...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 2 )
Forum
Księga Go¶ci
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
ICO

- RPG Maker -
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Tsukuru Archive
Crasher World
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przegl?darce
Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer
ZAYKOWORKS





Informacje || Pomoc || Zgłoś nowe materiały
Strona >> Archiwum

Archiwum 2018: Kwiecień


30 kwietnia 2018 - 12:07 (Reptile)

Konnichiwa,
Samo południe, aż dawno się tak nie trafiło. Ostatni dzień kwietnia, i specjalnie dla was nasz archeolog scenowy, Dragon Kamillo wykombinował dźwięki z starych wersji RPG Makera 97 oraz 97+. Tak, to nie pomyłka, wyszły takie wersje bardziej obeznani w temacie na pewno wiedzą o co chodzi - w ramach przypomnienia, twierdza zajmuje się RPG Makerem, gdzie Maker pochodzi od japońskiego słowa Tsukuru (RPG Tsukuru), natomiast RPG Maker 97 posiada nazwę RPG Me-ka (Me-ka, czyli dosłownie Maker po japońsku), czyli całkowita inna gałąś programów. Programy były do siebie zbliżone, ale jednak wersje Tsukuru bardziej przypadły do gustu (główne podziękowania dla Don Miguela i RPG2000 - wspaniałe czasy). W każdym razie nowe zasoby można znaleźć w dziale: Download > Sound > RPG Maker (Me-Ka) 97&97+, a zainteresowanych tą wersją programu odsyłam do wyszukiwarek (((_^)
Jya!


29 kwietnia 2018 - 18:40 (Reptile)

Wieczór,
Kilka dni temu, na stronie ukazały się materiały od Cocodoco - charactersy postaci dla RPGVX, dzisiaj kontunuacja od tego samego autora z drobną różnicą, pak facesetów. W paczce można znaleźć twarze bohaterów od Cocodoco, twarze dla podstawowych postaci, różnego rodzaju mimika, no i chyba najważniejsze - postacie posiadają 2 formaty: jeden tradycyjny dla facesetów, drugi natomiast twarze postaci, które należy użyć jako obrazka (picture). Paczuszka skomponowana przez Almostnoruby.
Jya!


28 kwietnia 2018 - 18:50 (Reptile)

Wieczór,
Dzisiaj małe co nie co dla posiadaczy wersji RPGXP. Zestaw backdropów od Noctambulo, tła walki są (nie jestem do końca przekonany czy użyje dobrego określenia) renderowane obrazy, pseudo 3D. Z pewnością idealnie przypasują do projektów w których dominuje ten styl grafiki. Backdropy świetnie się sprawdzą podczas walki (jako tła walki, w końcu taka ich rola nie?), ale także jako tła dla historyjek tzw. cut scene, na które można nałożyć postacie niczym w grach Visual Novel. W grach RPG też jest stosowana, przykładów daleko szukać nie trzeba - Puzzle Quest, bądź seria Fire Emblem. W każdym razie nowości szukać w Zasoby >RPGXP > Backdrops > Noctambulo 3D renderpack
Jya!


28 kwietnia 2018 - 18:50 (Reptile)

Wieczór,
Dzisiaj małe co nie co dla posiadaczy wersji RPGXP. Zestaw backdropów od Noctambulo, tła walki są (nie jestem do końca przekonany czy użyje dobrego określenia) renderowane obrazy, pseudo 3D. Z pewnością idealnie przypasują do projektów w których dominuje ten styl grafiki. Backdropy świetnie się sprawdzą podczas walki (jako tła walki, w końcu taka ich rola nie?), ale także jako tła dla historyjek tzw. cut scene, na które można nałożyć postacie niczym w grach Visual Novel. W grach RPG też jest stosowana, przykładów daleko szukać nie trzeba - Puzzle Quest, bądź seria Fire Emblem. W każdym razie nowości szukać w Zasoby >RPGXP > Backdrops > Noctambulo 3D renderpack
Jya!


