...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Tsukuru Archive
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce
Subiektywnie o Tekstowych Grach Fabularnych i nie tylko



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problemy z RPGME || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker 2000 & 2003



RPG Maker 2003 jest bardzo podobny do wersji 2000, może wręcz powiedzieć, że jest identyczny, różni się tylko paroma rzeczami. Otrzymał kilka nowych poleceń zdarzeń, materiałów, ilość zmiennych i przełączników została powiększona, energia potworów jak i poziom bohatera tak samo. Najbardziej jednak rzuca się w oczy system walki, który jest przez większość osób uwielbiany. Walka jest przedstawiona z boku, widać przeciwników oraz bohaterów, przypomina system walki z gry Final Fantasy. Ilość kolorów nadal jednak pozostaje 256, jednak to nie przeszkadza w stworzeniu pięknej gry.


UWAGA!!
Seria programów RPG MAKER należy do oprogramowania komercyjnego (płatnego). Z tego też powodu zalecamy pobrać oprogramowanie bezpośrednio ze strony producenta. Zaleca się też dokonanie zakupu licencji na oficjalnej stronie programu.





Menu:
  • Opis - szerszy opis programu, screeny, prezentacja
  • Kursy - Krok po kroku, nauka obsługi programu
    - RPG Maker 2000 - Kurs do programu by 7-Mały-7 (PDF)
    - RPG Maker 2000 tutorial by P.I.T.E.R (piotr1192@02.pl)(PDF, ODT)
    -
    RPG Maker 2000 All-in-one Tutorial (ver.1.00) by Moyzesh, Qczen, Summoner, Fixxx (DOC)

  • Zdarzeniówki - rozwiązania techniczne za pomocą zdarzeń, które urozmaicają grę
  • Zasoby:
            Backdrop (Tła walki),
            Battle (Animacje walki),
            Battle 2 (większe animacje walki),
            Battlecharset (Animacja bohatera (podczas walki)),
            Battleweapon (Animacje broni podczas walki)
            Charset (Animacja bohatera na mapy),
            Chipset ("Kafelki"),
            Faceset (Grafika twarzy),
            Gameover (Ekran końca gry),
            Monster (potwory/przeciwnicy),
            Panorama,
            System,
            Title (ekran tytułowy)
            Full pack (pełny zestaw grafik w konkretnym stylu)