Aktualności

 
 
 
Scenówkowo - przegląd gier scenowych
(ravenone)

W ostatnich latach powstało wiele gier nawiązujących do naszej wąskiej, RMowej społeczności. Jedni scenę potraktowali jako dobry materiał na fabułę do gry, inni okazję do pośmiania się, a kolejni zgrabnie wpletli pojedyncze elementy do swoich projektów. Już za chwilę przedstawię listę tych bardziej znanych pozycji. Całość podzielona na projekty z Ultimy i Gospody, jako że tematycznie jedne od drugich znacznie się różnią. Co ciekawe, istniejące wcześniej fora - rmxp.pl czy zamthir nie pochwaliły się żadną grą scenową. Jeśli o czymś zapomniałem dajcie znać:).
Kolejnym przykładem scenowych produkcji jest Virtua Twierdza. To forma krótkiej historyjki w rpg makerze nawiązującej do Twierdzy RPG Makera. Do tej pory wyszło 9 odcinków, do pobrania, rzecz jasna, na rpgmaker.pl. Innym scenowym projektem był Spamthirowy Bombowiec autorstwa Prekiego. Jest to opowieść o scenowych wojownikach toczących bój z tajemniczą organizacją, która ma na celu popsucie sceny RPG Makera.
Zanim omówimy gry stricte scenowe, wspomnę jeszcze o licznych nawiązaniach do poszczególnych for i twórców. Amadik w Perfect World umieścił kilka smaczków, jeśli dobrze poszukacie, znajdziecie m.in.: obraz z avatarem Jazza na ścianie, wzmniankę o Tokei czy artykuł o krytyku filmowym Z-Techu. W Shtampie Noruja pojawia się Elroar, główna postać z Wrót Arkany. W rewanżu w drugiej części WA pojawił się heros ze Shtampa, a także Darnog (tytuł projektu HellKillera).

Gospoda

Co z bocianem, Rahim? (Zombik)
Jeden z wielu projektów Lorda Drachanela, ale jedyny opowiadający o tematyce ściśle scenowej. Mnóstwo postaci - Mateusz w roli antagonisty, sławne bociany, X-tech, Jazz i wiele innych osób z naszej społeczności i niezły humor. Z drugiej strony - średnia mechanika: dużo biegania i monotonne walki.

Spamthirowy czołg (Skaci'u)
Głównym tematem gry było istniejące wówczas forum Zamthiru. Z Tsukurogródu wyruszają w podróż bohaterowie projektu Skacia, czyli: X-tech,Preki, Mikan i sam autor. Spamthirowy Czołg to dobrze zrobiona zręcznościówka: mamy tu elementy skradanki, sterowanie czołgiem i walki wręcz. Obowiązkowa pozycja każdego scenowicza.

Z archiwum Tsukuru (Preki)
Podobnie jak w projekcie Skacia, również i tutaj przewijają się ci sami bohaterowie. Spotkamy wiele znanych miejsc takich jak: Świątynia Titka, Zamthir, CS Studio czy Twierdza. Morderczy ABS w dobrej oprawie graficznej no i X-tech jako Ninja:).

Ultima

Kejbyl (Yoroiookami)
Yoroiookami postanowił wydać Kejbyla z okazji urodzin jednego z moderatorów Ultimy - dla Kable'go. Jak się nie trudno domyśleć, spotkamy całą masę użytkowników z Ultimy ze złą czarownicą Ayene na czele. Świetne teksty i humor, kilka smaczków w mechanice gry sprawiło, że projekt cieszył się sporym zainteresowaniem na starym forum Ultimy, a sam autor wydał drugą część Kejbyla.

Rytuał Krwawego Księżyca (Cyklop)

W królestwie Ultimy znudzona władza urządza konkursy, w których śmiałkowie walczą ze sobą. Przegranych spotyka straszna kara - usunięcie konta z forum. Projekt Cyklopa przedstawia użytkowników forum w krzywym zwierciadle. Ciekawe charsety i błyskotliwy humor to plusy produkcji. Godzina grania w RKK gwarantuje poprawę humoru.

Shikima Kingdom (TagTeam)
Nie jest to gra bezpośrednio opowiadająca o scenie, ale sporo w niej postaci nawiązujących do ultimowiczów (Ozzma,Sae, Lartarin, Sabikkovitch, Steel Woolf). A wisienką na torcie są "rozmówki" na końcu gry w wykonaniu pań z Ultimy. Ogólnie Shikima to świetny humor i szybka akcja. Czekamy na drugą część!

Ultima Christmas (Yoroiookami)
Gra świąteczna jest adresowana do wszystkich użytkowników forum Ultimy. Autor zafundował nam przygodę jako bohaterka/bohater, który poprzez podejmowane przez siebie decyzje wychodzi na grzecznego lub trochę mniej grzecznego. Przybytek imienia pani pomarańczowej (Ayene), to główna arena zmagań, w której przychodzi nam wykonywać świąteczne dobre uczynki.