Tytuł: Wolf RPG Editor - Zapisanie pozycji bohatera.
Opracował: Rubin
Email:
rubinrpg@wp.pl
Pomoc: Lin
Email:
lin@rpg.int.pl
W tym poradniku, pokażę jak można wykorzystać funkcje zapisywania pozycji bohatera. Zapamiętanie położenia
nie tylko posłuży do wczytania początkowej pozycji bohatera, lecz przyda się również do innych zastosowań.
ZAPISANIE POZYCJI BOHATERA
WOLF RPG Edytor umożliwia zapisanie nie tylko pozycji początkowej, ale także innych pozycji, do których można przenieść gracza.
Jest to proces podobny do "Ustawienia pozycji startowej"
Po zaznaczeniu pola na warstwie zdarzeń, kliknij
PPM
i
Zapisz pozycję w bazie danych (BD)
Następnie pojawi się okno z Rejestracją lokalizacji i możliwością wprowadzenia współrzędnych:
Dane: wybierz, w którym miejscu w systemowej bazie danych zapisać pozycję
Nowa Nazwa: Nadanie nazwy dla zapisanej pozycji.
Nie ma zastosowania w grze. Funkcja ma na celu zlokalizowanie
zapamiętanej pozycji w programie. Ustaw to, co chcesz.
[ID mapy, X, Y]: autor sam wskazuje iż tutaj nie ma potrzeby nic zmieniać.
* Jeśli mapa nie jest zarejestrowana w bazie danych systemu, identyfikator mapy
nie może zostać wprowadzony automatycznie, więc rejestruj ją w
Baza danych systemu w "Ustawieniach mapy" przed zarejestrowaniem
pozycji.
[Jak zapisać pozycję bohatera ? ]
Miejsce docelowe zostało ustawione na "01" (które jest puste),
i "Testowanie Twierdza RM' została wprowadzona jako nowa nazwa dla
nowej pozycji.
Teraz po prostu kliknij OK i Twoja pozycja została zapamiętana i zarejestrowana.
Korzystając z zapamiętania pozycji bohatera, możesz użyć zarejestrowanych pozycji jako miejsc docelowych w poleceniach zdarzenia.
Nowo zarejestrowana pozycja "01: Testowanie Twierdza RM!" pojawiła się w bazie danych.
Jeśli nie pojawia się po rejestracji, powinieneś sprawdzić SystemDB Type 7 i upewnić się, że tam jest, a następnie kliknąć przycisk "Aktualizuj"u dołu bazy danych systemu.