27 kwietnia 2018 - 19:35 (Reptile)

Wieczór,
Ale obawiam się, że nie taki dobry. Od dłuższego czasu wyparowała nam księga gości. Nie wiadomo czy błąd w skrypcie (u naszego sponsora), czy po prostu chłopaki zwijają interes. Księga gości, która towarzyszyła nam od 2002 roku, praktycznie przestała istnieć. Czekaliśmy dobre 2 tygodnie, próba kontaktu zakończyła się niepowodzeniem. Dragon Kamillo zgromadził wpisy z poprzednich lat, zapisał do jednego pliku, ja to nieco sformatowałem, dodałem tło i przekształciłem w PDFa. Archiwalną Księgę Gości w formie PDF można pobrać z działu Archiwum.

Aktualnie pracuję też nad nową książką, która (mam nadzieję), że niebawem ruszy. Może Krisuroku jakiś ładny layout przygotuje i będzie wszystko po staremu. A swoją drogą mam drobny pomysł co do działu z archiwum, czyli i tam mała praca mnie czeka... Przepisywania będzie co nie miara, ale spokojnie jakoś to powoli krok po kroku załatwimy.
Jya!


26 kwietnia 2018 - 21:37 (Reptile)

Wieczór,
Drobna aktualizacja dzisiejszego dnia, to piękny zestaw oryginalny utworów muzycznych (MID) autorstwa Aaron Walza. Aaron zajmuje się komponowanie muzyki od dość dawna i kolekcja jaką stworzył zawiera 34 utwory nadające się na różne okazje. Znajdzie się coś na walke, wygraną walkę, melodie na bossa, miasteczka, pola, itp., konkretnie twórczość swoją kieruje ku grom, głównie RPG. Melodie można znaleźć na stronie autora. . . z tym, że ona była nie aktualizowana od 2009 roku. Cud, że jeszcze w internecie istnieje. Jakby ktoś pytał o licencje: tylko nie komercyjnie
i oczywiście konieczna wzmianka autora w creditsach.
Jya!


25 kwietnia 2018 - 21:09 (Reptile)

Ave,
Wieczorne konserwacje przy stronie, najwyższa pora powrócić do działu gier, oraz literek. Aktualnie do nowego skryptu z obrazkami zostały przystosowane następujące literki: Q, R, S, Ś, T, U, W, Y, Z, i liczby... Czyli chyba wygląda na to, że udało mi się wszystkie gry przepisać na nowy skrypt. Jeszcze ponoć są tam jakieś drobne niedociągnięcia (aktualnie almostnoruby i dragon kamillo mi pomagają je wyłapywać), które na bieżąco są naprawiane. Być może gdzieś wyświetla się nie ten ekran tytułowy, albo za duży format, ale za pewne to w pare minut wyłapiemy. Taka drobna aktualizacja na dzisiaj.
Jya!


24 kwietnia 2018 - 20:53 (Reptile)

Ave, wieczór,
Kolekcja postaci dla RPGVX w naszych zasobach ładnie rośnie, wszystko dzięki Almostnoruby który podesłał dość ładny pak. Cocodoco Charas jak sama nazwa wskazuje, paczka postaci od autora Cocodoco, w której można znaleźć własne twory. Paczka zawiera trzy foldery, pierwszy zawiera postacie podchodzące pod standardowy styl RPGVX, drugi folder jest zrobiony stylem FSM (First Seed Material), oraz trzeci folder zawierający smolone sierściuchy - czyli zwierzątka. Nie ma co się rozpisywać, nowiści szykać w zasobach RPGVX > Characters > Cocodoco Charas.
Jya!


23 kwietnia 2018 - 19:45 (Reptile)

Ave, wieczór,
Powoli będę musiał przystopować z materiałami i ponownie ruszyć z pracami przy stronie, działy, literki przy grach czy coś. Jednak na chwilę obecną lądują zasoby dla RPGVX, ponownie kategoria baloniki, którym autorem jest Reijubv. Zestaw składa się z 10 plików, no i trzeba będzie ten jeden najbardziej pasujący, albo skleić swój własny zestaw, albo. . . Ano użyć skryptu na wiele baloników, co też jest możliwe i o dziwo nawet od tego samego autora - jednak skrypt ruby zostawimy na inny dzień. Dzisiejsze baloniki od Reijubv przypominają emotikony wyciągnięte z komunikatorów, tak jakbym gdzieś już je widział, ale niestety nie mogę sobie przypomnieć. Może były wzorowane na owym stylu? Kto wie. Aktualizacji szukać w:
zasobach > RPGVX > System-Balloon > Reijubv Balloonset
Jya!


