Ave Twierdzowiczki i Twierdzowicze!
Dzisiejszy news dedykowany jest od Allis, która nagrała kolejny gameplay
z gry Under autorstwa Rekkimaru.
Jest to już ostatni odcinek z tej serii, więc zachęcam gorąco was do oglądania, a Allis szykuje kolejne
materiały, które pojawią się już niebawem.
Yeah!
Witam wszystkich!
Ostatnio przesiadujemy przy skryptach i zdarzeniach. Tak się złożyło, że poproszono mnie o konfiguracje
własnego systemu menu (chyba najgorsza rzecz, jaka mogła mnie spotkać - zdarzenia połączone z jakimś zlepkiem
skryptów, które się wzajemnie gryzą). Jakimś sposobem udało się uzyskać, to co użytkownik chciał, menu
było skonfigurowane i funkcjonowało poprawnie. Kolorowo być nie może, skrypt (sam od samości) generował
jakieś dziwaczne błędy. Koniec końców skończyło się na tym, że go wywaliłem.
Postanowiłem zrobić prosty, własny system menu, napisałem krok po kroku co robię to i przy okazji moje
wypowiedzi przeformatowałem na formę artykułu, który udostępniam na stronę.
Kompendium - Zdarzeniologia: Jak stworzyć własny system menu (CMS - Custom Menu System) - część 1.
Omawiam krok po kroku co należy wykonać aby własne menu (na zdarzeniach) wykonać. Metoda dość znana, prosta,
używana przez wiele osób w różnych grach.
W skrócie: zablokowanie domyślnego menu, wyświetlenie opcji wyboru jako własnego menu. Brzmi prosto,
wykonanie też jest proste. Tutaj dobra wiadomość dla Ciebie - jeżeli nie potrafisz programować,
nie do końca znasz się na zdarzeniach, a chcesz wykonać własny system menu - mówię: Dasz radę! Piszę
krok po kroku co i jak wykonać i co dana opcja robi.
Przy okazji to jest część 1, nie zawiera gier demonstracyjny (dlatego mam nadzieję, że w tym tygodniu
pojawią się konkretne teksty jak dane menu wykonać w konkretnej wersji programu, gdyż są drobne różnice).
Jak przez to przebrniemy, to skoczymy do części 2 d(((_^)
Ave Twierdzowicze.
Na weekend postanowiłem załadować autorski skrypt wykonany przez jednego ze scenowych speców jeśli chodzi
o język JavaScript, EnteraVPL. Który to, zajął się zagadnieniem
jak utworzyć plik z pluginem, aby pisać własne skrypty?.
Poradnik ten, tyczy się utworzenia odpowiedniego pliku z pluginu do MV, w którym tym pluginie dopiero będzie można pisać skrypty.
Nieco skomplikowane, ale EnterVPL, bardzo dobrze sporządził opis, więc większych problemów nie powinniście mieć. Trzymajcie się wiatru!
Yeah!
Wieczór.
Nie będę ukrywał, że od kilku dni, na naszym forum jest wręcz, przeogromna aktywność, jeśli chodzi o
dyskusję użytkowników, a szczególności w kilku tematach w #zapowiedziach. Co w efekcie,
skłoniło mnie do napisania recenzji do pewnej mini gierki pt. Witch Day, której autorem
jest nasz wspaniały PInroz.
Autor, dostając informacje, że dokopałem się do jego starej gierki, nie pałał entuzjazmem, ale
zaznaczam że tytuł był tworzony na potrzeby konkursu i to jeszcze w sytuacji podbramkowej, bo
sam autor wspominał, że miał na to bardzo mało czasu. Bardziej, recenzję zamieszczam z powodu
następującego, by nadgorliwym użytkownikom pokazać, że jednak jakaś gra spod skrzydeł
ww. autora wyleciała -- ale ponownie, zaznaczam, że tytuł bardziej podchodzi pod coś luźnego,
niżeli miałby zostać wzięty za poważną produkcję.
Zapraszam was do ogrania krótkiego 15minutowego demka, zrobionym w RPGVX, w którym
wcielimy się w wiedźmę, o czerwonych włosach i odzianej w czarny kapelusz.
-- Z ciekawostek dodam, że nasze forum kilka dni temu, pobiło ponownie rekord
aktywnych użytkowników, gdzie łącznie, zgromadziło się 40 osób.
