...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 1 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przegl?darce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
ZAYKOWORKS





Informacje || Problemy z RPGXP || Zgłoś nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP



RPG Maker XP jest programem, który tworzenie gier RPG przenosi na całkowicie nowy poziom. Pierwszą istotną zmianą jest zwiększenie liczby kolorów z 256 na 24 bit, poprzednia rozdzielczość 320x240 została powiększona dwukrotnie (czyli 640x480). Wprowadzono także nową warstwę do rysowania map, co pozwala na ich upiększanie różnymi elementami. Najważniejszą jednak nowością jest wprowadzenie języka programowania ruby (RGSS), który w prosty sposób umożliwia zmianę takich elementów jak walka, menu, czy cały system gry (np. z RPG na typową platformówkę!). Minusem jest natomiast konieczność opanowania języka, który nie jest łatwy. Jednak po jego opanowaniu nic już nie stoi na przeszkodzie, by stworzyć swój wymarzony projekt.

Menu:
  • Opis - szerszy opis programu, screeny, prezentacja
  • Kursy - Krok po kroku, nauka obsługi programu
    - RPG Maker XP - Kurs do programu RPGXP oraz Ruby by Raven/Uzjel & Sozan (PDF)
    - Poradnik do RGSS (RPG Maker XP) - Wprowadzenie do języka Ruby by Pajper (PDF)
    - Poradnik do RGSS. Część II - Zaawansowany kurs języka Ruby by Pajper (PDF)

  • Skrypty Ruby - skrypty nadające całkowicie nowe znaczenie, rozrywkę dla projektu
  • Zdarzeniówki - rozwiązania techniczne za pomocą zdarzeń, które urozmaicają grę
  • Zasoby:
            Animations (Animacje walki)
            AutoTiles (Tilesety samotwórcze)
            Battlebacks (Tła walki)
            Battlers (Grafika bohatera i potwora)
            Characters (Animacja bohatera)
            Fogs (Mgły)
            Game Over (Ekran końca gry)
            Icons (Ikonki)
            Panoramas (Panorama)
            Tilesety ("Kafelki" do tworzenia mapy)
            Title (Ekran tytułowy)
            Transitions (Grafika przejścia)
            Windowskins (Skóra okna)