22 kwietnia 2018 - 19:35 (Reptile)

Ave,
Podbramkowa sytuacja z materiałami została opanowana dzięki Dragonowi Kamillo, który podesłał solidny pak postaci dla RPG95. Piękne ripy postaci z RPG MAKER DS, które zostały przekonwertowane do RPG95. Paczka zawiera postacie z RPGDS i RPGDS+ a także dodatkowe pozy. Rzecz jasna, że nie da rady wykorzystać wszystkich postaci ze względu na ograniczenia programu, dlatego plik CHARA należy stworzyć we własnym zakresie (wybierasz postacie które chcesz użyć w grze, w paintcie otwierasz, kopiujesz i wklejasz do oddzielnego szablonu, bułeczka z dżemem). Zasoby można znaleźć oczywiście w dziale z zasobami: RPG95 > Chara > RPGDS Chara RPG95
Jya!


21 kwietnia 2018 - 16:32 (Reptile)

Ave,
Szybki wpis numer 2, aby wykorzystać chociaż odrobinę czasu i ruszyć z projektami do przodu. Szczerze to nie wydawało mi się, że aż tak szybko wrzucę kolejne baloniki dla RPGVX. Nowy pak zawiera tylko 1 symboliczny plik (bo w sumie tyle wystarczy dla tego typu grafiki) i zawiera status/kondycje wycięte z gry Final Fantasy Record Keeper. Autorem paczki jest Nunzio92. Jedna chmurka pozostała pusta, to tak na wszelki wypadek, gdyby ktoś chciał stworzyć zestaw na własne potrzeby.
Jya!


20 kwietnia 2018 - 19:40 (Reptile)

Wieczór,
Szybki wpis na zakończenie dnia, na szczęście się udało (dostać do stanowiska z internetem). Nowy pak zasobów ląduje do pustego działu dla RPGVX, są to pierwsze ikonki/chmurki/dymki od Hian, zestaw baloników kreatywnie nazwany Hian Balloonsets. Zawiera parę pełnych zestawów w dwóch stylach: fantasy oraz modern. A do tego folder z materiałami, który umożliwi stworzenie własnych ikonek w tym stylu. Dla osób chorych na licencje i pozwolenia - tak można wykorzystać grafiki komercyjnie jak i nie komercyjnie, drobny warunek: miejsce w creditsach (i darmowa kopia gierki).
Jya!


19 kwietnia 2018 - 18:46 (Reptile)

Wieczór,
Trzeci pak z rzędu od Lexusx kiedy lecą animacje dla RPGVX. Dość gigantyczny pak, zawierające 181 animacji walk. Znaleźć można niemalże wszystko: ogień, woda, błyskawice, ciemność, ziemia, buffy/debuffy itp. Dla jednym minusem może się okazać waga paczki (+70MB) jak i konieczność skorzystania z typu łączenia pozytywu/dodatniego, kanał alpha itp. sprawy. Pamiętajcie, by zasoby graficzne dobrze wykorzystać, bo szkoda by później projekt 10 minutowy zajmował 500MB.
Aktualizacja działu: Zasoby RPGVX > Animacje > Lexusx Standalone Animations
Jya!


18 kwietnia 2018 - 19:58 (Reptile)

Wieczór,
Kolejny pak animacji od tego samego autora co wczoraj - Lexusx - pt. Basic 180 Anim Pack. Paczka zawiera 180 plików z podstawowymi czarami jak ogień, lód, błyskawica, ciemność, woda, wiatr itp., itd. Można wymieniać. W folderze też można znaleźć pod kategorie (np. folder Ogień) a w nim, aż 10 plików, propozycji, kształtów za pomocą których można wykonać animację ognia. Oczywiście tak jest też dla innych czarów. Podobnie jak wczorajszy pak, i te animacje potrzebują zastosowania odpowiedniego typu łączenia (pozytyw/dodatnie), bo w innym wypadku czarne tło.
Nowości szukać w: Zasoby RPGVX > Animacje > Lexusx Basic 180 Anim Pack
Jya!