Co bardzo nas cieszy i dziękujemy za wasze zaangażowanie. Nie tylko w forum, ale też i w nasz
kanał YouTube'owy, z którego wyników, również jesteśmy bardzo zadowoleni =] - .
Dziękujemy!
Ave Twierdzowicze!
Wczoraj PInroz, zarzucił aktualizacją na scenowym forum,
gdzie zapodał potężną dawkę informacji w temacie do swojej gry pt. Anvocun,
która jest jedną z najbardziej oczekiwanych przez społeczność, w tym roku.
Po skrócie, dowiedzieliśmy się, że w grze został zmodernizowany wygląd. Do broni i zdolności
zostały dodane obszerne opisy, oraz została zaimplementowana nowa mechanika, ciemności w jaskiniach,
o której nigdy PInroz wcześniej nie wspominał.
Jeśli jesteście głodni szczegółów, zachęcam do zaklikania w poniższy odnośnik i dajcie koniecznie znać
w temacie na forum, co sądzicie o nowych zmianach.
Ave Twierdzowiczki i Twierdzowicze.
Mamy dzisiaj piątek, więc nasza redaktorka Alis zarzuca kolejnym filmikiem na scenowy kanał YT,
gdzie kontynuuję ogrywanie Under!
Ponadto Rekkimaru, dostał mocnego kopniaka, kiedy zainteresowanie jego projektem wzrosło,
a zwłaszcza poza granicami naszego kraju i zdradził, że pracuje nad kontynuacją gry!
Jeśli chcecie znać bardziej pikantne szczegóły z nowej odsłony Under, koniecznie zajrzyjcie na naszego #Discorda,
a teraz zapraszam was do obejrzenia gameplayu Alis.
Dobry.
Za oknem mamy tropikalne upały, a ponoć jutro i w czwartek ma być jeszcze gorzej :<.
Na dzisiaj wlatuje kolejny materiał z serii kursów do WPRGE, gdzie zajmiemy się omówieniem
opcji zdarzenia, pojawiających się przy wciśnięciu PPM.
Jak wiecie w RPG Makerze, mamy do dyspozycji polecenia przy wciśnięciu prawego
przycisku myszy. W WRPGE i zapewne w wielu innych silnikach, wygląda to bardzo podobnie.
Niby nic, ale takimi zagadnieniami warto też się zająć, no bo dlaczego by nie =].
Witam.
No i zaczynamy kolejny rozdział. Czerwiec trafił właśnie do kart archiwalnych, a my miejmy nadzieje, że lipiec będzie tak owocny
w ilość newsów jak poprzedni miesiąc, a jak nie, to niech będzie ich jeszcze, jeszcze więcej.
Dzisiaj informacja której w zasadzie większość się nie spodziewa, bo do naszego grona redakcyjnego dołącza nowa osoba o nicku Alis!
Koleżanka pojawiła się nie tak dawno, zaczęła się udzielać, dopytywać, pokazywać swój projekt. Jedak z samym makerem miała już
styczność dłuuuugo, długo wcześniej. Nie tylko z samym programem, bo Twierdze również odwiedzała i poznała ją lata temu.
Alis, postanowiła tchnąć w stare mury naszej 19-letniej Twierdzy, świeżego ducha i będzie zajmować się nagrywaniem filmików
na naszym kanale YouTubowym. Będzie ogrywać gry dostępne na stronie, recenzować je, oraz dzielić się informacjami z naszych
Twierdzowych kuluarów. Dodatkowo, postanowiła zająć się social mediami i działalność naszej strony, poszerzy o dodatkowe nowe profile
na stronkach jak instagram, czy promocję na swoim koncie Tik-Tikowym, gdzie ma kilkadziesiąt tysięcy obserwujących!
(miejmy nadzieję że zasięgi naszej sławnej redaktorki przełożą się na użytkowników i #czat jak i #forum będą teraz pękać w szwach!).
Tymczasem ja życzę Ci Alis samych sukcesów w naszej redakcji, wytrwałości i spokoju ducha =]
Witamy Cię w naszej rodzinie i miejmy nadzieje że zagościsz u nasz na dłużej, a czytelników, zapraszam do pierwszego filmiku z udziałem
naszej nowej redaktorki, która postanowiła ograć Under!