...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 2 )
Forum
Księga Go¶ci
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
Sim RPG 95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Anime Gakure
Polska Manga
Dragon Ball Nao
Słodki Flirt - gra o randkach
Radio Aoi - najlepsze radio z muzyk± azjatyck±
Alchemic
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA — największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
fallout walkthrough, fallout playground, video game walkthrough, playground, walkthrough, games
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przegl±darce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problemy z RPGXP || Zgło¶ nowe materiały
RPG Maker :: RPG Maker XP



RPG Maker XP jest programem, który tworzenie gier RPG przenosi na całkowicie nowy poziom. Pierwsz± istotn± zmian± jest zwiększenie liczby kolorów z 256 na 24 bit, poprzednia rozdzielczo¶ć 320x240 została powiększona dwukrotnie (czyli 640x480). Wprowadzono także now± warstwę do rysowania map, co pozwala na ich upiększanie różnymi elementami. Najważniejsz± jednak nowo¶ci± jest wprowadzenie języka programowania ruby (RGSS), który w prosty sposób umożliwia zmianę takich elementów jak walka, menu, czy cały system gry (np. z RPG na typow± platformówkę!). Minusem jest natomiast konieczno¶ć opanowania języka, który nie jest łatwy. Jednak po jego opanowaniu nic już nie stoi na przeszkodzie, by stworzyć swój wymarzony projekt.

Menu:
  • Opis - szerszy opis programu, screeny, prezentacja
  • Kursy - Krok po kroku, nauka obsługi programu
    - RPG Maker XP - Kurs do programu RPGXP oraz Ruby by Raven/Uzjel & Sozan (PDF)
    - Poradnik do RGSS (RPG Maker XP) - Wprowadzenie do języka Ruby by Pajper (PDF)
    - Poradnik do RGSS. Czę¶ć II - Zaawansowany kurs języka Ruby by Pajper (PDF)

  • Skrypty Ruby - skrypty nadaj±ce całkowicie nowe znaczenie, rozrywkę dla projektu
  • Zdarzeniówki - rozwi±zania techniczne za pomoc± zdarzeń, które urozmaicaj± grę
  • Zasoby:
            Animations (Animacje walki)
            AutoTiles (Tilesety samotwórcze)
            Battlebacks (Tła walki)
            Battlers (Grafika bohatera i potwora)
            Characters (Animacja bohatera)
            Fogs (Mgły)
            Game Over (Ekran końca gry)
            Icons (Ikonki)
            Panoramas (Panorama)
            Tilesety ("Kafelki" do tworzenia mapy)
            Title (Ekran tytułowy)
            Transitions (Grafika przej¶cia)
            Windowskins (Skóra okna)