17 kwietnia 2018 - 18:29 (Reptile)

Wieczór,
Trzymamy się ostro postanowienia co do materiałów i newsów, ale z każdym dniem jest co raz to gorzej (a może bagatelizuje?) - mam cichą nadzieję, że Maj cudów i w tym roku się jakoś uda, bo jak na chwilę obecną to mamy same cudowne miesiące za nami. Na dzisiejszy wieczór do działu z zasobami wrzucam animacje od Lexusx, które przedstawiają ataki berła (laski, kija, różdżki). Są animacje przedstawiające uderzenie, jak i jakieś drobne czary. Pak dość obszerny, gdyż składa się z 87 plików, i ważący swoje (20MB). A to wszystko zasługa znanemu kanałowi alpha (o ile dobrze rozumiem - ale mogę się oczywiście mylić, do grafików się raczej nie zaliczam). Mogę jedynie podpowiedzieć, że do wykorzystania animacji przyda się opcja łączenia ustawiona jako dodatnia/pozytyw. W innym wypadku animacje mają czarne tło. Nowość oczywiście znajdziecie w Zasoby RPGVX > Animacje > Lexusx Staff Anim Pack
Jya!


16 kwietnia 2018 - 19:05 (Reptile)

Wieczór,
kontynuacja z wczoraj, kolejny pak materiałów od DM Dotto, ponownie te same klimaty - SciFi Lab, tilesety elementy charsetów, objektów i innych grafik, wszystko zgromadzone przez Dragona Kamillo, z malutką różnicą: pak tilesetów dla wersji RPGXP. Korzystać do woli, licencja tradycyjnie: nie komercyjna, no i kto użyje to w creditsach dopisać autora DM Dotto. Odwiedzać:
Zasoby RPGXP > Tilesets > SciFi LabXP DM Dotto
Jya!


15 kwietnia 2018 - 18:55 (Reptile)

Wieczór,
Świetna sprawa, że w końcu udało się nieco innych zmobilizować do roboty. Najwidoczniej są osoby którym jeszcze zależy na byciu w redakcji - hura \(((_^)/ - resztę nierobów trzeba będzie zwolnić najwidoczniej (w odpowiednim czasie). DragonKamillo ponownie przygotował kolejny pak materiałów od DM Dotto, jest to pak tilesetów (kafelki) tak jak parę dni temu - klimaty Sci-Fi Laboratorium, tylko tym razem dla wersji RPGVX. W paczce można znaleźć podstawowe tilesety, a także panoramy, charsety i inne grafiki do własnego użytku i przeformatowania. Udanych transferów w dziale: Zasoby RPGVX > Sys-Tiles > SciFi LabVX DM Dotto
Jya!


14 kwietnia 2018 - 17:00 (Reptile)

Ave,
Teraz przez kilka dni będą wpadały materiały od innych osób, co pozoli mi się skupić na innych rzeczach. Póki co pierwszą osobą, która postanowiła coś zrobić od siebie jest Dragon Kamillo. Dzielny zapomniany wojownik który przekonwertował postacie z RPGVXAce do RPG95. Paczuszka dość spora - licząca ponad 180 postaci. Ale zaraz jak to jest możliwe? Ano, postacie mają idealnie taki sam wymiar, zatem pasują. Ucięta jest tylko jedna klatka animacji, gdyż RPG95 posiada taki styl. Warto może też wspomnieć, że postacie są w pojedynczych plikach - trzeba samemu wybrać postacie, które będą potrzebne do projektu i wkleić do specjalnego pliku. Oczywiście więcej informacji jest w pliku tekstowy. Zapraszam do działu: zasoby > RPG95 > Chara > RPGVX in 95
Jya!


13 kwietnia 2018 - 22:51 (Reptile)

Ave,
Trzynastego, piątek. Niby pechowo, ale co może nic się złego nie wydarzy. Drobna aktualizacja w dziale z grami - do przodu poszły kolejne literki: K, L, Ł, M, N, O, P. Jeszcze trochę i dobijemy końca. Zatem cierpliwości. . . Tak jakby ktoś jeszcze na to czekał, prawda? Po prostu szybki wpis z drobnymi aktualizacjami przy stronie. Tego typu wiadomości też się przydadzą od czasu do czasu.
Jya!


