...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 39 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGUNITE
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Commander
Eden Universe
Pogromca II
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Goniec RM (Archiwum)
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
Dragon Ball Great


Informacje || Zgłoś nowe materiały
Download >> Programy

Wybór Bohatera


Wstęp
Witam serdecznie.
Chciałbym wam przedstawić kolejną zdarzeniówkę wykonaną na nowym silniku Wolf RPG Editor



Tak jak pierwszy, ten również należy do banalnych projektów, ale zważając na specyfikę programu, uznałem że w ramach wprowadzenia nowego użytkownika programu, warto nawet i takie "Lekcje" prezentować i ukazywać jak można wykonać bardzo proste funkcje, a z czasem przejdziemy do tych bardziej zaawansowanych.

Zdarzeniówka nazywa się Wybór Bohatera i prezentuje funkcję w jakim sposób możemy zmienić głównego bohatera, jego nazwę, klasę, statystyki, charset i wiele, wiele więcej.

Wykonanie

Na początku do wyboru 3 bohaterów [HGS, Reptile, McLaen] - (przy wykorzystaniu funkcji Pokaż Wybór) i do każdego z tych bohaterów jest przypisana konkretna wartość zmiennej. Bardzo ważne jest ustawienie powyższych zmiennych, ponieważ jest to kluczowa sprawa, do funkcjonowania, całości. Więc wybieramy kolejno polecenia: 1. Pokaż wybór i dalej 2. Zmień Zmienną
HGS - Zmienna [Bohater == 1]
Reptile - Zmienna [Bohater == 2]
McLaren - Zmienna [Bohater == 3]

(Poniżej, załączam screen jak ustawić zmienną)



Kiedy mamy już ustawioną fukncję wyboru bohatera, musimy pamiętać, aby Gracz (czyli bohater) którym się poruszać, również zmienił wygląd, nazwę i statystyki!
Do tego będzie potrzebne, wykorzystanie funkcji Wywołanie Typowego Zdarzenia w którym ustawimy zmianę:
- Nazwy [name]
- Klasy [title]
- Charsetu [walk graphic]
- BattleCharu [face graphic]




[CO WAŻNE]
W typowym zdarzeniu przy: Wywołaj Typowe zdarzenie, ustawiamy: (odpowiada to zmiany odnośnie gracza) i dalej ustawiamy kolejno:

Target Hero? i wybieramy: 12:Wolfar <-- jest to nasz Bohater, którym porusza się gracz. To Change?: 0.Name <-- odpowiada za zmianę imienia bohatera. New String: [imię] <-- tutaj wprowadzamy imię bohatera na jakie ma zostać zmienione.

i kiedy to ustawimy, klikamy OK i mamy w poleceniu zdarzeń:
||Wywołaj zdarzenie: Typowe6: [o Change Hero Data] / 12:Wolfarl /0:Name /HGS

w taki sam sposób ustawiamy Title
Target Hero? i wybieramy: 12:Wolfar <-- jest to nasz Bohater, którym porusza się gracz. To Change?: 1.Title <-- odpowiada za zmianę klasę bohatera. New String: [nazwa klasy] <-- tutaj wprowadzamy imię bohatera na jakie ma zostać zmienione.

po ustawieniu klikamy OK i mamy w poleceniu zdarzeń:
||Wywołaj zdarzenie: Typowe6: [o Change Hero Data] / 12:Wolfarl /1:Title /Rycerz

Kolejny przechodzimy do zmiany charsetu oraz obrazka który będzie wyświetlany w Menu czuli: - [walk graphic] i [face graphic]
[walk graphic] - zmiana charsetu
Target Hero? i wybieramy: 12:Wolfar <-- jest to nasz Bohater, którym porusza się gracz.
To Change?: 2.Walk Graphic <-- odpowiada za zmianę charsetu bohatera
New String: [nazwa pliku] <-- tutaj wprowadzamy lokalizacje obrazka z folderu z grą. czyli np. CharaChip/[Chara]Fighter1_USM.png
[nazwę należy wprowadzić bardzo dokładnie, ponieważ w przypadku pomyłki, wywali błąd]

