Archiwum 2009: Luty
25 lutego 2009 - 19:08 (Reptile)
Konbanwa
Nic nadzwyczajnego w dzisiejszym dniu się nie wydarzyło. Dział Music został troszeczkę poprawiony - mianowicie zostały dodane 2 nowe packi od Johna oraz
odnośnik do Rock Midi. Postanowiłem także dodać skrypcik od RATIego do RPGVX. Niektórzy powiadają, że dość prosty skrypcik i nie potrzebny, ale
tak w zasadzie może się komuś przyda. Pamiętajcie tylko aby zamieścić później autora w podziękowaniach.
Jya!
19 lutego 2009 - 11:22 (Reptile)
Ohayoo
Tak, wiem wiem, 8 lutego miała być czystka redaktorów i w ogóle newsy, no niestety nie wyszło tak jak to reptile planował (zawsze pójdzie coś nie tak). Nie bawimy się w kotka i myszkę tylko przechodzimy
do sedna sprawy - w redakcji pozostały jeszcze 3 osoby: Sozan (który ma aktualnie ciężką sytuację z czasem, tak jak wszyscy zresztą, ale udziela się od czasu do czasu na
forum więc dajmy że jest usprawiedliwiony), Johnfox (który nie jest w stanie pisać newsów jeszcze - ale jak przyjdzie na to odpowiednia pora, to zapewne zacznie...
podobnie jak i sozan) no i reptile, który jak widać też nie ma najlepiej z czasem, ale zawsze się coś znajdzie. Jeżeli wybierać pomiędzy projektem,
a Twierdzą - to myślę, że tutaj nie ma co wybierać prawda? Ciekawi was może co będzie dalej, czas to okaże - natomiast miejsce
dla zwiadowców jest wolne no i zarezerwowane dla ambitnych ambitnych zdolnych makerowców.
Teraz może jednak lepsza sprawa, skoro nasza scena zaczyna się powoli wykruszać z tych wszystkich pokemonów
i innych nierobów (a jak widać zostają sami wytrwali), myślę że będzie można się jakoś dogadać z nimi i zabrać się za jakąś odbudowę czy
coś (po co?), aby nam się lepiej żyło oraz żebyśmy byli dumni z tego że jesteśmy makerowcami. Przykładów daleko szukać nie trzeba - chociażby sam reptile. 19 luty, przeklęta data - chociażby
się palilo, waliło, w kosmosie, czy na oceanie - newsik pojawi się na stronie. To taka skromność. No ok., inny przykład: Emdi. Kilka miesięcy
temu (jak nie lat już) podesłał gierkę, ym, dokładniej demo gry
nie tak dawno podesłał nowe oficjalne
demko gry. Zapraszam do pobrania, gdyż naprawdę warto (tylko 35 MB). Dawno nie mieliśmy nowych gier na stronie - Emdi natomiast poprawił swoje demko i NADAL pracuje
nad grą. Widać, że chce po prostu wydać pełną wersję gry. Mam nadzieję, że mu się to uda.
No i w zasadzie to by było na tyle... Znowu się rozpisałem na kilka linijek, chyba pora wrócić do
normalnego trybu newsów (czyli ODJ: Ohayoo, dodaje to, Jya na).
Jya!
1 lutego 2009 - 19:36 (Reptile)
Ostatnio coś zaczynają jakieś plotki puszczać na forum, że ponoć ma wyjść jakiś nowy RPG Maker.
W tym momencie mi włosy zaczęły wypadać. W szczególności dla użytkowników Gospody, postanowiłem napisać troszeczkę dłuższego newsa na temat tego czegoś, żeby nie było jakiś wątpliwości.
Zaczniemy może od wspaniałego faktu:
to nie nowy jest RPG MAKER. Uff, nie ma paniki, możemy spać spokojnie. Nowy produkt enterbraina nosi
nazwę
Akushon Ge-mu Tsukuru (Action Game Maker): czyli program umożliwiający nam tworzenie prostych gier akcji, platformówek, strzelanek,
i także Action RPG. Panowie - pozwólcie, że reptile wypowie się (czytajcie przypomni do czego służy RPG Maker) za scenę RPG Makera: NAS interesuje tworzenie
gier w RPG MAKERZE. Gier JRPG - 1 player - offline - itp. nadążacie? OK. Głównie coś takiego nas interesuje, istnieje możliwość tworzenia innego
rodzaju gier w RM (są zapaleńcy, Rhomiki, Chocobo Panic, jakieś CommandoXP itp., tytuły, które są czymś innym niż JRPG, no ale zrobione
na RPG Makerze, pozdrawiam ich twórców). Ten program natomiast skupia się na tworzeniu gier akcji - więc trzeba będzie kombinować
aby stworzyć w tym gierkę RPG (a po co mamy utrudniać sobie życie, prawda?).
Tak zatem wnioski wyciągnąć sami możecie co to za cudeńko. Jako, że padło zainteresowanie, to pozwólcie, że jeszcze kilka informacji o tym napiszę.
Pierwsza nowość dla takiego typu programu to kreator projektu. Oferuje nam gotowy szkielet projektu, czy chcemy stworzyć grę platformową, gdzie się skacze
i niszczy przeciwników wykorzystując zręczność gracza (np. Super Mario), strzelaninki w kosmosie (np. R-Type Delta), czy jakieś coś Action RPG
(np. Terranigma). Jak widać tworzenie gry to coraz to prostszy sposób.
Zakończony projekt można zapisać w formacie Flash (?) czy XNA Game Studio. Daje nam to możliwość wysłania gry do konsoli Microsoftu
- Xbox 360 (hmm.. ciekawe), gdzie będziemy mogli w nią zagrać, podzielić się z przyjaciółmi itp. za pewne nie zabraknie opcji
online, ale tutaj tylko strzelam.
Premiera 5 marca 2009, na pocieszenie minimalne wymagania:
- System operacyjny: Windows XP, Vista
- CPU: Pentium 4, 2.4GHz (oczywiście Core 2 Duo)
- Pamięć: 512 MBRam (chociaż zalecają 2GB)
- oczywiście bardzo dobra karta graficzna, oraz zamrażarka z tyłu sprzętu, żeby się nie spalił
Kto chce o tym porozmawiać w Gospodzie, to zapraszam, ale naprawdę, nie ma powodu do jarania się nad czymś takim, ale podziękowania dla
vbiga, oraz dla
Damianex za podanie linków, chociaż jest z czego zrobić newsa, a przy okazji uaktualnić archiwum.
Oto kilka screenów z podstawowych gierek tego programu:
Jya!