Tytuł: Wolf RPG Editor - Tworzenie nowych zdarzeń.
Opracował: Rubin
Email:
rubinrpg@wp.pl
Pomoc: Lin
Email:
lin@rpg.int.pl
W tym kursie pokaże, jak można stworzyć nowe zdarzenie na mapie, wykorzystując
konsole i polecenia zdarzeń.
TWORZENIE NOWYCH ZDARZEŃ
Mapa posiada kilka warstw, dlatego podczas pracy z mapą nieustanny elementem będzie przełączanie między warstwami.
Jednak, tutaj skupimy się na samych zdarzeniach, więc nas będzie interesować
[4] Warstwa Zdarzeń.
Aby rozpocząć pracę, należy przełączyć i ustawić
Wybór miejsca
Przejście na warstwę zdarzeń, można zauważyć, że na mapę obiekty (kwadraciki) odpowiedzialne za zdarzenia,
stały się bardziej podświetlone i mapa w całości jest w jednolitym kolorze.
Prawy przycisk myszy uruchomi menu kontekstowe, zawierające opcje odnośnie zdarzeń. Zaś podwójne
kliknięcie w dowolny kwadrat spowoduje otwarcie okna edytora zdarzeń (bardzo dobry skrót).
Ustawienie zdarzenia
W edytorze zdarzenia, należy uzupełnić zdarzenie wedle upodobań. Można ustawić jakąś grafikę i wprowadzić proste polecenie.
Aby ustawione zdarzenie zapisać na mapie, należy nacisnąć przycisk
[OK].
Zdarzenie gotowe!
Po zakończeniu edycji i zatwierdzeniu zdarzenia przy pomocy
[OK], zdarzenie zostanie ustawione na mapie jako ikonka.
Jeżeli zdarzenie posiada grafikę, to owy kwadrat będzie symbolizował wybraną grafikę. Należy pamiętać, że ten kafelek odpowiada za początkową
lokalizację tego zdarzenia na tej mapie.