Tytuł: Wolf RPG Editor - Polecenie Zdarzenia: Warunek liczby
Opracował: Rubin
Email:
rubinrpg@wp.pl
Pomoc: Lin
Email:
lin@rpg.int.pl
POLECENIE ZDARZENIA: WARUNEK LICZBY
Polecenie tworzy określony warunek sprawdzający, który prowadzi do rozgałęzienia zdarzenia, czyli co się stanie
jeżeli warunek jest spełniony, albo nie spełniony.
Można go jednocześnie zastosować do trzech zmiennych
Grupa zmiennej: Wybierz grupę zmiennej do przypisania (Własną, Zmienną, Systemową, Z Bazy Danych) i wyznacz konkretną zmienna do wyznaczenia warunku.
Wartość: Wyznacz konkretną wartość do spełnienia warunku, czy ma być równa, dodania, czy ujemna. Np. Jeśli ustawisz Warunek: Zmienna [Pniak] == 5. Polecenia zdarzeń zostaną uruchomione w momencie jeśli suma będzie wynosić tylko 5 (nie więcej i nie mniej) - Natomiast jeśli np zostanie ustawiony warunek (Większe lub równe), to w tym momencie jeśli Wartość zmiennej [Pniak] == 5 lub np [Pniak] == 9 - warunek i tak zostanie spełniony.
Większe niż: Jeśli wartość zmiennej jest większa niż wskazana w warunku
Większe lub równe: Jeśli wartość zmiennej jest większa lub równa niż wskazana w warunku
Równe: Jeśli wartość zmiennej jest równa jak ta wskazana w warunku
Mniejsze lub równe: Jeśli wartość zmiennej jest mniejsza lub równa niż wskazana w warunku
Mniejsze niż: Jeśli wartość zmiennej jest mniejsza niż wskazana w warunku
Różne od: Jeśli wartość zmiennej jest inna niż ta konkretnie wskazana w warunku
Op bitowy: Koniunkcja binarna jest procesem stosującym na liczbach naturalnych,
wykonując operacje na cyfrach zapisów binarnych tych liczb. Wynik
zawiera jedynki na tych pozycjach, na których w obydwu ciągach
występuję jedynka.
Przykład:
3 = 0 1 1
5 = 1 0 1
- - -
0 0 1
Liczba/Zmienna:-
- Liczby
Do konkretnie podanej wartości, która wynosi: -9999999 do 9999999
- Zmiennej
Do wartości zawartej w innej zmiennej. Zmienną należy wskazać za pomocą rozwiniętej listy
Inne zdarzenie jeśli warunek się nie spełni:
Jeśli gracz nie będzie spełniał kryteri w zdarzeniu gdzie jest wyznaczony warunek, można ustawić polecenia zdarzeń, które włączą sie w momencie kiedy gracz nie spełnia warunku.
np.
[Jeśli gracz zbierze 5 pniaków] --> dostaje informacje: Brawo! udało się! dziękuje!
[Jeśli gracz nie posiada 5 pniaków] --> ej, wróć się do lasku i poszukaj dokładniej! muszą gdzieś jeszcze być!
Ustaw Warunek dla jednej zmiennej: Zaznaczenie tego wariantu powoduje że warunek dotyczyć będzie tylko jednej zmiennej z dostępnych trzech, do wyznaczenia.
Czyść: Czyści dotychczas wprowadzone zmiany w oknie warunku
Wstaw: Zamieszczasz polecenie warunku w konsoli poleceń zdarzeń.