12 kwietnia 2018 - 17:14 (Reptile)

Ave,
Kiedy myślałem, że wszystko wrzuciłem od jednego autora, Dragon wytrzasnął kolejne paczki - bardzo skromne, co by tłumaczyło dlaczego je pominąłem. Pak chipsetów dla RPG2000 ląduje na strone, autorem jest DM Dotto. Kilka drobnych chipsetów w klimatach SciFi, jakieś laboratoria itp. W paczce można także znaleźć dodatkowe elementy jak charsety (np. drzwi), czy inne elementy, które trzeba będzie jakoś samemu skleić (na swoje własne potrzeby). Tym o to sposobem, Dragon Kamillo uratował dzisiejszy dzień i może się skupić na opracowywaniu zdarzeniówek.
Jya!


11 kwietnia 2018 - 20:56 (Reptile)

Wieczór,
Ta, to znowu ja. Bardzo małe jest prawdopodobieństwo, by ktoś inny napisał wiadomości, czy podesłał jakieś materiały. W szczególności gdy redakcja liczy 11 osób. . . i podana liczba zdecydowanie mnie zaczyna irytować, chyba ją zacznę notorycznie redukować, bo to przecież bez sensu.

Trochę czasu mi zajęło przygotowanie pewnego skrypt, nie do końca go przetestowałem co prawda, ale jako tako działa (i mam nadzieję, że jest wszystko ok.). Dla RPGVXAce pojawił się nowy skrypt: Galv's Timed Button Attacks. Jest to skrypt urozmaicający podstawową turową walkę, wzbogacając ją o, hmm.. przyciski ukazujące się na ekranie, które należy nacisnąć w odpowiednim momencie. Gracz atakuje, ukazuje się tarcza klawisza (np. A), która się pomniejsza. Gdy w odpowiednim momencie naciśniemy klawisz, to mamy idealne trafienie, które jest nam w stanie wywołać co tam chcemy: dodatkową wiadomość, animację, zadanie dodatkowych obrażeń, czy wyleczyć z konkretnych stanów.

Skrypt jest na tyle fajny że urozmaica nieco tradycyjną walkę (a nie tylko enter, enter, enter, enter), ale jest drobny minus: mianowicie trzeba skonfigurować nieco umiejętności, ekwipunek, tak by wyczucie tego momentu nie było za ciężkie. Gdyż taka dodatkowa zręczność podczas walki może bardziej gracza zniechęcić niż zachęcić do gry. Oczywiście kwestia zabawy. Komentarz, konfiguracja i gra demo, wszystko można znaleźć w: RPGVXAce > Skrypty > Czasowe przyciski Galv's Timed Button Attacks
Jya!


10 kwietnia 2018 - 17:35 (Reptile)

Ave wszystkim odwiedzającym,
Kilka dni już minęło od czasu kiedy Haxo wraz z towarzyszami pootwierali spółki, układy, studia, własne strony i uderzyli w wszelkiego rodzaju media. Co raz to więcej robią zamieszania obok projektu Pogromca II: Złodziej kamienia. Po rozmowie z autorem, postanowiliśmy utworzyć dział dla tego projektu tutaj na Twierdzy.

Aczkolwiek nie do końca jestem przekonany co do formy działu. Miałem nad nim jeszcze pracować (i w zasadzie redakcja też), ale chyba wszyscy się poddali pod tym kątem i tradycyjnie - zostaje sam z bagnem. Póki co niech będzie jak jest, a ja zapraszam do zapoznania się z treścią nowego projektu > Pogromca II. Można znaleźć w dziale informacje, screeny a także odnośniki do strony domowej jak i fanpage na FB.
Jya!


9 kwietnia 2018 - 18:47 (Reptile)

Wczesny wieczór,
Miałem cichą nadzieję, że uda mi się wystartować dzisiaj z nowym działem w menu, ale jednak tak się nie stało - jak zwykle ograniczenie czasowe przez osoby trzecie. najwyraźniej trzeba będzie zmienić strategie, wstawać godzinę wcześniej lub coś w tym stylu, by zyskać dodatkowe minuty. Póki co korzystając z okazji, drobnej chwili, wrzucam na stronę zasoby typu battle start dla RPGVX. Autorem jest Lexusx i to nie są jedyne grafiki tego autora (w kolejce czekają masowe animacje walki, ale o tym to kiedy indziej napiszę). Zapraszam do działu:
Zasoby > RPGVX > Battle Start > Lexusx Battlestart
Jya!


