Tytuł: Wolf RPG Editor - Sterowanie.
Opracował: Rubin
Email:
rubinrpg@wp.pl
Pomoc: Lin
Email:
lin@rpg.int.pl
STEROWANIE
Włączenie i Wyłączenie programu
- Aby uruchomić edytor, uruchom plik Editor.exe w folderze edytora WOLF RPG.
- Aby zamknąć Edytor, możesz kliknąć przycisk [X] w prawym górnym rogu okna. Możesz także zamknąć Edytor poprzez
kliknięcie "Plik", a następnie "Zamknij edytor"
Rozpoczęcie i zakończenie gry
- Aby rozpocząć grę, uruchom Game.exe w wyodrębnionym folderze WOLF RPG Editor.
- Aby zamknąć grę, w dowolnym momencie możesz przytrzymać Alt na klawiaturze i nacisnąć F4. W trybie okienkowym możesz
kliknij także przycisk [X] na pasku tytułu okna.
Sterowanie w grze
- Istnieją cztery podstawowe elementy sterujące w grach: przyciski kierunkowe, przycisk Potwierdź, przycisk Anuluj
i przycisk podrzędny. Te funkcje są wykonywane przez naciśnięcie następujących klawiszy.
Strzałka w górę: Ruch bohatera w górę
Strzałka w dół: Ruch bohatera w dół
Strzałka w lewo: Ruch bohatera w lewo
Strzałka w prawo: Ruch bohatera w prawo
Klawisz enter: Klawisz akcji
Klawisz Shift/C: Dodatkowe operacje
Klawisze Esc, Numpad, 0, Backspace, Insert: Klawisze anulacji
Podstawowe fukcje przypisane do klawiszy, jednak proszę pamiętać że w grach, mogą ich funkcje zostać zmienione.
Przyciski kierunku: odpowiadają za ruch bohatera
Przyciski potwierdzenia: potwierdza wybory. Prowadzi rozmowę oraz sprawdza wydarzenia pod lub przed bohaterem.
Przycisk anulacji: anuluje wybory. W systemie podstawowym (przykładowy silnik gry) otwiera menu.
Przyciski dodatkowych operacji: Używane do funkcji innych niż powyższe. W systemie podstawowym np. (przykładowa gra demo) umożliwia przyśpieszenie rozgrywki.
(Niektóre klawisze funkcyjne mają specjalne zastosowania)
F4: Zmienia rozmiar okna (tylko tryb okienkowy). Możesz przełączać się między następującymi trzema rozmiarami w kolejności:
- 320x240 (400x300) (tylko jeśli tryb graficzny to "Tryb 3D")
- 640x480 (800x600) (rozmiar domyślny)
- Fullscreen: pełny ekran (maksymalny rozmiar, który pasuje do ekranu; zwiększa nieco obciążenie przetwarzania)
F5: Zmienia poziom skalowania klatek. Jeśli użyjesz małej szybkości rysowania, przetwarzanie przyspieszy (ale ruch nie
będzie płynny).
F11: Maksymalizuje okno gry. Naciśnij ponownie, aby powrócić do normalnego trybu.
F12: Powrót do ekranu tytułowego. Podczas gry testowej, dostępne są również dodatkowe funkcje.
PrintScreen, ScrollLock, Pause: Robi zrzut ekranu. Pliki są zapisywane w folderze z grą demo.