...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Pomoc || Zgło? nowe materiały
Strona >> Archiwum

Archiwum 2021: Lipiec


24 lipca 2021 - 19:40 (Rubin)

Ave Twierdzowiczki i Twierdzowicze!
Dzisiejszy news dedykowany jest od Allis, która nagrała kolejny gameplay z gry Under autorstwa Rekkimaru.

Jest to już ostatni odcinek z tej serii, więc zachęcam gorąco was do oglądania, a Allis szykuje kolejne materiały, które pojawią się już niebawem.
Yeah!






18 lipca 2021 - 12:00 (Reptile)

Witam wszystkich!
Ostatnio przesiadujemy przy skryptach i zdarzeniach. Tak się złożyło, że poproszono mnie o konfiguracje własnego systemu menu (chyba najgorsza rzecz, jaka mogła mnie spotkać - zdarzenia połączone z jakimś zlepkiem skryptów, które się wzajemnie gryzą). Jakimś sposobem udało się uzyskać, to co użytkownik chciał, menu było skonfigurowane i funkcjonowało poprawnie. Kolorowo być nie może, skrypt (sam od samości) generował jakieś dziwaczne błędy. Koniec końców skończyło się na tym, że go wywaliłem.

Postanowiłem zrobić prosty, własny system menu, napisałem krok po kroku co robię to i przy okazji moje wypowiedzi przeformatowałem na formę artykułu, który udostępniam na stronę.

Kompendium - Zdarzeniologia: Jak stworzyć własny system menu (CMS - Custom Menu System) - część 1. Omawiam krok po kroku co należy wykonać aby własne menu (na zdarzeniach) wykonać. Metoda dość znana, prosta, używana przez wiele osób w różnych grach.

W skrócie: zablokowanie domyślnego menu, wyświetlenie opcji wyboru jako własnego menu. Brzmi prosto, wykonanie też jest proste. Tutaj dobra wiadomość dla Ciebie - jeżeli nie potrafisz programować, nie do końca znasz się na zdarzeniach, a chcesz wykonać własny system menu - mówię: Dasz radę! Piszę krok po kroku co i jak wykonać i co dana opcja robi.

Przy okazji to jest część 1, nie zawiera gier demonstracyjny (dlatego mam nadzieję, że w tym tygodniu pojawią się konkretne teksty jak dane menu wykonać w konkretnej wersji programu, gdyż są drobne różnice). Jak przez to przebrniemy, to skoczymy do części 2 d(((_^)

Życzę spokojnej Niedzieli i miłej lektury.








17 lipca 2021 - 18:53 (Rubin)

Ave Twierdzowicze.
Na weekend postanowiłem załadować autorski skrypt wykonany przez jednego ze scenowych speców jeśli chodzi o język JavaScript, EnteraVPL. Który to, zajął się zagadnieniem jak utworzyć plik z pluginem, aby pisać własne skrypty?.

Poradnik ten, tyczy się utworzenia odpowiedniego pliku z pluginu do MV, w którym tym pluginie dopiero będzie można pisać skrypty. Nieco skomplikowane, ale EnterVPL, bardzo dobrze sporządził opis, więc większych problemów nie powinniście mieć. Trzymajcie się wiatru!
Yeah!






13 lipca 2021 - 00:00 (Rubin)

Wieczór.
Nie będę ukrywał, że od kilku dni, na naszym forum jest wręcz, przeogromna aktywność, jeśli chodzi o dyskusję użytkowników, a szczególności w kilku tematach w #zapowiedziach. Co w efekcie, skłoniło mnie do napisania recenzji do pewnej mini gierki pt. Witch Day, której autorem jest nasz wspaniały PInroz.

Autor, dostając informacje, że dokopałem się do jego starej gierki, nie pałał entuzjazmem, ale zaznaczam że tytuł był tworzony na potrzeby konkursu i to jeszcze w sytuacji podbramkowej, bo sam autor wspominał, że miał na to bardzo mało czasu. Bardziej, recenzję zamieszczam z powodu następującego, by nadgorliwym użytkownikom pokazać, że jednak jakaś gra spod skrzydeł ww. autora wyleciała -- ale ponownie, zaznaczam, że tytuł bardziej podchodzi pod coś luźnego, niżeli miałby zostać wzięty za poważną produkcję.

Zapraszam was do ogrania krótkiego 15minutowego demka, zrobionym w RPGVX, w którym wcielimy się w wiedźmę, o czerwonych włosach i odzianej w czarny kapelusz.