Po ustawieniu, klikamy OK i mamy w poleceniu zdarzeń:
||Wywołaj zdarzenie: Typowe6: [o Change Hero Data] / 12:Wolfarl /2:Walk Graphic /CharaChip/[Chara]Fighter1_USM.png

I taką samą metodą ustawiamy face graphic:
[face graphic] - zmiana obrazka
Target Hero? i wybieramy: 12:Wolfar <-- jest to nasz Bohater, którym porusza się gracz.
To Change?: 3.Face Graphic <-- odpowiada za zmianę obrazka bohatera
New String: [nazwa pliku] <-- tutaj wprowadzamy lokalizacje obrazka z folderu z grą. czyli np. Picture/FaceGraphic_Hgs.png
[nazwę należy wprowadzić bardzo dokładnie, ponieważ w przypadku pomyłki, wywali błąd]

Po ustawieniu, klikamy OK i mamy w poleceniu zdarzeń:
||Wywołaj zdarzenie: Typowe6: [o Change Hero Data] / 12:Wolfarl /2:Face Graphic /Picture/FaceGraphic_Hgs.png

Drobna uwaga: Funkcję możemy zastosować na dwa sposoby, za pomocą warunku, lub zdarzenia Wywołaj Typowe Zdarzenie, które wkleimy pod opcją [pokaż wybór] razem ze zmienną. (Ja wykorzystuje warunek)



No i w zasadzie mamy już ustawione:
1. Zmienną odpowiedzialną za funkcjonowanie po wyborze bohatera. 2. Zmiane wyglądu bohatera.

Kiedy bohater zostanie wybrany, czas dostosować otoczenie i pozostałe zdarzenia do wyboru bohaterów. Czyli np. Jeśli wybiorę Reptile, lub McLarena, i którymś z nich podejdę do NPC w mieście, należy ustawić odpowiednie funkcje jak wyświetlanie wiadomości np.

[Wybrałem Reptile] --> Podchodze do NPC i on wita się ze mną --> Doberek, miło Cię widzieć Reptile!
[Wybrałem McLarena] --> Podchodze do NPC i on wita się ze mną --> Doberek, miło Cię widzieć McLaren!

Lub możemy to zrobić na zasadzie zadań np NPC który chce porozmawiać z Mc.Larenem
[Wybrałem McLarena] --> Podchodze do NPC i rozmawiam --> Cześć McLaren, czekałem na Ciebie, zrobisz dla mnie przysługę i dostarczysz mi miksturkę HP?
[Wybrałem Reptile] --> Podchodze do NPC --> Hej, czekam tutaj na Reptile!, nie widziałeś go może?

Właśnie za takie funkcjonowanie jest odpowiedzialna zmienna, którą ustawialiśmy powyżej, czyli McLaren - Zmienna [Bohater == 3] Możemy takie działania, zrobić na dwa sposoby, za pomocą Warunków, lub za Pomocą Stron w Zdarzeniu (wykorzystującą zmienną)

Ustawienie za Pomocą Stron:





Ustawienie za Pomocą Warunku:



Jedno i Drugie zastosowanie jest bardzo proste do wykorzystania, więc uważam że nie ma co tutaj objaśniać. Każda wartość zmiennej Zmienna:Bohater == 0, tak jak pisałem powyżej jest przypisana do konkretnego bohatera i dalej możemy układać wszystkie zdarzenia, napotykanie potworów w walce, możliwość kupna przedmiotów, znajdywanie broni w skrzyni, itd, możemy dostosować pod każdego bohatera, którym aktualnie gramy!

Zakończenie
I to na tyle.
Nie przerażać się ilością tekstu, może wydawać się to straszne ponieważ jest tego dużo, ale tak na poważnie jest to robota na 15 minut. Zmienna i Zmiana grafik bohatera, Warunki - Całe funkcjonowanie ogranicza się do zaledwie trzech funkcji, a w zasadzie można to zrobić, na samych zmiennych z wykorzystaniem stron.
Mam nadzieję że zadarzeniówka się spodoba - zachęcam do pobrania gierki demo, a w razie potrzeby komentowania poniżej, postaram się pomóc.


Autor: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl
Pobierz:
  • Wybór bohatera (gra demo)


  • Twierdza RPG Maker || RPG Maker Polska
    2002-2024