8 kwietnia 2018 - 16:40 (Reptile)

Bry,
Jeszcze udało się wydobyć jakieś materiały od autora Takarazumaru. Zestaw chipsetów dla RPGME, wzorowany na klasycznym jrpg Dragon Quest. W skromnej paczce można znaleźć mapę świata, miasteczko, miasteczko zimą, lochy, statek oraz -datam- folder extra, gdzie można znaleźć kilka mapek przykładowych wykonanych przez autora. Tyle aktualizacji na dzisiaj. Aktualizacja w dziale:
Zasoby > RPGME > Chipset > Takarajima Map (Takarazumaru)
Jya!


7 kwietnia 2018 - 21:18 (Reptile)

Wieczór,
Chyba standardowa pora kiedy coś nowego wrzucam na stronę <(((_^);, niestety powoli kończą się materiały szybkiego wrzucania, teraz pozostają niedokończone - takie które wymagają drobnego poświęcenia czasu, by dokończyć, doszlifować co nie co. Aż jak o tym pomyśle, to coś bierze - zdecydowanie wolną chwilę wolę poświęcić na ukończenie bagna - a z każdym dniem co raz to jest lepiej, zatem cierpliwości.

Literek dzisiaj nie ruszałem, ale za to nowe materiały w postaci przeciwników (monster pack) dla wersji RPG2000/2003 można znaleźć u nas na stronie. Autorem zasobów kest AbyssWolf, który przedstawił świetnie postacie z serii Final Fantasy. Paczka zawiera 39 bohaterów, i są to główne bohaterowie z FF6, FF7, FF9 i FF10.

Nowości szukać w:
Zasoby > RPGME > Monsters > Final Fantasy Heroes AbyssWolf
Jya!


6 kwietnia 2018 - 21:45 (Reptile)

Wieczór,
W dzisiejszym natłoku pracy, drobna aktualizacja kodu strony jak i kolejnych literek przy grach. Zostały dorobione F, G, H, I, J. Szczęście dużo pozycji w tych literkach nie było. Teraz pora na kolejne literki. Nie - dzisiaj nie będę się rozpisywał. Po prostu drobna aktualizacja i tyle.
Jya!


5 kwietnia 2018 - 20:51 (Reptile)

Wieczór,
Życie domowników może nie raz dać w kość, w szczególności jak starszym osobom kosmici odbierają rozum. Postanowię sobie dać na wstrzymanie z literkami na dzisiaj, chociaż odrobinę popisałem (inne materiały się cisną). Zacznę od obiecanego skryptu ruby (od tamtego miesiąca), który przetłumaczył dla was almostnoruby.

Jest to dość znany system walki RPG Tankentai Sideview Battle, system który przedstawia postacie podczas walki. Bohaterowie posiadają własne pozy, animacje, bajerki typu, że podchodzą do przeciwnika, atakują bronią i to wszystko widać.

Kody od skryptu nie daliśmy na stronę. Po rozmowie na czacie, wywnioskowaliśmy, że to nie ma sensu. Skrypt jest tak potężny, posiada kilka modułów, że proste kopiuj wklej mogłoby nie funkcjonować. Też o wiele bardziej solidniejszym sposobem będzie pobranie gry demonstracyjnej i na niej budowanie projektu, niżeli kopiowanie skryptu do obecnego rozpoczętego projektu. Przed jakimikolwiek eksperymentami - zalecamy zachować wszelką ostrożność i nie działać pochopnie.

Nowość w RPGVX > Skrypty > CBS > RPG Tankentai Sideview Battle
Jya!


4 kwietnia 2018 - 21:25 (Reptile)


Czy wam też się zdarzają sytuacje, że wszystko jest, wszystko działa, a nagle nie działa, ale zaraz ponownie działa. O kij tu chodzi?! Dzień stracony na zmagania systemowe. Starałem się te obrazki jakoś wyrównać, oczywiście nie da rady i muszą zostać tak jak są. O dziwo - stary skrypt odpowiadający za te obrazki zaczął działać, Opera sobie jakoś radzi, FireFox nagle nie potrafi. Ale przed paroma minutami nagle też wszystko funkcjonowało jak należy.

