Poradniki

 
 
 
Tutorial mappingu w XP
Grassland
(Melvin)

Witam! Patrząc na fatalne mapki i związane z tym fatalne gry postanowiłem napisać kurs mappingu. Zaczynajmy!

WARSTWY
Warstwa 1 - Tylko i wyłącznie do podłoża.
Warstwa 2 - To co ma być na podłożu, ale przykryte przez warstwę 3.
Warstwa 3 - To co ma być na samej górze góruje nad innymi warstwami.
Warstwa zdarzeń - Zdarzenia na mapie.

Krok 1 - Podłoże
Aby zrobić dobre podłoże trzeba się wykazać odrobiną fantazji i wyobraźni. Rób tak, aby wyglądało naturalnie.
Zróbmy teraz drogę i trawę.
Warstwa 1:


Krok 2 - Rośliny i drzewa
Przechodzimy teraz na 2 i najważniejszą warstwę. Najważniejszą, dlatego że na tej warstwie znajdują się praktycznie wszystkie elementy świata gry. Tak jak w przypadku robienia podłoża, musimy pamiętać o naturalności. Postawię teraz kilka krzaczków i drzewek.
Warstwa 2:


Teraz postawmy kilka drzewek i oczyśćmy podłoże pod drzewami z krzaków.
Warstwa 3:



Krok 3 - Dodatki
Teraz będziemy operować na warstwie 2 i 3. Dodajmy więc naturalne obozowisko na rozdrożach i jego podłoże.
Warstwa 2:


Teraz dodajmy urozmaicenie podłoża na warstwie 1 i całe obozowisko na warstwie 3. Usunąłem również trzy krzaki, które wyglądały dość dziwnie na piaskowym podłożu.
Warstwa 1:


Warstwa 3:



Ważne jest, aby robiąc mapki nie starać się zbytnio, bo gdy się staramy to gorzej nam idzie. Najlepszy jest zawsze pierwszy raz. Pierwszy raz postawiona droga jest dobra, natomiast poprawiona, na ogół gorsza. Pamiętaj, również że wiele takich samych obiektów na mapie zaniża estetyczność i naturalność mapy.

Całość prezentuje się tak:


Wiem, że mogło być lepiej, ale taka mapka trzyma grę na poziomie dobrym. W następnym poradniku napiszę jak robić mapki ze skałami, górami, domy i ich wnętrza, oraz jak dobrze dopasować zdarzenia do mapek.