków poprzez modyfikacje suwaków. Drobne wątpliwości miałem czy zaliczyć program do generatorów czy programów muzycznych, ale w ostateczności wrzuciłem go do generatorów (gdyż od 0 całkowicie dźwięku program nie wytworzy).

Z innych opcji, co warto wspomnieć: program eksportuje prace jako pliki dźwiękowe *.WAVE, oraz nie wymaga instalacji. Zatem może warto pobrać go, odpalić i nieco się pobawić? Może się przydać, może w nim ktoś się nauczyć coś konkretnego robić.
Jya!


4 maja 2015 - 22:09 (Reptile)

Ave wieczór - ciężka sprawa,
Krisuroku i Kleo już nie wydala.
Ty licealisto drogi, zastanawiasz się jak maturę zdać,
Ja natomiast myślę, co tutaj dzisiaj ludziom dać.
Materiały ciężko robić późną nocą,
ale już Pajper biegnie z pomocą!
Skryptem dla RPGXP VarSave już serwuje!
Jednym poleceniem, skrypt wszystkie zmienne do pliku zapisuje!
Teraz każdy poleceniem małym, wartości zmienne wczytać może,
a w razie problemów - dręczyć Pajpera, bo pomoże.
Tak więc, news na dzisiaj uratowany
dzięki Pajperowi - combos zachowany!

Pisać wierszem, dziwna sprawa,
chociaż to maturzystom jakoś pomaga.
No dobrze, może to nie pomaga wcale,
a moje mądrości są zbyt małe.
Chciałem tylko napisać dobre słowo,
by uśmiech na niektórych twarzach pojawił się na nowo.
Dlatego kończę pisać newsa mego,
i lepiej przygotuję coś na jutro nowego.

Jya na!


3 maja 2015 - 15:54 (Reptile)

Ave,
Musze przyznać, że całkiem to ładnie wygląda - ledwo się zbliżył miesiąc maj, a u nas wysyp newsów raj. Pięknie, a na pewno na tym się zabawa nie zatrzyma! Od dłuższego czasu na dysku trzymam zasoby autorstwa Sithjester'a. Co prawda strona domowa autora z jego pracami jeszcze jest w internecie, ale pełno fantastycznych zasobów poginęło, dlatego postanowiłem zarchiwizować kilka wartościowych materiałów tutaj na Twierdzy, razem z Ozzaku kiedyś podejmowaliśmy już takową próbę i być może jeszcze w tym miesiącu pojawi się na stronie kilka pięknych zasobów, które ciężko teraz znaleźć (musimy je jeszcze tylko skompletować, spokojna głowa).

Zatem, na chwilę obecnę Sithjester Misc characters, dla RPGXP. Udanych transferów, no i do następnego razu!
Jya na!


3 maja 2015 - 00:03 (Kleo)

Dobry (choć chyba nieco późny) wieczór.
Skoro szef wzywa do tablicy, to pojawiam się i ja. Od razu i z niejakim wstydem przyznam, że pracą na rzecz Twierdzy zajmowałam się ostatnio mniej niż mało, więc własnym materiałem jej dziś nie zasilę. Na swoje usprawiedliwienie mogę powiedzieć tyle, że sporo mojej uwagi pochłaniała kończąca się już (niestety) Liga Mapperów, a także dość intensywne testowanie nowych projektów. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy przeszło ich przez moje ręce sześć, a choć światło dzienne ujrzały, póki co, tylko dwa z nich, to zapewniam Was - miałam co robić (no dobra, to bardziej przyjemność niż praca, ale tak czy owak czas pochłania).
Na szczęście inny nasz redaktor, Pajper, postanowił podzielić się z Wami owocami swoich przemyśleń i przygotował artykuł pod tytułem Planowanie gier komputerowych. Jak łatwo można się domyślić, autor zawarł w nim garść porad i spostrzeżeń dotyczących procesu grotwórczego, a choć osobiście nie ze wszystkimi z nich się zgadzam, to muszę przyznać, że tekst porusza kilka istotnych, a często zaniedbywanych przez twórców, kwestii. Życzę zatem miłej i owocnej lektury - artykuł znajdziecie w Krypcie, w dziale Kompendium.
Dobranoc.


2 maja 2015 - 17:35 (Krisuroku)

Elosz,
Hocus pokus, czary mary, drugi newsik dzisiaj mamy XD

Ale tak na poważnie. Leci dziś paczek scenerii w postaci panoram pod RPGME,XP,VX
Wyciągnięte zostały z anime Aldnoah Zero.
Na pewno przydadzą się do jakiegoś projektu.
Do następnego!!


2 maja 2015 - 09:57 (Reptile)

Dobry,
Co za czyste szaleństwo, 2 newsy w ciągu jednego dnia. Nie pamiętam kiedy ostatnim razem na Twierdzy coś takiego się odbyło. Dzisiaj drugiego maja, miesiąca cudów kolejny newsy zasponsorowany przez Ozzaku, który wieki temu wygrzebał pak Potworów kieszonkowych, Pokemon Emerald (GBA), zripował wszystkie pokemony, całe 3 generacje i przekonwertował do formatu Monster dla RPGME, tam was odsyłam.

Ciekawe czy ktoś jeszcze z redaktorów się do newsów dorzuci...


1 maja 2015 - 12:45 (Krisuroku)

Elosz,
Reptile napisał o jakiś nadchodzących cudach w maju. Czyżby zaczynały się od dziś?? Wraz z rozpoczęciem nowego miesiąca już pierwszego dnia leci drugi news :P No nic zobaczymy co będzie dalej.

Tymczasem ode mnie leci pak ikonek z cudownej polskiej gry Dying Light. Wymienione ikonki prezentują osiągnięcia, które można zdobyć penetrując miasto Harran.
Mam nadzieję, że się komuś przydadzą. Znaleźć je można w dziale ikon dla RPGXP ale pasują również do RPGME. To chyba tyle ode mnie na dzisiejszy dzionek.

Do następnego!!


1 maja 2015 - 09:50 (Reptile)

Ave,
Nie ma to jak zacząć nowy miesiąc od porządków i dobrego nastawienia. Stare newsy tradycyjnie poszły sobie do archiwum. Jako, że w kwietniu nie poszło nam z tym najlepiej, no to nadrobimy to teraz. Hardcorowy Maj nam się zapowiada, gdyż kwitną kwiatuszki, ptaszki ćwierkają - wiosna wszystkich dopada, nikomu się robić nie chce, tylko wiążą się w jakieś związki, inni zaś przejmują się wyborami co to będzie, jeszcze inni myślą o przyszłych testach i zaliczeniach (matura o zgrozo!) - jak Dragon Kamillo określił, zapowiada nam się maj cudów.

A zatem zobaczymy czy powtórzymy akcję sprzed roku, na dzisiaj od siebie drobny pak facesetów bohaterów z gry King Of Fighters 96, facesety w normalnej formie (aż 2 wersje profilowe), facesety większe w formie obrazka, a także pozy reprezentującą postać podczas zwycięstwa. King Of Fighters 96 możecie znaleźć w dziale z zasobami dla RPGME.
Do następnego razu!




Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024