Tytuł: Wolf RPG Editor - Polecenia Zdarzeń: Wstęp
Opracował: Rubin
Email:
rubinrpg@wp.pl
Pomoc: Lin
Email:
lin@rpg.int.pl
POLECENIA ZDARZEŃ: WSTĘP
Polecenia zdarzeń to są gotowe komendy dla zdarzeń przygotowane w programie.
Wprowadzanie poleceń do zdarzeń można porównać do programowania; użytkownik wprowadza kod, by uzyskać pewnego rodzaju efekt.
Różnica jest taka, że tych linijek kodów się nie wprowadza z pamięci za pomocą klawiatury, tylko przy pomocy okna (polecenia zdarzenia)
należy wskazać opcje, jakie mają zostać wyświetlone.
Bardzo łatwa i wygodna metoda tworzenia. Poleceń jest bardzo dużo, a tak naprawdę, to wystarczy poznać tylko kilka z nich,
w celu stworzenia grywalnej gry!
Poniżej spis dostępnych poleceń, podzielonych na strony, oraz krótki opis.
Naciśnij na nazwę polecenia, aby przejść do szczegółowego opisu.
Wiadomość: Wyświetlenie tekstu podczas gry.
Pokaż wybór: Wyświetlenie opcji wyboru w oknie wiadomości w czasie gry.
Zmień zmienną: Zarządzanie systemową wartością zmiennych
Zarządzanie BD: Zarządzanie Bazą Danych: użytkownika, systemową, zmiennych
Ustaw wyraz: Wczytuje specjalne wartości określonej zmiennej do obliczeń.
Ustaw zmienną: Zarządzanie wartością zmiennej, ustalenie wartości bądź zmiana.
Warunek liczby: Spełnione kryteria liczbowe uruchomią jedną z wskazanych ścieżek poleceń.
Warunek wyraz: Spełnione kryteria słowne uruchomią jedną z wskazanych ścieżek poleceń.
Obsługa klawiszy: Spełnione kryteria wciśnięcia klawisza uruchomią jedną z wskazanych ścieżek poleceń.
Obraz: Wyświetlenie obrazka na ekranie.
Efekty: Wyświetl efekty animacji w trakcie gry na zdarzeniu, obrazku, mapie
Ustaw dźwięk: Natychmiastowe odegranie wybranej muzyki (BGM,BGS,SE)
Zapisz/Wczytaj: Zapisz, lub wczytaj zapamiętane wcześniej dane z pliku
Grafika drużyny: Zmień grafikę postaci gracza, lub członka drużyny
Tileset: Zmień tymczasowo właściwości chipów albo dokonaj edycji samej mapy.
Teleport: Zmiana aktualnego położenia bohatera na mapie. Ustalenie przejście między mapami.
Zarządzanie: Szereg dodatkowych zdarzeń (ruch zdarzenia, pętla, przejście do ekranu tytułowego
Typowe Zdarzenia: Wywołanie typowych zdarzeń z bazy danych, bądź zdarzeń z aktualnej mapy.
Jak wywołać okno polecenia zdarzeń [?]
1. Ustawiamy warstwę zdarzeń na mapie
2. Klikamy LPM w dowolne miejsce na mapie
3. Następnie w Oknie poleceń zdarzeń kliknąć w pasek LPP
4. Zostanie wywołane okno do wprowadzenia poleceń zdarzeń.