Kogiel mogiel, totalny chaos absolutny. Chyba podtrzymam się wersji i będę brnął w nowy skrypt wyświetlania obrazków. Nieco rozmieszczenie zostało zmienione (i cały czas z nim walczę by było jak najlepiej). Gotowe literki: A, B, C, D, E. Znowu wpakowałem się w kodowanie i zamiast materiałów wrzucić, to linijki tekstu poprawiam (((-=)
By to diabli...


3 kwietnia 2018 - 19:09 (Reptile)

Wieczór,
Od kilku dni zmagamy się z drobnymi problemami technicznymi. Coś chyba huknęło i skrypt odpowiadający za tabelkę w dziale gry przestał funkcjonować tak jak to robił od paru lat. Chodzi o ten efekt, odpowiadający za najechanie myszką na tytuł gry i miało to wyświetlić ekran tytułowy gry (taki drobny bajer). Użytkownik Gutz przetestował skrypt i wszystko w teorii świetnie śmiga. . .

No właśnie w teorii, bo w praktyce skrypt nie ma chęci odpalać. Pół dnia straciłem na próbę naprawy tego dziadostwa metodą prób i błędów, ale bez skutku. Dlatego owy skrypt wywalam, a wprowadzam nowy, niezawodny oparty o CSS, więc nie powinno być większych problemów. Efekt już jest widoczny, ale tylko przy literkach A, B. Postaram się dziennie kilka literek uzupełniać dodając nowe też materiały.
Jya!


2 kwietnia 2018 - 23:25 (Reptile)

Ave wieczór,
Okres celebracji świątecznych już za nami, i od jutro powrót do szarej rzeczywistości. Nie zmienia faktu, że szereg nowych materiałów dziennie pojawia się u nas na stronie (i może się doczekamy kiedyś materiałów od osób z redakcji. . . bo w sumie głupio będzie pisać newsa o redukcji załogi, ale w sumie zwolni się miejsce na nowe osoby, którego jest bardzo dużo).

Nie przedłużając, bo zwroty i okienka czekają na mnie - nowy pak ikonek Basic RPG Icon Pack od Super Game Assets pojawia się na stronie. Zestaw 109 podstawowych ikonek, jedzenie, przedmioty, czary. . . Wszystko co mogłoby się przydać do gry RPG, tylko drobny problem - wymiary: 64x64. Czyli albo trzeba będzie dostosować do własnych potrzeb za pomocą programu graficznego - ale trzeba będzie zaopatrzyć się w odpowiedni skrypt menu.

Wybór należy do was, a ja wracam okienek.
Jya!


1 kwietnia 2018 - 10:44 (Reptile)

Alleluja,
Zdrowych i wesołych świąt Wielkanocnych, a najlepiej to dużo odpoczynku, gdyż nic człowieka tak nie męczy, jak okres przygotowawczy do świąt (a następnie przeżycie tych świąt w gronie rodzinnym). Nie dajcie się zwariować.

Jako że są święta, to pozwolę sobie na nieco luźniejszy wpis, wprawdzie bez materiałów, ale nowinka chyba dość radosna. Małymi krokami zbliżamy się do pierwszego polskiego wydania najnowszej wersji RPG MAKERa MV. Jako, że proces tłumaczenia jest zupełnie inny, niż pozostałe wersje programu, więc trzeba się będzie przygotować na drobne niespodzianki jak np. zamiast pełnych wyrazów w niektórych miejscach, będą stosowane skróty, albo jakiegoś nowego rodzaju zwroty w postaci synonimów. No, ale hej, jak to się zwraca kat do ofiary - głowa do góry - w końcu będzie polska wersja.

Póki co przewiduję wersję exe 1.5.1, i w zależności od tego jak się rozwinie, istnieje możliwość, że będzie albo wersja 1.3.1 albo nawet 1.2.0. Dlaczego? Niekompletne zwroty to raz (będą mnie irytowały), druga sprawa, wszystko wyjdzie w praniu jakie błędy 1.5.1 może zawierać. Przypominam, że RPGMV jeszcze się nie ustabilizował i cały czas otrzymuje aktualizacje, kiedy się to skończy - nie wiadomo. Ale chyba bezpiecznie będzie zostać przy obecnej wersji.

No i na koniec może odrobina zrzutów z okienek. Tak wiem, niektóre zwroty wymagają poprawek - i będziemy nad tym też pracowali.




Jya!