-- Z ciekawostek dodam, że nasze forum kilka dni temu, pobiło ponownie rekord aktywnych użytkowników, gdzie łącznie, zgromadziło się 40 osób. Co bardzo nas cieszy i dziękujemy za wasze zaangażowanie. Nie tylko w forum, ale też i w nasz kanał YouTube'owy, z którego wyników, również jesteśmy bardzo zadowoleni =] - .
Dziękujemy!


WITCH DAY

* * * RECENZJA // POBIERZ GRĘ * * *



10 lipca 2021 - 19:00 (Rubin)

Ave Twierdzowicze!
Wczoraj PInroz, zarzucił aktualizacją na scenowym forum, gdzie zapodał potężną dawkę informacji w temacie do swojej gry pt. Anvocun, która jest jedną z najbardziej oczekiwanych przez społeczność, w tym roku.

Po skrócie, dowiedzieliśmy się, że w grze został zmodernizowany wygląd. Do broni i zdolności zostały dodane obszerne opisy, oraz została zaimplementowana nowa mechanika, ciemności w jaskiniach, o której nigdy PInroz wcześniej nie wspominał.
Jeśli jesteście głodni szczegółów, zachęcam do zaklikania w poniższy odnośnik i dajcie koniecznie znać w temacie na forum, co sądzicie o nowych zmianach.








9 lipca 2021 - 19:15 (Rubin)

Ave Twierdzowiczki i Twierdzowicze.
Mamy dzisiaj piątek, więc nasza redaktorka Alis zarzuca kolejnym filmikiem na scenowy kanał YT, gdzie kontynuuję ogrywanie Under!

Ponadto Rekkimaru, dostał mocnego kopniaka, kiedy zainteresowanie jego projektem wzrosło, a zwłaszcza poza granicami naszego kraju i zdradził, że pracuje nad kontynuacją gry! Jeśli chcecie znać bardziej pikantne szczegóły z nowej odsłony Under, koniecznie zajrzyjcie na naszego #Discorda, a teraz zapraszam was do obejrzenia gameplayu Alis.






6 lipca 2021 - 19:07 (Rubin)

Dobry.
Za oknem mamy tropikalne upały, a ponoć jutro i w czwartek ma być jeszcze gorzej :<.
Na dzisiaj wlatuje kolejny materiał z serii kursów do WPRGE, gdzie zajmiemy się omówieniem opcji zdarzenia, pojawiających się przy wciśnięciu PPM.

Jak wiecie w RPG Makerze, mamy do dyspozycji polecenia przy wciśnięciu prawego przycisku myszy. W WRPGE i zapewne w wielu innych silnikach, wygląda to bardzo podobnie.
Niby nic, ale takimi zagadnieniami warto też się zająć, no bo dlaczego by nie =].


(Kliknij) Kurs nr.18: Opcje Zdarzenia.





2 lipca 2021 - 07:00 (Rubin)

Witam.
No i zaczynamy kolejny rozdział. Czerwiec trafił właśnie do kart archiwalnych, a my miejmy nadzieje, że lipiec będzie tak owocny w ilość newsów jak poprzedni miesiąc, a jak nie, to niech będzie ich jeszcze, jeszcze więcej.

Dzisiaj informacja której w zasadzie większość się nie spodziewa, bo do naszego grona redakcyjnego dołącza nowa osoba o nicku Alis!
Koleżanka pojawiła się nie tak dawno, zaczęła się udzielać, dopytywać, pokazywać swój projekt. Jedak z samym makerem miała już styczność dłuuuugo, długo wcześniej. Nie tylko z samym programem, bo Twierdze również odwiedzała i poznała ją lata temu.

Alis, postanowiła tchnąć w stare mury naszej 19-letniej Twierdzy, świeżego ducha i będzie zajmować się nagrywaniem filmików na naszym kanale YouTubowym. Będzie ogrywać gry dostępne na stronie, recenzować je, oraz dzielić się informacjami z naszych Twierdzowych kuluarów. Dodatkowo, postanowiła zająć się social mediami i działalność naszej strony, poszerzy o dodatkowe nowe profile na stronkach jak instagram, czy promocję na swoim koncie Tik-Tikowym, gdzie ma kilkadziesiąt tysięcy obserwujących!
(miejmy nadzieję że zasięgi naszej sławnej redaktorki przełożą się na użytkowników i #czat jak i #forum będą teraz pękać w szwach!).

Tymczasem ja życzę Ci Alis samych sukcesów w naszej redakcji, wytrwałości i spokoju ducha =] Witamy Cię w naszej rodzinie i miejmy nadzieje że zagościsz u nasz na dłużej, a czytelników, zapraszam do pierwszego filmiku z udziałem naszej nowej redaktorki, która postanowiła ograć Under!








Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
2002-2024